تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
8

ملکشاهی : شاخص‌های انتخاب وزیر دادگستری/ روحانی کابینه فراجناحی تشکیل دهد / ما در کوهدشت فراجناحی عمل کردیم

  • کد خبر : 28704
  • 11 تیر 1392 - 0:24

  رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتظار است کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود یک حقوقدان برجسته و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد. اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری آنا، در خصوص شاخص‌های انتخاب اعضای کابینه از سوی رئیس‌جمهور […]

31971_orig

 

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: انتظار است کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود یک حقوقدان برجسته و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری آنا، در خصوص شاخص‌های انتخاب اعضای کابینه از سوی رئیس‌جمهور منتخب اظهار داشت: با توجه به شعارها و وعده‌های داده شده از سوی رئیس‌جمهور منتخب در خصوص تشکیل یک دولت فراجناحی، این انتظار است که وی از همه گروه‌ها استفاده کند و با این رویکرد طبیعتا دست رئیس‌جمهور منتخب برای شناسایی افراد توانمند بازتر است چون محدود به یک گروه نمی‌شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس با بیان اینکه وزرا با توجه به حوزه فعالیتی که در سطح کشور دارند باید شاخصه‌هایی داشته باشند، اظهار داشت: ممکن است برخی مسئولیت‌ها فرهنگی و اجتماعی باشد، برخی دیگر سیاسی، امنیتی و اجرایی باشند؛ آنچه برای انتخاب وزرا شاخص اصلی است، تخصص و تجربه است.

وی در ادامه تصریح کرد: ورود افراد ناآزموده به کابینه و باعث ایجاد آزمون و خطا می‌شود که این امر مشکلاتی برای کشور دولت ایجاد می‌کند.

ملکشاهی با برشمردن تدّین به عنوان شاخص سوم، گفت: افراد کابینه باید متدین و دارای باورهای دینی باشند و با عشق و علاقه کار کنند و این مردم‌داری و دلسوزی انگیزه‌ای برای مسئولین ایجاد می‌کند تا شبانه‌روز فعالیت داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: به نظر من اینگونه افراد هم در مملکت ما زیاد هستند و اگر با دید باز نگاه کنیم، برای هر وزارتخانه به تعدد، نفرات واجد شرایط داریم.

وی با اظهار امیدواری از تشکیل دولت مقتدر توسط رئیس‌جمهور منتخب، بیان داشت: با رویکردی که آقای روحانی دارند و سوابق وی این را نشان می‌دهد که شاهد بوجود آمدن یک دولت مقتدر باشیم.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان این مطلب افزود: مجلس هم به دنبال همراهی و مساعدت دولت است، مجلس نهم با واقع بینی با پیشنهاداتی که رئیس‌جمهور منتخب دارد اقدام می‌کند و وزرایی که به مجلس معرفی می‌شوند را بررسی می کند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس بصورت انفردای و جمعی حمایت خود را از رئیس‌جمهور منتخب اعلام کردند، اظهارداشت: من امیدوار هستم که یک دولت مقتدر و در شأن نظام جمهوری اسلامی و مردم شکل بگیرد.

ملکشاهی در پاسخ به این سوال که انتظار شما از وزارتخانه‌ مرتبط با کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس چیست، گفت: بحث قوه قضائیه و وزیر دادگستری با سایر وزرا متفاوت است، رئیس‌جمهور باید وزیر دادگستری را از میان کسانی‌که رئیس قوه قضائیه پیشنهاد می‌دهد انتخاب کرده و به مجلس معرفی کند.

**از وظایف خاص وزیر دادگستری ارتباط میان سه قوه است

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به وظیفه حساس وزیر دادگستری، گفت: از ویژگی‌های خاص وزیر دادگستری برقراری ارتباط میان سه قوه قضائیه، مجریه و مقنه است که هیچ یک از وزرای دیگر این شاخص را ندارند.

رئیس کل سابق دادگستری استان‌های لرستان و کرمانشاه با بیان اینکه وزیر دادگستری باید با بدنه دستگاه قضایی و مسایل حقوقی و قوانین آشنا باشد، تاکید کرد: انتظار است کسی که به عنوان وزیر دادگستری انتخاب می‌شود یک حقوقدان برجسته و از نظر تجربی سوابق اجرایی و قضایی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: وزیر دادگستری باید شخصی باشد که مورد پذیرش جامعه حقوقدانان کشور قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این که تحقق دولت فراجناحی و اعتدال‌گر را تا چه میزان قابل تحقق می‌دانید، گفت: این موضوع سخت است ولی شدنی است.

