تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
6

علیرضای ۱۰ ساله در تاریخ ۸۰ ساله انجمن خوشنویسان ایران ماندگار شد.

  • کد خبر : 28367
  • 14 تیر 1392 - 17:02

————————-  علیرضای ۱۰ ساله  در تاریخ ۸۰ ساله انجمن خوشنویسان ایران ماندگار شد. ————————- به گزارش سرویس هنری میرملاس نیوز : در طول تاریخ خوشنویسی ایران “علیرضا رستمی” کم سن سالترین هنرجوی هنر خوشنویسی بوده که موفق شد” مدرک ممتاز” را در سن ۱۰ سالگی دریافت کند، این اتفاق در طول عمر ۸۰ ساله ی […]

777777777777777777777777777

————————- 

علیرضای ۱۰ ساله  در تاریخ ۸۰ ساله انجمن خوشنویسان ایران ماندگار شد.

————————-

به گزارش سرویس هنری میرملاس نیوز : در طول تاریخ خوشنویسی ایران “علیرضا رستمی” کم سن سالترین هنرجوی هنر خوشنویسی بوده که موفق شد” مدرک ممتاز” را در سن ۱۰ سالگی دریافت کند، این اتفاق در طول عمر ۸۰ ساله ی انجمن خوشنویسان ایران بی سابقه بوده است. صبح ۵شنیه تیرماه که پس از اعلام نتایج آخرین آزمون انجمن خوشنویسان ایران که در اردیبهشت ماه ۹۲ برگزار شده بود،  نام علیرضا رستمی نیز به عنوان یکی از فارغ التحصیل های این دوره اعلام شده بود. این نونهال کوهدشتی هنر خوشنویسی را از سن ۷ سالگی نزد استاد خود جناب آقای صمد زالپور شروع کرد، که بواسطه ی هوش سرشار خود و آموزش های منحصر به فرد استادش توانست در طول کمتر از ۳ سال موفق به گذراندن دوره های مختلف هنر خوشنویسی و در نهایت به اخذ مدرک ممتاز خود گردد، علیرضا رستمی نستعلیق را به عنوان خط تخصصی خود به زیبایی کتابت می کند، و هم اکنون با اشتیاقی دو چندان دوره ی فوق ممتاز خود را نزد استاد مهدی فلاح در تهران آغاز کرده است.

————————-

حضور علیرضا های کوچک اما توانمند در این شهر حکایت استعداد های نهفته و گمنامی  را دارد که با حضور و تلاش استادانی چون آقای صمد زالپور این گونه باعث افتخار و تعجب می شوند، پاتوق هنری به نوبه ی خود  از زحمات خستگی ناپذیر استاد  صمد زال پور تشکرمی کند و امیدواریم که در سال های آینده نیز استعدادهایی چون علیرضا رستمی را شناسایی و به جامعه  هنری خود معرفی کند. 

————————

002

 

چلیپا / اثر علیرضا رستمی

———————

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 45در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۵
  1. مستحق تقدیری! تبریک میگم هم به علیرضای عزیز؛ استاد ارجمندش و پدر بزرگوار ایشون.
    در آینده ی نام یک کوهدشتی در جمع نخبگان هنر خوش نویسی ایران و جهان مطرح خواهد شد.

  2. تبریک عزیزدلم

  3. تبریک میگم به علیرضا و استاد ارجمندش اقای زالپور

  4. هرکو نکند فهمی زین کلک خیال انگیز نقشش به حرام ار خود صورتگر چین باشد
    بنده کمترین این اتفاق بی نظیر وبی سابقه را به همه دوستان هنرمند وهنردوست تبریک عرض میکنم و همچنین تسلیت عرض میکنم خدمت متولیان هنر این استان وشهرمان که از کمترین مهربانی دریغ میکنند وخود را وام دار هنر میدانند ولی دشمن هنر وفرهنگ هستند…سالها پیش یادم هست نوجوانی در سن ۱۴ سالگی در استان قزوین به این امر مهم دست یافته بود و چه ساز وکرناهایی که نزدند اما در شهر ما که هیچ یک از مناصب دارانمان در باب هنر خودرا مسئول نمی دانند دلمان را به محبت اهل هنر و دوستدارانش خوش کرده ایم که بالاترین ذوق و تشویق است.
    جز افسوس به این آقایان چیزی ندارم بگویم.

