تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

بانوان لرستان بیشترین سهم اهدای خون زنان کشور را برعهده دارند

  • کد خبر : 28794
  • 12 تیر 1392 - 9:10

  مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال ایران با اشاره به اینکه میانگین اهدای خون بانوان در کشور حدود ۵ درصد است، گفت: بانوان استان لرستان ۱۰.۵ درصد آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند. به گزارش میرملاس نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی‌بیگی اظهارداشت: متأسفانه در کشور ما […]

13920314114733227629183

 

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال ایران با اشاره به اینکه میانگین اهدای خون بانوان در کشور حدود ۵ درصد است، گفت: بانوان استان لرستان ۱۰.۵ درصد آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش میرملاس نیوز، به نقل از روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، بشیر حاجی‌بیگی اظهارداشت: متأسفانه در کشور ما سهم اهدای خون بانوان نهادینه نشده و اهدای خون در بانوان آمار پایینی را در کشور دارد در حالی که آمار اهدای خون بانوان در کشورهای اروپایی در بسیاری موارد با مردان برابری می‌کند.

وی افزود: تهران به دلیل داشتن مراکز درمانی و بیمارستان‌های متعدد بیشترین مصرف خون و فرآورده‌های خونی را دارد و این در حالی است که اهدای خون بانوان تهرانی به طور میانگین ۵ درصد است و گاهی هم کاهش می‌یابد.

حاجی بیگی بیان داشت: در بین استان‌های کشور بانوان استان لرستان با ۱۰.۵ درصد بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند که پس از آن بانوان کردستان با ۸.۳ درصد، خراسان جنوبی با ۸ درصد و بانوان کرمانشاه با ۷.۹ درصد بیشترین آمار اهدای خون را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران، ترس را یکی از عوامل اصلی آمار پایین اهدای خون در بین بانوان عنوان کرد و افزود: کم‌خونی عامل دیگری است که بانوان به این دلیل آن مایل به اهدای خون نیستند در صورتی که اهدای خون در ایجاد کم‌خونی دخیل نیست.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28794

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.