نماینده مردم کوهدشت ادامه داد: ما در حوزه انتخابیه با همین شعار وارد انتخابات مجلس شدیم و بحث فراجناحی را مطرح کردیم تا از همه گروه‌ها از افرادی که واجد شرایط هستند استفاده کنیم و این را ما عملی کردیم.

ملکشاهی در پایان تاکید کرد: تشکیل دولت فراجناحی به راحتی صورت نمی‌گیرد اما انجام شدنی است. ما در سطح کوچکی این کار را انجام دادیم و افراد هم در کنار هم مدیریت می‌کنند و مشکل خاصی هم بوجود نیامد. در سطح کشور این موضوع شاید راحت‌تر باشد چون افرادی که درکنار هم قرار می‌گیرند سطح بالاتری از تجربه و آگاهی دارند و با هم کنار می‌آیند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28704

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 47در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۷
  1. باسلام
    در مورد اقای ملکشاهی نماینده محترم چند سوال لازمه که اگه خود ایشان یا هوادارن مایل باشند پاسخ دهند:
    ۱- اقای ملکشاهی شما که به عنوان فرد فرا جناحی به قول خودت وارد مجلس شدی ایا در انتخابات ریاست جمهوری فراجناحی عمل نمودید؟ایا با توجه به این که قاطبه موکلان شما از جریان اصلاح طلب بودند (اصول گرایان به سه کاندید دیگر یعنی قبادی – امامی -اقس زاده رای دادند) ایا هواداری بسیار سرسخت شما از قالیباف نماینده همین طرز تفکر فراجناحی بود. سخنان شما در محل تجمع هواداران قالی باف که به شدت به اقای قالیباف اظهار علاقه نمودید و خاک پای ایشان را توتیای چشم خود نمودید ناشی از طرز تفکر فراجناحی شما بود؟
    ۲- اگر اقای قالی باف پیروز می شدند ایا شما هم اکنون دم از دولت فراجناحی می زدید؟ یا مانند برخی دیگر از اصول گرایان بعد از باخت به فکر فراجناحی بودن افتاده اید؟ اگر شما به فراجناحی اعتقاد داشتید چرا از چند کاندید فراجناحی ریاست جمهوری به سمت قالی باف رفتید؟
    ۳- اصولا مبنای طرز تفکر فراجناحی استفاده از نیرو های شایسته از هر جریانی ولو مخالف می باشد. ایا شما در عزل ونصب مسئولان شهرستان از این ظرفیت استفاده نمودید ؟ایا تمام مسئولان سابق بدون استثنا افراد شایسته ای نبودند؟ ایا در بین خیل عظیم اصلاح طلبان که به شما رای دادند افراد شایسته ای برای تصدی پست ها دیده نمی شود؟
    ۴- هر چند نماینده چون منتخب مردم هست در عزل ونصب ها باید دخالت نماید اما ایا دایره انتخاب مدیران فقط به افراد نزدیک به شما وافراد ی از یک منطقه وخطه جغرافیای باید باشند؟
    ۵- اقای ملکشاهی لطفا به صورت شفاف یک بار برای همیشه موضع سیاسی خود را اعلام نمایید؟ ایا موضع فراجناحی شما با سخنان حضرت عالی قبل از انتخابات همخوانی دارد؟ایا با پیروزی روحانی در انتخابات در اینده شاهد تغییر موضع سیاسی شما نخواهیم بود؟ایا عدول شما از اصول گرا به فراجناحی زمینه حرکت شما به صورت مرحله ای برای نزدیک شدن به اصلاح طلبان نیست؟
    ۶ – اقای ازادبخت مدیر محترم سایت باور کنید سووالات بالا در ذهن بسیاری از افراد سیاسی وغیر سیاسی شهرستان وجود دارد . پس لطفا به عنوان یک رسانه پویا ومردمی این پیام را درج نمایید مطمئن باشید که حتی هواداران سرسخت اقای ملکشاهی منتظرند که پاسخ این سولات را بدانند و مطمئن باشید که زدن این پیام نمونه ای از بی طرفی شما در درج اخبار و موجب اعتماد مردم به سایت شما خواهد شد .
    ۶ – در پایان لازم می دانم که بگویم اگرچه انتظار نمی رود که اقای ملکشاهی به این سولات پاسخ بدهند اما همه می دانیم که پاسخ این سوالات چیست و انتظار جامعه این است که حداقل هواداران ملکشاهی به این سوالات پاسخ دهند