  5. تبریک میگم. ولی قبلا آقای میری نخبه بوده………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • با درود وعرض ارادت خدمت دخترک پاییزی
      بیشک آقای میری از خوشنویسان مستعد میباشند ولی ایشان خوشنویسی را در سن پانزده سالگی شروع کرده اند ودر هفده سالگی موفق به دریافت مدرک ممتاز شده اند

  6. واقعا باریک الله علی رضاجان / تبرک میگم و خسته نباشی …
    +ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    همچنین تبریک میگم به والدین گرانقدر علی رضا به خاطر داشتن چنین فرزندی ..
    +ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    از آقای زالپور عزیز هم تشکر میکنم به خاطر زحمت هایی که برای این هنرمند خوب شهرمون کشیدن …

  7. باید از این نابغه به استاد محترمش تقدیر درخور به عمل آید چون در طول عمرانجمن خوشنویسان ایران بی سابقه بوده .

  8. به نابغه عزیز آقای رستمی واستاد ارجمندش جناب آقای صمد زالپور تبریک میگم

  9. تبریک برا عزیزه.موفق بویی

  10. تبریک میگم به آقای رستمی و خسته نباشید به استاد عزیزشان آقای زالپور،دست مریزاد استاد زالپور

  11. جاودانه باد سایه دوستانی که شادی را علتند.
    عشق جنونیست الهی که نفوس قدسی و ارواح عالی به این جنون مبتلا هستندو علاجش جزء فنا و مستغرق در معشوق شدن و بقاء یافتن به شهود وصال نخواهد بود.
    تا خرمن دل ادمی را برق عشقی نسوخته باشد ودست نوازشگر معشوق تارهای دل لرزان وی را به نغمه ی شور انگیز عشق برنینگیخته باشد زنگار رزایل و پلیدیها از جامه جان او ستوده نمیشود.
    انجا گه گفته شد تلاش و کوشش با تمام وجود علی رغم تمام نامهربانیها از وجوده بارز شخصیت استاد زالپور است سخنی به گزاف گفته نشد.ایشان با نواختن شلاق عشق بر پیکر اسب احساس علیرضا او را به سرمنزل مطلوب و مقصود رسانید و این مهم میسر نبود مگر به مدد عشق انهم عالیترین نوع عشق انسانی,عشق مراد به مرید.علیرضا گوهر گرانسنگیست که ماحصل عشق و ارادت استادش است به هنر که با عبور دادن مرکب خیال او از پل معرفت و شکافتن دریای نیل غرض ورزینها و. نامهربانیها چشم باطنش را منور به نور حقیقت نموده است.
    علیرضا یعنی تکامل هنر در قدرت اندیشه استاد و ایجاد خوداگاهی هنری در وجود شاگرد و مرید.احساس مسئولیت و میزان سرمایه ی هنری و استقلال شخصیت و استعداد خلاقیت و قدرت استغناء و انتخاب استاد زالپور و تعهد ایشان نسبت به اینده هنری جامه ای که در ان زندگی میکند.
    بودن علیرضای عزیز در جغرافیای کوهدشت علاوه بر اینکه مایه ی مباهات جامعه و بخصوص هنر مندان و هنر دوستان است.تفسیر کننده اندیشه متعالی استاد زالپور در راستای قدرت خلاقیت و افرینندگی هنر در کنار واژه مقدس عشق است.در واقع این نوجوان اینده دار ماحصل تعهد و مسئولیت اجتماعی استاد گرامیش است که بیان کننده روشنفکری و زمان شناسی و استعداد یابی ایشان میباشد.
    استاد زالپور عزیز علیرضا ثابت کرد که اگر عشق و هنر در راستای رسالت واقعی خودشان حرکت نمایند,میتوانند که قالبهای جبری زمان که ماحصل انحراف هنر و عشق از رسالت واقعیشان هستند را در هم بشکنند و انوقت میتوان به نظاره نشست افرینش انسان ارمانی را به جهت ساختن جامعه ای ایده ال.

