تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
1

به رغم هشدار مسوولان قیمت گوشت مرغ درلرستان همچنان رو به افزایش است

  • کد خبر : 2836
  • 23 اسفند 1390 - 18:43

قیمت گوشت مرغ تازه در خرم آباد و دیگر شهرهای استان لرستان به رغم هشدارهای داده شده از سوی اداره کل صنعت ، معدن و تجارت همچنان رو به افزایش می باشد…

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا؛ در سطح بازار خرم آباد قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه از ۴۰ هزار ریال به ۴۴ هزار ریال افزایش یافته است.

یکی از فروشندگان مرغ در بازار خرم آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: کشتارگاه حاضر نیست مرغ کشتار روز را به قیمت کیلویی ۳۹ هزار ریال به خرده فروشان عرضه نماید.

وی افزود:در چند روز گذشته برخی فروشندگان مرغ در بازار خرم آباد به دلیل افزایش قیمت آن از سوی کشتارگاه ، از تهیه و عرضه آن خود داری کردند.

یکی دیگر از فروشندگان مرغ نیز گفت: از آنجا که عرضه گوشت مرغ تازه بالاتر از کیلویی ۴۰ هزار ریال تخلف محسوب می شود لذا برخی عرضه کنندگان مرغ تا تعیین قیمت مرغ کشتار روز از سوی اداره کل تعزیرات و اداره کل صنعت معدن و تجارت ترجیح می دهند از عرضه مرغ خودداری نمایند.

یک شهروند خرم آبادی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:طی چند روز گذشته بسیاری مغازه های عرضه مرغ کشتار روز در مناطق مختلف شهر خرم آباد ،‌مرغ تازه برای فروش نداشته و علت آنرا افزایش قیمت اعلام کردند.

وی گفت:مرغ زنده نیز با قیمت هر کیلوگرم ۳۶ هزار ریال در خرم آباد عرضه می شود.

افزایش قیمت مرغ کشتار روز در خرم آباد در حالی است که مسئول روابط عمومی اداره کل صنعت ،معدن و تجارت لرستان قیمت عرضه گوشت مرغ کشتار روز در لرستان را برای مصرف کننده کیلویی ۴۰ هزار ریال عنوان کرده و بالاتر از این نرخ را تخلف دانست.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2836

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. با سلام چه خوب که در رابطه با این موضوع مطلب نوشتید لطفا در رابطه با افزایش چند برابری قیمت سویا ظرف ۲ ماه گذشته هم مطلب بنویسید همچنین به مسوولین محترم که هرروز یه بخشنامه میزنن بگید چطور افزایش قیمت ۲۵۰درصدی سویا که از اجزا اصلی تشکیل دهنده دان مرغ هست جلوگیری نکردند؟ چطور سایر اقلام دان مرغ که دارای افزایش قیمت بیسابقه طی ۲ ماه گذشته هستند کنترل نشدند ؟ بهتر نیست در قیمت گذاری ها جانب انصاف رعایت شود؟اصلا مسوولین صنعت وتجارت اگر تونستند دان مرغ مرغداریها را حتی به همین قیمت گذاف امروز تامین کنند میتوانند در مورد قیمت مرغ اظهار نظر کنند خدا شاهد است امروز برای تامین دان مصرفی ۱هفته یک مرغداری در کوهدشت به هر دری زدیم جواب ندادند و دست آخر با ۱۰٪گرانتراز نرخ روز و به صورت واریز نقدی به حساب کارخانه دان و هزار منت موفق شدم دان مرغ تهیه کنم !!!! اصلا مسوولین خیالشان راحت باشه با این وضعیت تهیه دان واکسن دارو و جوجه و بیمه طیور تا ۶ ماه دیگه همین مرغ هم گیرشون نمیاد تا بخوان قیمت بذارن روش

  2. مسولین فقط شعار می دهند با دستور و تذکر و حرف کار درست نمی شود .

  3. اگه مسئولین محترم نخوان بازاروکنترل کنن اینجور همه چیز گرون نمیشه

  4. بانظر جناب سلطانی موافقم
    خدمت حضار محترم عرض کنم که صنعت مرغداری از بدبخترین اقشار جامعه است چرا؟ چون هنوز مردم از نرخ نهاده های دامی مثل سویا -ذرت -سوخت- وغیره اطلاعی ندارند .دوستان عزیز سرمایه یک واحد مرغداری با تجهیزات بیست هزار قطعه ای پانصد میلیون تومان است شما برای یک واحد بااین سرمایه چه میزان سود در نظر میگیرید. یک راننده تاکسی با سرمایه سه میلیون تومان به درآمد روزانه پنجاه هزار تومان قانع نیست حال یک سرمایه پانصد میلیونی چقدر بایستی سود داشته باشد- امسال تمام مرغداران ضرر کرده اند افزایش قیمت هم بخاطر افزایش قیمت دلار وبالا تر رفتن هزینه تولید است یک بار سویای ۷۵۰۰۰۰۰ به ۲۵۰۰۰۰۰۰ تومان رسیده! چه انتظاری باید داشت سود افزایش به جیب عده ای دیگر میرسد چرا قیمت یک لیتر دوغ از چهارصد تومان به هزارو پانصد تومان میرسد هیچ صدای بلند نمیشود ولی دویست تومان به قیمت مرغ اضافه میشود ستاد بحران در استان تشکیل میشود ؟- مسولین بازرگانی اگر بدنبال کنترل قیمتها هستند بایستی اساسی بفکر باشند مثلا قیمت سویا ذرت سوخت کنستانتره را اصلاح کنند نه یقه مرغدار را بگیرند ما هم جز مصرف کنندگانیم دوست داریم قیمتها پایین باشد ولی بااین وضع عادلانه ترین قیمت برای مرغ زنده ۳۵۰۰ تومان است چون الان هزینه تولید با وضع فعلی حداقل سه هزار وصد تومان است به امید نظارت جدی —دیگر سخن آنکه چرا سویا وذرت در بورس هستند اصل فرآورده (مرغ ) در بورس نیست چه کسی از این موضوع سود میبرد سخن در این باب زیاد است ولی بدانید بی سرانجام ترین واحدهای تولیدی مرغداران هستند پس بخواهید قیمت مرغ در بورس باشد ودولت خود نهاده های دامی در اختیار مرغداران قرار دهد سپس با تعیین سود عادلانه قیمت منطقی قراردهد به امید سرو سامان دادن به این وضعیت مبهم مرغداران

  5. خوبه هرچیزی که می خوان گرونش کنن می گن این ارزون شده مردم هم می فهمن که قیمتش چند برابر شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.