  2. باسلام/
    ” مروج دین ” ویژه نامه سومین سال عروج ملکوتی،اسوه تقوا حضرت آیت الله حاج شیخ ماشاءالله مروجی(ره)
    http://www.farhangy-sobhan.ir

  3. این دروغ محض است کوهدشت کاملا یک طرفه است

  4. خیلی فراجناحی عمل کردید بخصوص در اموزش و پرورش

  5. فرا جناحی رو تو انتخابات شورای شهر کوهدشت دیدیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  6. با سلام
    منظور آقای ملکشاهی لابد همان نیروهای بدون تجربه و ناکارامد است که در پست های مدیریتی شهرستان استفاده کرده اند . آقای ملکشاهی با حمایت اصلاح طلبان نماینده شد اما از آن ها هیچ استفاده ای نکرد. شما مردم را چی فرض کردید که اینگونه حرف می زنید . شاید شما پست وزارت دادگستری را شایسته خود می دانید آقا!!!!!!. شما که از آقای قالیباف حمایت کردید و جز اولین امضا کنندگان در مجلس بودید . حنای شما دیگر برای مردم بخصوص آنهایی که به شما رای دادند رنگی ندارد.

  7. انشالله با روی کار آمدن دولت جدید شاهد موفقیت بیش از پیش حضرتعالی و همکارانتان در مجلس باشیم

  8. ایشالا آقای روحانی با دولت فراجناحی مملکت رو سروسامان بدهند…..دیگه چپ یا راست زیاد مهم نیست

  9. واقعاااااااا،،،،،،،،،،حتما انتظار اااااااااااااا،،،،،،،، مردم فهیم کوهدشت هم خوب می فهمن وهم
    خوب قضاوت میکنند… ولی بهتر این بود که آقای ملکشاهی اظهار نظر نمی کردند

  10. متاسف متاسفام ؟همین جوری دوباره رای میاری :اگه شما رای اکثریت داشتی خوب با اصلاح طلب های کوهدشت موافق میشدی چرا یک بام دوهوا شدی جناب نماینده ؟شما احترام چپ های کوهدشت نگه نداشتی و……..؟ باش تا صبح دلتت بدمد نه دیگهههههههههههههههههههههه

  11. البته به قیمت از دست دادن هوادارانت؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!۱

  12. فکر کنم آقای ملکشاهی مدتی است از حوزه انتخابیه خود خبر ندارند!
    حاصل مدیریت فراجناهی! ایشان ابطال انتخابات بخش طرهان و رومشکان و مشخص نبودن انتخابات کوهدشت و زیر سوال رفتن انتخابات بخش درب گنبد بوده است…
    شنیده ام مدتی است ایشان چندان مایل نیستند به حوزه انتخابیه خود سرکشی کنند.

    • شاید در حال رایزنى با کابینه روحانى ست، براى تصدى وزارت دادگسترى؟!!!
      البته در زمان انتخابات همچین بى خبر از حوزه ى خود نبود!!!

  13. فرا جناحی در کوهدشت؟ خدا کنه شعارهای روحانی هم به این حال و روز نباشند

  14. در پیشگاه خدای بزرگ و در محضر مردم شریف و با اصالت شهرستان شهادت می دهیم که صحبت آقای ملکشاهی در مورد فراجناحی بودن کذب محض و ایشان مدیریتها و موقعیتها را در درجه اول به اقوام نزدیک خود و در اولویت دوم کسانی که به ایشان وابستگی و نزدیکی و قرابت داشته اند و در اولویت آخر فقط طرفداران خاص خودش واگذار کرده و همه چیز را برای موقعیت و منفعت خودش مصادره نموده است .
    مردم شهرها و روستاها شاهد هستند که در انتخابات شوراها نزدیکان و مدیران آقای ملکشاهی چه برخوردی با مردم کردند و نتیجه آن ابطال انتخابات شهر چغابل ؛ گراب ؛ درب گنبد و اشکالات شدید در انتخابات شهرکوهدشت می باشد که صدای اعتراض همه ازجمله امام جمعه محترم را در آورده است . همچنین در دهها روستا انتخابات شوراها برگزار نشد یا ابطال شد.
    همین انتخابات شوراها ملکشاهی را برای همیشه از ذهن و حافظه مردم شهرستان حتی مردم رومشگان حذف نموده است . بله این محکمترین دلیل فراجناحی بودن ایشان است .
    امیدواریم جناب آقای آزادبخت این دیدگاه را منشر نماید.

  15. باسلام/
    مراسم سومین سالگرد ارتحال آیت الله ماشاءالله مروجی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌رضا اکبری، مدیر دفتر تربیت اخلاقی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور و امام جمعه سابق کوهدشت
    http://www.farhangy-sobhan.ir

  16. خداوکیلی عجب فراجناحی بود؟! عجب! من یکی که حال کردم!

