تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

ممنوعیت گرفتن اعتراف با خشونت/ استقبال از نظرات روحانی در مورد گشت ارشاد

  • کد خبر : 28927
  • 13 تیر 1392 - 14:41

        ممنوعیت گرفتن اعتراف به زور در نیروی انتظامی، بایدها و نبایدهای طرح های امنیت اخلاقی،تمسخر اقوام ایرانی در جنگ های شادی شمال کشور، افزایش ۵۰ درصدی حقوق سربازان مناطق مرزی، عذر شرعی مجوز روزه خواری نیست و بدرقه زندانیان با دستبند الکترونیک مهمترین اخبار حوزه پلیس در هفته جاری بود. به […]

 
IMG14073294
 
 
 
ممنوعیت گرفتن اعتراف به زور در نیروی انتظامی، بایدها و نبایدهای طرح های امنیت اخلاقی،تمسخر اقوام ایرانی در جنگ های شادی شمال کشور، افزایش ۵۰ درصدی حقوق سربازان مناطق مرزی، عذر شرعی مجوز روزه خواری نیست و بدرقه زندانیان با دستبند الکترونیک مهمترین اخبار حوزه پلیس در هفته جاری بود.

به گزارش  میرملاس به نقل از مهر، در حالی که به علت برگزاری حماسه سیاسی و تامین امنیت این رویداد بزرگ ملی هیچکدام از مسئولان پلیس حاضر به گفتگو با خبرنگاران نبودند، پس از رقم زدن حماسه سیاسی توسط مردم پس از چند هفته مسئولان نیروی انتظامی در میان خبرنگاران حاضر شدند و به سوالات آنها پاسخ دادند. این هفته نیز سردار احمدی مقدم رئیس پلیس کشور پرکارترین و پرخبرترین مسئول نیروی انتظامی بود.

ممنوعیت اعتراف گیری به زور

رئیس پلیس کشور که در جمع روسای آگاهی استان ها سخن می گفت با انتقاد از رفتار ماموران در برخورد با مردم، گفت: رفتار ماموران با مردم بسیار ناامید کننده است. برخی ماموران در صحنه جرم با شهروندان سرسری برخورد کرده و جواب آنها را به درستی نمی دهند. آن فرد مالباخته نگران و مضطرب است که وظیفه مامور ما رسیدگی به کار او و آرام کردن فرد است. نباید برخورد یخ و سردی با مردم داشته باشیم.

احمدی مقدم از برخی مامورانش نیز که هنوز عادت به گرفتن اعتراف با زور و خشونت دارند انتقاد کرد و گفت: دوران اعتراف گیری با زور و خشونت یا ابزار خلاف قانون تمام شده است و اگر ماموری دست به این کار بزند از بدنه پلیس آگاهی جدا می شود. در قضیه قتل سریالی آبادان نیز فردی دستگیر و به اعدام محکوم شد اما در دوران بازداشتش قتل ها ادامه یافت و فهمیدیم او قاتل نیست. او تحت فشار بازجویی ها به قتل اعتراف کرده بود که اگر بی گناه اعدام می شد، بسیار خطرناک بود.

بدرقه متهمان با دستبند الکترونیک

رئیس پلیس پیشگیری با اعلام استفاده از دستبند الکترونیکی برای بدرقه و انتقال مجرمان گفت: وقتی مجرمان با این دستبند از مبدا مشخصی خارج شوند دستبند شروع به هشدار دادن می کند. این دستبندها برای تامین امنیت بدرقه استفاده می شوند و بیشتر برای مجرمان خشن مورد استفاده قرار می گیرد.

تمسخر اقوام در قالب جنگ های شادی شبانه

رئیس پلیس امنیت اخلاقی در مورد طرح سالم سازی دریا گفت: سالانه ۳۳ میلیون نفر به استان های گیلان و مازندران سفر می کنند که این فرصتی مناسب برای دستگاه‌های فرهنگی است که برنامه‌های خود را برای مردم اجرا کنند البته برخی به اسم جنگ شادی بدترین الفاظ را به کارگرفته و به اسم طنز برخی اقوام را در کشور به تمسخر می‌گیرند. ماموران ما از اول تیرماه در سواحل شمالی مستقر شده تا مردم با کمترین مزاحمت، نشاط داشته باشند تا اگر خانواده ای متدین خواست از محیط دریا استفاده کند؛ احساس نارضایتی نداشته باشد و فضا تسلیم افراد حرمت شکن نشود.

سرهنگ زاهدیان ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم که مردم را در فشار بگذاریم و کار سلبی انجام دهیم؛ ولی اگر هنجارشکنی در حدی باشد که فرد نتواند خود را به حالت عادی برگرداند مجبور به برخورد سلبی هستیم.

نگاه پلیس به دانشجویان امنیتی نیست

معاون اجتماعی نیروی انتظامی در خصوص برخی سخنان مطرح شده که رابطه پلیس با دانشجویان در دوره های گذشته در بهترین شرایط وجود داشته است، گفت: نگاه پلیس به دانشجویان امنیتی نیست و ما به این قشر نگاهی اجتماعی و علمی داریم. هیچگاه دانشجویان را مشکل امنیتی ندیده ایم و سعی کردیم با حضور در جمع آنها و پاسخ به سوالاتشان آنها را اغنا کنیم. مردم نیز خودشان می توانند قضاوت کنند در کدام دوره بهترین رابطه برقرار بوده است. تنش های موجود میان پلیس و دانشجویان به صفر رسیده است.

افزایش حقوق ۵۰ درصدی سربازان

رئیس پلیس کشور در همدان از افزایش ۵۰ درصدی حقوق سربازان خبر داد. او در این باره گفت: در سال جازی تنها شاهد ضریب افزایش ۲۵ درصدی حقوق سربازان خواهیم بود. با تصویب قرارگاه خاتم الانبیاء در مناطق عملیاتی و مرزی در نیروی انتظامی حقوق سربازان ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. نیروی های مسلح به دنبال اجرای قانون هستند تا به سربازان حداقل حقوق پرداخت شود، اما چون دولت با محدودیت های مالی مواجه است نتوانسته این میزان را تخصیص دهد.

در زیر مهمترین سخنان فرمانده نیروی انتظامی در هفته جاری را می خوانید.

*گشت ارشاد تعطیل نشده بود که بخواهد دوباره راه اندازی شود.

*از نظرات دکتر روحانی در مورد گشت ارشاد استقبال می کنیم.البته این گشت تعطیل شدنی نیست.

*نباید برای ماموران پلیس به خاطر اشتباه کوچک پرونده درست کنیم.

*رشوه، تبانی با متهم و نیات ناموسی مهمترین تخلفاتی که ماموران را (بخاطر آن) اخراج می کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=28927

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.