- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

از تردد خودروهای بدون بیمه جلوگیری شود


رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای رانندگان خودرو، از پلیس راهور خواست در اجرای ماده ۱۹ اجبار داشتن بیمه شخص ثالث جدی‌تر برخورد و از تردد خودرو های بدون بیمه شخص ثالث جلوگیری کند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر،‌سیدمحمد کریمی اظهار داشت: نیروی انتظامی موظف است طبق ماده ۱۹ از تردد خودروها و وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه شخص ثالث جلوگیری کند؛ بنابراین از دوستان پلیس می‌خواهیم این موضوع را جدی‌تر بگیرند.

وی افزود: اگر رانندگان خودرو بیمه شخص ثالث داشته باشند هنگام حوادث، بخش عمده‌ای از دردهای آن‌ها تسکین پیدا می‌کند چراکه بخش عمده‌ای از خسارت را بیمه پرداخت می کند.

کریمی گفت : در حوادثی که حتی مقصر حادثه متواری می‌شود این افراد با داشتن بیمه‌نامه می‌توانند خسارت وارده را تا حدود زیادی جبران کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به توزیع کلاه ایمنی رایگان برای موتورسواران گفت: با پخش ۳ هزار کلاه ایمنی در شهر تهران به این اندیشیدیم که حتی اگر بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم در واقع یک خانواده نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: در حوادثی که سرپرست خانواده یا هر کدام از افراد خانواده دچار حادثه شوند در واقع یک زندگی فلج می شود و در صورتی که سرپرست خانواده دچار حادثه جرح و از کارافتادگی شود، خانواده‌ای متلاش می‌شود؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌شود از این گونه حوادث پیشگیری کنیم.

کریمی خاطرنشان کرد: لایحه بیمه شخص ثالث و طرح آن در مجلس و دولت در حال بررسی است و براساس آن اصلاحات لازم روی این قانون انجام و به زودی تصویب می‌شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان این‌که در بحث حق بیمه‌نامه‌های شخص ثالث باید رانندگان و خودروهای پر خطر و کم خطر لحاظ شوند، گفت: پژوهشکده بیمه در حال بررسی است تا براساس تحقیقات علمی مشخص کند که رانندگان پرخطر باید چه میزان حق بیمه پرداخت کنند البته تغییر میزان قیمت حق بیمه‌های شخص ثالث و نرخ‌گذاری آن در قانون با دولت است؛ بنابراین در حال آماده کردن خودمان هستیم که این تغییرات انجام شود.