- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکشاهی : پتروشیمی کوهدشت نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است / برای کولرهایمان آب و برق نداریم چه رسد به پتروشیمی

80861_orig
 
 
 
نماینده مردم کوهدشت در مجلس پتروشیمی کوهدشت را نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانست.
به گزارش میرملاس  نیوز ، ملکشاهی در هشتمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان که در خرم آباد برگزار شد، بیان داشت: احداث کارخانه پتروشیمی در شهرستان کوهدشت نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و با این حال در حال حاضر کل هزینه های دولت در لرستان در طول یک سال کمتر از ۲۰۰ میلیارد تومان است.

 وی ادامه داد: اگر بخواهیم این پتروشیمی را احداث کنیم به برق و آب نیاز داریم که الان برق شهرستان کوهدشت ظرفیت چرخاندن یک کولر آبی و یخچال را ندارد و از طرفی روستاهای ما با مشکل تامین آب مواجه هستند.

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه و پیشرفت در لرستان دیر آغاز شده و ما عقب هستیم؛ با این حال ما خواسته غیرمعقولی از مسئولان نداریم و تنها می خواهیم که وضعیت لرستان به معدل و میانگین کشور برسد.

 ملکشاهی بیان کرد: زمانی که دولت برای سرمایه گذاری محدودیت نداشت در لرستان سرمایه گذاری نشد و الان هم به خاطر فقدان زیرساخت های کافی بخش خصوصی در استان ما فعالیت نمی کند.

 وی خاطرنشان کرد: دولت به خاطر اصل۴۴ قانون اساسی نمی تواند سرمایه گذاری کند و با این حال اگر قانون هم اجازه می داد دولت توان مالی برای سرمایه گذاری را ندارد.

 نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این زمینه نیازمند به فرهنگ سازی هستیم، گفت: تلاش اقتصادی و کسب دارایی را باید به عنوان یک ارزش در جامعه تبیین کرد.

 ملکشاهی با تاکید بر اینکه ایجاد کار و اشتغالزایی در جامعه کمتر از تبلیغ دین نیست، گفت: متاسفانه در جامعه ما سرمایه داری و دارایی به عنوان ضد ارزش تعریف شده؛ در حالی که از دیدگاه اسلام تولید ثروت یک ارزش است.

 وی با بیان اینکه باید به افرادی که متمول هستند با دید احترام نگاه کنیم، تصریح کرد: دولت باید استان های محروم مثل لرستان را به میانگین کشوری برساند.