  17. کدام فراجناحی؟اگر کسی به شما رای نداده باشد از عهده دار شدن حتی یک معاونت مدرسه محروم می شود چه برسد به پست های دیگر.این را می گویند فرا جناحی؟احتمالا آن لحظه بادی هم به غبغب انداخته اید که مثلا فراجناحی عمل کرده اید.همین چپی هایی که شما به آنها پست داده اید به همفکران خود که به شما رای نده اند نیز رحم نمی کنند . اگر بخواهید کشور را نیز مانند کوهدشت اداره بکنید ،پس وای به حال این مملکت بیچاره.

  18. آقای ملکشاهی سعی شما در ازل مدیران گذشته و جایگزین کردن مدیران جدید به هیچ وجه چنین موضوعی را تایید نمی کند !!!!

  19. ضمن احترام به نظر همه دوستان اول کدام فامیل ایشان در راس کار قرار دارند شما دو نمونه نام برید.دوماآقای ملکشاهی میخواستن فرا جناحی عمل کنند اما نمیذاشتند میتونید پیگیری کنین که برای هر پست اگر یک اصولگرا پیشنهاد شد حتما یک اصلاح طلب هم پیشنهاد شد که باتوجه به جو سیاسی مملکت شخص اصلاح طلب حذف میشد.سوما یادتون نره که هنوز مجلس مجلس اصولگراست و آقای روحانی باید با این مجلس همکاری کنن.با تشکر از همه دوستان که لفظ ادب رو رعایت کردن

    • در پاسخ این دوست عزیز جهت اطلاع رییس آموزش پرورش رومشگان برادر ایشان است و رییس آموزش پرورش کوهدشت باجناق ایشان و……..شما فقط دو نمونه خواستید

    • اقای ارش باز هم نمونه میخواهید؟

    • و بنده حقیر یک مورد دیگر را اضافه مینمایم تلاش ایشان برای جذب برادر محترمشان و از این وزارتخانه به اون یکی وزارتخانه

  20. واقعا برا سایتتون متاسفم.من باشم ودیگه تو سایت شما سر بزنم…..چرا نظرمو حذف کردی مگه من به قول خودتون به کسی توهین کردم…..

  21. میگن یک نفر رفت خروس همسایه اش را دزدید وزیر کتش قایم کرد. همسایه روبروش آمدو گفت فلانی خروس مرا ندیدی در آن لحظه دم خروس از زیر کتش بیرون زده بود وگفت به ابوالفضل قسم ندیدم همسایه گفت مرد بی دین نمی دانم قسمت قبول کنم یا دم خروس بیرون زده از زیر کتت؟ الان نمی دانم آقای ملکشاهی روی چه اصولی این حرفو زده نمی دانم حرفاش که میگه فراجنایی می باشه باور کنیم یا این نیروهای که مخصوصا در سطح بخش کونانی گذاشته؟ کدام فراجنایی کذب محض است خدا وکیلی قضاوت با خودتان؟

  22. راست میگه در کوهدشت در دوره ایشان جناحی عمل نشده فراتر از جناحی یعنی باندی عمل شده

  23. خوابه

  24. مردم کوهدشت متاسفانه خدمات بزرگ اقای ملکشاهی رو مثل جاده و مجوز پتروشیمی و کارای دیگرو نمیبینن فقط انتظار دارن هرکدوم تک تک برن سر کار مشکلات شهرستان انقد زیاده که مسلما تو این زمان کوتاه درست نمیشه مگه ب دست انسان توانمندی چون ملکشاهی

    • این مجوز ها یا به قول آقاى ملکشاهى فقط کاغذ پاره بودن!!! حالا شدن مجوز؟ در ضمن این دو مجوز هم زمان آقاى قبادى گرفته شد. نمیگیم مشکل نداشته این شهر ولى در همین یک سال گذشته صدبرابر شده!!!( خدمات بزرگ)!!!!!!!!!! آخر پایىز هم نزدیکه!

