تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

شاهرخی قبادی : بازی‌های خطرناک چهارشنبه سوری پایانی بر آرزوهای جوانی

  • کد خبر : 2865
  • 24 اسفند 1390 - 10:48

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس،گفت: چهارشنبه‌سوری به فاجعه آمیزترین روز سال برای خانواده‌ها و شهروندان مبدل شده ، چرا که نه تنها ما شاهد آیین‌های سنتی نیستیم، که خسارات مالی و جانی بسیاری در این روز به مردم وارد می‌شود.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی شاهرخی در گفت‌و گو با خانه ملت، تصریح کرد: آیین‌هایی که در ایام نوروز برگزارمی‌شود بسیار قابل احترام‌اند، اما متاسفانه هم اکنون برخی از این آیین‌ها همچون چهارشنبه سوری در کشور ما بدل به نوعی آسیب اجتماعی شده که ناهنجاری‌های بسیاری در پی دارد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد : شادی در چهارشنبه سوری به شیوه انفجار ترقه و هزاران وسیله منفجره دیگر موجب شده است که سایر آداب این آیین که مهربانی و گرفتن دست مستمدان است فراموش شود.

وی افزود: امروزه این آیین‌ها دیگر به کیفیت گذشته برگزار نمی‌شود و در بسیاری مواقع مراسم چهارشنبه سوری با بروز حوادثی جبران‌ناپذیر، شیرینی این ایام را برای بسیاری از خانواده تلخ می‌کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، یاد آور شد: آیین چهارشنبه سوری باید با فرهنگ‌سازی مناسب، به سمت و سویی سوق داده شود که معضلات اجتماعی را در پی نداشته باشد و باید شرایطی از سوی مسئولان فرهنگی فراهم شود که مردم از علاوه بر آن‌که از خرافات دوری می‌کنند، از آسیب‌های اجتماعی به دور باشند./

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 20در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۰
  1. انصافا آدم قابل احترامی است

  2. نه اینکه خود شان خیلی دست مستمندان را میگیرند. اتامرون الناس بالبر و تنسون انفسکم

  3. فقط مه مرو

  4. خواهشم اینه بمون کنسلش کن رفتنو …

  5. آقای قبادی غزیز!
    آنجه که پایانی بر آرزوهای جوانان این شهرستان است؛ نه چهارشنبه سوری بلکه بیکاری است که در این چهار سالِ نمایندگیِ جنابعالی که عده ای بیسواد را حلقه ی مشاورانِ خود کرده بودی بر خلاف وظیفه ات، تلاشِ چندانی برای رفع آن نکردی. من هر هفته خبر مرگ جوانانی را که از بیکاری و نبودن امکانانت فرهنگی و رفاهی در این شهر، به دام اعتیاد افتاده و می میرند می شنوم. اما تا حالا نشنیده ام که که در این شهرستان در چهارشنبه سوری کسی آتش گرفته باشد و مرده باشد. ولی دخترهای فراوانی به خاطر فقر مالی و توسعه نیافتگی، خود را مهمان شعله های سرکش آتش کرده اند و خواهند کرد.
    آنها بار خود بستند و رفتند
    بارِ غم شان بر شانه های ما سنگین است.

    • واقعا لذت بردم خوب جوابی دادی ..احسنت…

    • واقعا بی انصافی نا کارشناس توسعه – خدمت که ایشان در طول این ۴ سال به شهر ما کردند همان هایی که شما جیره خوارشان هستی در مدت ۴۰ سالم نمی توانن بکنن

      • درست است حاج اقا ان قدر امکانات تفریحی .رفاهی دراین شهر ایجاد کرده اند که جوانان رغبتی برای شرکت در جها رشنبه سوری ندارند چون خیلی سرگرمند

    • واقعا برای شما هم که مثلا کارشناس هستید خیلی متاسفم
      شما که به همین راحتی پا برروی حق گذاشته و براحتی دروغ میگویید
      امیدواریم که حداقل امثال شما جز حلقه ی مشاوران آقای ملکشاهی نباشید چون شما که در راس نیستید و براحتی آخرت خود به خاطر دنیای دیگری میسوزانید دیگر وای به حال روزی که شما در راس قرار بگیرید جه میشود ان موقع….
      این را نیز به خاطر داشته باشید که حتی بعضی از دشمنان اقای قبادی هم پا برروی حق نگذاشته و به خدمات افراوان یشان اعتراف میکنند
      خداوند به ما توفیق دهد که همیشه در مسیر حق باشیم و اخرت خود را به خاطر دنیای دیگران نسوزانیم

  6. چهارشنبه
    چهارشانه
    مثل بالهای خیس یک هواپیما
    سوخته است.

  7. اقای ازادبخت اقای قبادی فعلا ریس کمیسیونند نه عضو

  8. لازم به ذکر این چیزای که گفتی وظیفه دولت است نه نمایند مجلس

  9. دغدغه اصلی یک نماینده شایسته مسایل و مشکلات اصلی گریبانگیر موکلانش می باشد و الا در مورد مسایل جامعه شناختی و … کارشناسان و صاحبنظران زیادی اظهار نظر دقیق تر می نمایند در ضمن علت گذاشتن این خبر در سایت شما هم برای بنده مبهم می باشد!!!!

  10. آقای کارشناس ایشان در جایگاه رییس کمیسیون این مطالب را بیان کردند نه در جایگاه نمایندگی،همین شعور سیاسی را داشتید که…..

  11. آقای کارشناس!
    شاید لیسانس باشی، ولی کارشناس نیستی. فدات شم الهی! اظهار نظرت میگه کارشناس نیستی، نه من. جان خودم مقصر خودتی. اگه اظهار نظر نمی کردی، من از کجا می دونستم کارشناس نیستی. داداش جان! کارشناس بودن کار سختیه باید پوست از کله آدم کنده شه تا کارشناس بشه. لیسانس در پیتی غیر از کارشناس است.
    از کجا میدونی من جیره خوارم!؟ تو که نمیدانی من از سر دردِ جیبم می نویسم یا از سرِ دردِ درکم. این گفته ات گفت که کارشناس نیستی زیرا کارشناس الکی و چشم بسته حرف نمیزند.

  12. دوستان یک کمی اول بیندیشید و بعد جواب بدید آقای قبادی این حرفی که زده درباره چهارشنبه سوری و دعوت به انجام دادن اون کار بوده نه دغدغه های که شما راجع بهش می نویسید

  13. با سلام به محضر دوستان
    باور کنید بدون تعصب و جانبداری عرض می کنم که قدر آقای شاهرخی رو در سالی که پیش رو داریم بیشتر می دونیم و نبود ایشون خیلی زودتر از اونی که فکرشو می کردیم بیشتر حس خواهیم کرد…
    به امید روزهای خوب
    در پناه خدای خوبی ها باشید…

  14. من به قبادی رای ندادم ولی درمورد چهارشنبه سوری با کلیت نظرشون موافقم درست است که درکوهدشت کسی درچهارشنبه سوری نسوخته است اما انکارنمیتوان کرد که درخیلی جاها چهارشنبه سوری به (چهارشنبه سوزی ) تبدیل شده است.زیادهم درباره کاروبیکاری به سروکول هم نزنیدمگه بیکارید؟

  15. إ نهات

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.