    • بهروز جان زبان ناتوان از این جملات وکلمات در هم تنیده شما نسبت به هنر و هنرمند است!درود بر انسانهای با احساس وباکمالی که سایه ی مهربانیشان بر وجودمان سنگینی میکند…قلمتان شیوا و ستودنیست باشد که مانا ورستگار باشید

  12. دورود بر تو علیرضا جان.به امید شکوفایی استعدادهای نشکفته

  13. برای علیرضا آرزوی سلامتی دارم به امید موفقیت های بیشتر و درخشانتر این بزرگمرد کوچک…!

  14. این افتخار بزرگ را به علیرضای عزیز و استاد زالپور و همچنین جامعه هنری شهرمان تبریک میگویم .

  15. غیر از هنر که تاج سر آفرینش است بنیاد هیچ منزلتی جاودانه نیست
    با تبریک به پسرم علیرضا و با سپاس از استاد زالپور که با تلاش ، پیگیری مستمر و روش خوب و موثر آموزش به کودکان و نوجوانان پیشرفت آنها را روز به روز افزونتر می کند. از نظر بعضی از اساتید بزرگ، آموزش (هنر ) به کودکان کاری بس طاقت فرسا است و نیاز به تدبیر ، تحمل و ارتباط صمیمی و دوستانه دارد.
    از مدیریت سایت میرملاس به خصوص سرویس هنری (استاد حسین پور) که موضوعات متنوع سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی و هنری و … را دنبال می کنند و در جهت اعتلای فرهنگ جامعه تلاش می نمایند کمال تشکر و سپاس گزاری را دارم.
    و نیز از همه ی سرورانی که علیرضا را مورد محبت و تشویق خود قرار می دهند تشکر می نمایم .باشد که همه ی ما به اندازه ی توان خود برای رساندن دیگر انسان ها به کمال سهیم باشیم و برای اعتلای نام ایران عزیز گام های موثر برداریم.

  16. باسلام به دوستان،متذکر میشوم نامه یی که کتبا سال ۸۲ از طرف انجمن خوشنویسان ایران صادر شده است جوانترین خوشنویس بهادر پگاه بوده با ۱۵ سال،ایشان هم اکنون یکی از بهترین خوشنویسان جوان کشور است که متولد۱۳۶۷ می باشند.

  17. خدمت اقای رستمی و استاد بزرگوارش جناب آقای زالپور عرض ادب و احترام و ارادت دارم . خبر بسیار خوشایندی بود . واقعاً وجود چنین نوابغی موجب فخر و مباهات برای هر کوهدشتی هست . امیدوارم که متولیان هنر در لرستان قدر شناس چنین شخصیت هایی باشند . برای استاد زالپور و جناب آقای رستمی ارزوی موفقیت دارم . حقیر رضا حاتمیان . کردستان – پانزدهم تیر ماه ۹۲

  18. واقعا هنر در خونِ آدمی زاد هست …فقط باید این استعداد ها کشف بشن…
    از اقای زالپور تشکر میکنم…لقب استاد شایسته شماست

  19. ……………………………………………………..
    تو خود چه لعبتی ای شهسوار شیرین کار….

  20. خب حتما تا سن ۱۵ سالگی کسی کشفش نکرده مثل این آقا کوچولو………….

    • اتفاقا پسر محمد رضا پگاه هست یکی از اساتید کشور که اسمشون هم بهادر پگاه هست

      • از آنجاییکه استاد بهادر پگاه از خوشنویسان بنام و مطرح کشور در خط شکسته میباشند لازم به ذکر است که ایشان فرزند استاد علی اکبر پگاه ( شاعر معاصر و خوشنویس صاحب سبک قزوینی ملقب به سلطان الکتاب ) هستند.

  21. درود بر علیرضای ۱۰ ساله

  22. چطوری اتیشپاره
    تش ده کلت
    خیلی عالی
    موفق باشی

  23. تبریک به علیرضا جون وخانوادش….
    بی شک تلاش خودش ، زحمات وتشویق های آقای زالپور وخانوادش باعث این موفقیت ها بوده وهست.

