- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پذیرش بدون آزمون در ۹۳% از رشته محل های دانشگاه آزاد

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از حدود۴۵۰هزار ظرفیت پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه۴۲۰هزار نفر بدون کنکور می توانند وارد این دانشگاه شوند. وی همچنین  افزود: برای۳۰هزار رشته باقی مانده دانشجو از طریق کنکور سراسری (دولتی) پذیرش می شود.دکتر اقبالی با بیان این که در۹۳درصد رشته محل های این دانشگاه دانشجو بدون آزمون پذیرش می شود

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، دکتر اقبالی با بیان این که در۹۳درصد رشته محل های این دانشگاه دانشجو بدون آزمون پذیرش می شود تصریح کرد: رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی شامل همه رشته های پزشکی و شماری از رشته های غیر پزشکی است.
رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که داوطلبان رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه باید تا اواسط مرداد صبر کنند؛ افزود: به عبارت دیگر پس از اعلام نتایج اولیه داوطلبان کنکور سراسری در اواسط مرداد کسانی که در این آزمون شرکت کردند می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی مرکز آزمون برای انتخاب رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد اقدام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر داوطلب در رشته های با آزمون۲۰رشته و در رشته های بدون آزمون۴رشته را می تواند انتخاب کند.

وی گفت: سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه و رتبه متقاضیان شرکت در رشته های با آزمون را در اختیار این مرکز قرار می دهد و ملاک پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون نمره کسب شده داوطلب در کنکور سراسری است.

وی گفت: در رشته های بدون کنکور نیز شرط اصلی معدل داوطلبان ملاک پذیرش است.

دکتر اقبالی افزود: حتی کسانی که در کنکور شرکت نکردند اما متقاضی حضور در رشته های بدون آزمون هستند می توانند در اواسط مرداد ثبت نام کنند.

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فرقی بین مدارک تحصیلی رشته های با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه از نظر کیفیت، اعتبار و حتی شهریه وجود ندارد.

وی با اشاره به این که پذیرش رشته های بدون آزمون در سال دو بار است افزود: مرحله اول این پذیرش در مرداد هر سال و مرحله دوم در آذر و دی است و پذیرش دانشجو در رشته های با آزمون دانشگاه‌‌ آزاد اسلامی نیز یک بار و از طریق کنکور سراسری انجام خواهد شد.