- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیرزادی : خرید کالای بی‌کیفیت و قاچاق یعنی نابودی فرصت‌های شغلی

13920408000511_PhotoA

 

حسین پیر زادی ( اهل کوهدشت ) دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه گفت: خرید کالای بی‌کیفیت و قاچاق یعنی نابودی فرصت‌های شغلی و این همان هدفی است که دشمن به‌دنبال آن است.

پیرزادی در گفت‌و‌گو با فارس در کرمانشاه اظهار داشت: ۱۲ تیرماه، سال‌روز فرمان رهبر معظم انقلاب به ریاست جمهوری در زمینه تشکیل کمیته مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

پیرزادی ادامه داد: این پیام که نشان از حساسیت‌های معظم‌له و اهتمام ایشان به حل مشکلات اقتصادی مردم دارد باید برای ما و همه کسانی که در عرصه مهم اقتصادی گام بر‌می‌دارند به‌عنوان فصل‌الخطاب مبارزه با پدیده شوم قاچاق قرار گیرد و همه توان خود را برای اجرای فرمان معظم‌له به‌کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز ویروس بسیار خطرناکی برای اقتصاد پویا است، افزود: این نوع از اقتصاد را اقتصاد پنهان می‌نامند و برنامه‌ریزی‌ها در این اقتصاد توسط کسانی هدایت و مدیریت می‌شود که اهدافی مهم‌تر از رسیدن به منابع مالی دارند.

به گفته دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه، متولیان برنامه‌ریزی این نوع اقتصاد و دست‌های پنهان پشت پرده در کشورهای هدف به‌دنبال اهداف سیاسی و مسائلی مهم‌تر از رسیدن به سود مالی هستند.

وی ادامه داد: قاچاق کالا توسط این افراد فرصت‌های شغلی را در کشورهای مورد نظر آن‌ها از بین می‌برد و بازار را برای فروش بیشتر خود مهیا می‌سازند و این یعنی وابستگی، این همان چیزی است که آن‌ها می‌خواهند.

پیرزادی تاکید کرد: به‌دلیل ورود غیرقانونی کالاهای قاچاق و عدم استانداردهای لازم، بعضا بدترین و بی‌کیفیت‌ترین کالاها وارد کشور می‌شود و شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در این زمینه هستیم.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه اعلام کرد: طبق گزارش‌های مراکز امدادی، هم‌وطنان به‌واسطه استاندارد نبودن این‌گونه وسایل دچار لطمات زیادی شده‌اند که گاهی منجر به جرح و فوت شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: امروز هوشیاری مردم در راستای عدم استفاده از این‌گونه کالاها مهم‌ترین دغدغه متولیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز است و انتظار می‌رود مردم با جدیت، درایت و هوشیاری کامل این توطئه دشمن را خنثی کنند.

پیرزادی تصریح کرد: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمانشاه با همکاری نیروهای انتظامی، امنیتی، مراکز استاندارد کالا و دیگر مراکز ذی‌ربط خود را موظف می‌داند در راستای فرامین مقام معظم رهبری در راه تحقق حماسه اقتصادی مورد نظر معظم‌له با جدیت کامل اهتمام ورزیده و در راستای تحقق منویات ایشان همه توان خود را به ‌کار گیرد تا شاهد جامعه‌ای به‌دور از قاچاق باشیم.

وی عنوان کرد: بدون تردید برای نیل به این هدف به هم‌راهی و هم‌دلی مردم نیاز داریم و ما می‌توانیم با دست در دست هم دادن به اقتصادی پویا بیندیشیم و با اندیشیدن به تولید داخلی ضامن اشتغال فرزندان خود باشیم و با عدم ابتیاع کالای قاچاق نقشه‌های بدخواهان اقتصاد پویا را خنثی کنیم.

به گفته پیرزادی، خرید کالای بی‌کیفیت یعنی نابودی فرصت‌های شغلی و این همان هدفی است که دشمن به‌دنبال آن است.

وی اظهار داشت: هر کدام از ما می‌تواند در راستای تحقق بخشیدن به سالی که مقام معظم رهبری آن‌را به‌نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری کرده‌اند، مفید باشیم.

پیرزادی با اشاره به اینکه حماسه سیاسی با حضور میلیونی ملت فهیم ایران اسلامی در پای صندوق‌های رأی به بهترین شکل ممکن محقق شد، بیان داشت: حال نوبت به حماسه اقتصادی رسید و یکی از راه‌های تحقق حماسه اقتصادی مبارزه مستمر، حرفه‌ای و کارشناسی شده با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است.