  24. باعرض سلام وتبریک اولا خدمت هنرمندبزرگوارجناب اقای زالپور دوما تبریک می گویم به علیرضای عزیز.سرور گرامی جناب آقای زالپور دغدغه ها ونگرانیهای حضرتعالی را همه ما درشهرستانها داریم مخصوصا شهرهای زاگرس نشین ولر تنها چیزی که بین مسولین اهمیت ندارد هنراست وخوشنویسی .بنده نیز سالهاست دارم داد وفریاد میزنم که کسی پیدا شود وما را دریابد هرجه بی هنرند دارند بر هنر حکمرانی می کنند خدارا شاهد می گیرم با بدبختی وآوارگی دارم انجمن خوشنویسان را اداره می کنم نه جایی نه مکانی ولی دلم خوشه که دارم به عده ای جوان آموزش می دهم که حداقل دنبال کار خلاف نروند لذا سرت را درد نیاورم کا رحضرتعالی ستودنی است چه بی هنران خوششان آید چه نیاید.بازهم تبریک می گویم.قدرت الله تاجمیرعالی/مدیرانجمن خوشنویسان ایذه

  25. برات آرزوی بیشتر از اینها رو دارم

  26. با سلام وتبریک خدمت استاد زالپور وعلی رضای عزیز امیدواریم همواره درزندگی موفق وسربلند باشید

  27. بسیار خبر مسرت بخشی بود تبریک میگم…و بیشتر از همیشه به شهرم افتخار میکنم…..

  28. با ارزوی موفقیت علیرضای عزیز

  29. علیرضاجان تبریک/هم به خودت وخانوادت هم به استاد عزیز و با اخلاقت جناب آقای صمد زالپور

  30. به استاد زال پور وشاگرد ایشان علیرضای عزیز تریک میگم

  31. استاد زال پور هم از لحاظ هنری استادند هم ار لحاظ اخلاقی

  32. اول به شما تبریک میگم اقای زالپور و بعد به علی رضای خوش ذوق و با استعداد.دست مریزاد…………

  33. باسلام
    تبریک به شما کوچولوی بزرگ.
    و همچنین تبریک به شما دوست عزیزم استاد زالپور . برای ایچنین شاگردهای بزرگی را پروش دادین.
    واقعا خسته نباشی .

  34. سلام
    واقعا زیبا و ستودنی ست…

    انشالله موفق باشی آقا علیرضای هنرمند.

  35. فقط میتونم بگم واقعا بهت افتخار میکنم داداش گلم انشالله درمراحل بعدی هم موفق باشی
    میدونم از لحاظ علمی هم واقعا بیست بیستی من منتظر اون روزی هستم که در کنکور سراسری نفر اول بشی با پشتکار وانگیزه ای که ازت سراغ دارم حتم دارم به این هدفت هم میرسی
    هرچی دنبال کلمات و جملات در وصف آقای زالپور گشتم چیزی که شایسته تقدیر ایشان باشد پیدا نکردم واقعا بی همتایی اقای استاد زالپور عزیز دست مریزاد …………………………………..
    در پایان بابت این موفقیت به مسوولین شهرمون هم تسلیت میگم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱۱

  36. تبریک میگم به استادو شاگردش که باعث افتخار هم استانیان و هم زبانان خود هستند..
    پاینده باشیدو سرفراز…

  37. کسی شد استاد کو داشت استاد

  38. واقعا عالی هستی تبریک میگم باید تو کتاب گینس ثبت بشین موید باشی

  39. سلام میدم بتو ای ای هنرمند نوحوان خداوند حافظ تو و دستان هنرمندت باشد کاش همه ما ایرانی ها مثل شما قدر هنر و استعدادشان را خوب بدانند و نگذارند دیر شود امیرخانی ها زنده اند

  40. سلام منم تبریک عرض میکنم این خجسته مدارج و موفقیت ها را به علی رضای عزیزم!
    خود علیرضا و پدر بزرگشان شاهد و ناظر بر تک تک واژه های این حقیرم! اولین روزهایی که با علیرضا کار کردم فهمیدم آینده خوشنویسی ایران در دستان پرتوان علیرضاست(خودم دستی در هنر دارم)پدرش را فراخواندم و بهشون مژده دادم اما……اوایل نمی خواستند وارد این وادب بی بدیل هنر شوند ولی اصرار و سختگیری این حقیر شاید جرقه ی اولیه در ذهن اومدید آمدونیز من راهنمایی کردم حتما زیر نظر استاد زالپور آموزش ببینند؟ولی چه زود دیر می شود! بماند ………….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.