تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دلایل تاخیر در واگذاری VPNقانونی

  • کد خبر : 28692
  • 10 تیر 1392 - 22:47

دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه فرصت ۲ هفته‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد. به گزارش میرملاس نیوز […]

دبیر شورایعالی فضای مجازی از ارائه فرصت ۲ هفته‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، مهدی اخوان بهابادی با تشریح آخرین وضعیت ارائه خدمات VPN قانونی و نیز دلایل تاخیر در ارائه آن اظهار داشت: در راستای ساماندهی ارائه خدمات VPN در کشور از ابتدای سال گذشته مصوب شد که برای ساماندهی خدمات VPN داخل کشور به صورت متمرکز شرکت ارتباطات زیرساخت وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به ارائه این خدمات در کشور اقدام کند و به صورت موازی جلوی فعالیت سایر ارائه‌دهندگان خدمات VPN که شرکت‌های متفرقه‌ای بودند گرفته شود. وی ادامه داد: در فاز ابتدایی قرار شد با توجه به ظرفیتی که این شرکت در اختیار داشت، ثبت‌نام از اشخاص حقوقی در اولویت قرار گیرد و پرتالی هم به همین منظور ساماندهی و ثبت‌نام از اشخاص حقوقی شروع شد در حال حاضر هم تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها، موسسات و بانک‌ها در حال دریافت این خدمات در کشور هستند. دبیر شورای‌عالی فضای مجازی با تاکید براینکه در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات VPN قانونی به اشخاص و کاربران حقیقی هم هستیم، گفت: البته این ارائه خدمت قرار بود زودتر از این برای اشخاص حقیقی محقق شود اما با توجه به ظرفیتی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود و ورود به ایام انتخابات که معمولا حجم کاری شرکت‌های دولتی خصوصا حوزه فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات سنگین می‌شود درخواست داشتند که ثبت‌نام از اشخاص حقیقی با تاخیر اقدام شود. وی از فرصت ۲ هفته‌ای به شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد تا طرح عملیاتی خود را در خصوص ارائه VPN قانونی به کاربران حقیقی به این شورا ارائه کند و گفت: در صورت تاخیر شرکت ارتباطات زیرساخت از اپراتورهای بخش خصوصی برای ارائه VPN استفاده خواهد شد. رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به جلسه‌ای که مسئولان شرکت ارتباطات زیرساخت در این مرکز داشتند، گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف هفته آینده طرح عملیاتی وزارت ارتباطات در زمینه ارائه VPN قانونی برای تصویب به کمیسیون شورای‌عالی فضای مجازی ارائه شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نه بابا
    بگو بخداااااااااااا!!!!!!!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.