    • پرستو چقدر سواد داری ؟

  25. اموززش وپرورش یوسفعلی کرمی خانم رضایی معاون چپ ,اموزش پرورش طرهان ریس چپ ,ریس تامین اجتمایی چپ ریس مسکن چپ ونمونه های فراوان دیگر این فراجناحی نیست

    • هیچ کدوم از اینایی که گفتی الفبای اصلاح طلبی رو نمیدونن و صد در صد عقاید اصولگرایی دارن… عجب حراج بازاریه این اصلاح طلبی تو کوهدشت… واقعا متاسفم

  26. برادر آقای ملکشاهی زمان نمایندگی آقای قبادی هم رییس آموزش و پرورش بودن،رییس آموزش وپرورش کوهدشت هم هیچ نسبتی باایشان ندارد لطفا بدون اطلاع حرف نزنید

  27. آقای ملکشاهی خوب کار کردند ودارند هم خوب پیش می روند ملکشاهی چه گناهی دارد وقنی از نیروهای اصلاح طلبان واصولگرایان معرفی میکردند ولی در آزمون مردود میشدند ویااینکه با هم سازگار نداشتند ومجبوربه استفاده از نیروهای غیربومی بودند.باتشکر

  28. فلسفه فراجناحی مبتنی بر شایسته سالاری است اگر جناب ملکشاهی متوجه این موضوع نیستند حداقل از طرفداران منصف خود سوال کنند و مدیران خود را با دوره قبل و پیشتر مقایسه کنند. شک نکنید مدیران قبلی به مراتب کاردان و کارآمد و قویتر بودند

  29. منظورآقای ملکشاهی باجناق جناحی ست.درضمن جه توهینی بالاترازاین که رییس فرهنک شهرکوهدشت نورآبادی ست .باجناقند!تاج سرندایشان!امان ازاین فراجناحی.!!

  30. فکرکنم آقای ملکشاهی منظورازفراجناحی رامتوجه نشده اند!فراجناحی یعنی استفاده ازشایستکان جناحی که به شمارأی هم نداده باشندنه اینکه ازهر۲طیف طرفدارداشته باشی!!اینقدرساده است که جاانداختنش مشکل است.!دادوبیدادواسه نماینده مان!!

  31. جناب نماینده محترم ؟ من کاری به راست چپ و حتی فرا جناحی شما ندارم فقط امیدوارم جواب این چند مورد خوب به مردم حوزه انتخابیه کوهدشت بدی ۱ مگه بین این همه فرهنگی شهرستان ینفر کوهدشتی یا طرهانی نبود بشه رییس اموزش پرورش ۲ روسای ادارات دیگه مثالا بنیاد شهید مگه اکثر کارمند های بنیاد شهید خانواده سرداران این شهر نیستن چطوره رییس یه اداره پنج شش نفره بایستی از شهرهای دیگه شما دعوت نمایید ودیگر مدیران که حتی برای مدیریت کوچکی متاسفانه افرادخیلی خیلی ضعیف گذاشتیدامیدوارم جواب قانع کننده ای به این مردم بدید

  32. باسلام خدمت آقای بازوندوبعضی از دوستان
    شما ازموقع کاندیدشدن آقای ملکشاهی شروع به انتقاد کردن شما کینه دیرینه دارید اطلاعات بیشتری بگیرند دوستان ببینداز اصلاحات استفاده شده یا نه

  33. سوال من ازشما های که دم از چپ وراست میزنید استان لرستان یا شهر ستان کوهدشت چه پیشرفتی داشته مشکلات کوهدشت اگه به دست آقا ملکشاهی حل شد که شداگه نشد بعد انتقاد کنید …

  34. اتفاقا ایشان فراجناحی که چه عرض کنم برا جناحی عمل کردن یعنی فقط از بین طرفدارای خودش آیامیدانید فراجناحی یعنی چی بعد دم از فراجناحی بزنید فراجناحی یعنی ارزش سالاری یعنی از طیف مخالف استفاده کردن چه چپ باشد چه راست نیروی ارزشی باشد حتما که نباید طرفدار و یا فامیل باشد آیا خداوکیلی اینطوری عمل شده ( من میدونم و بعید میدونم )

  35. سخنرانی ایشان به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان برای آقای قالیباف ، و آن همه تعریف و تمجید و خاک پایش را توتیای چشمان ما لرستانیهاکرد به نظرتان این بهترین و آشکارترین دلیل برای فراجناحی عمل کردن نیست شاید در بهبوهه تبلیغات ریاست جمهوری حدود ده روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری نمایندگانیکه میخواستن دوباره رد صلاحیت آقای روحانی را از شورای نگهبان خواستار بشن کیا بودن پیشنها ددهندگان اصلی کیا بودن بله عزیزدلم همین آقا بود
    نمیدانم پست ومقام و قدرت ارزشش چقدره که آدم حاضره تمامیت وجود و هستی خود را براش هزینه کنه

    یدالله فوق ایدیکم

    خدا را شکر که به مرادش نرسید بیچاره میخواست وزیر دادگستری بشود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.