تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

بارش باران خاک از آسمان لرستان

  • کد خبر : 2893
  • 26 اسفند 1390 - 9:12

سلامت، اقتصاد و منابع طبیعی لرستان درگیر ریزگردها /  بنابر این گزارش ورود موجهای متعدد گرد و غبار در سالهای اخیر به استان لرستان زمینه خسارات متعدد در بخشهای مختلف کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی، زنبورداری، باغبانی و … در استان را فراهم کرده است. هجوم ریزگردهای عربی که با خشکسالی در استان لرستان همراه شده […]

سلامت، اقتصاد و منابع طبیعی لرستان درگیر ریزگردها / 

بنابر این گزارش ورود موجهای متعدد گرد و غبار در سالهای اخیر به استان لرستان زمینه خسارات متعدد در بخشهای مختلف کشاورزی، دامپروری، منابع طبیعی، زنبورداری، باغبانی و … در استان را فراهم کرده است.

هجوم ریزگردهای عربی که با خشکسالی در استان لرستان همراه شده است زمینه ساز خسارت به زنبورداران لرستانی و ضربه به سوغات این استان شده به طوریکه تولید عسل در لرستان با مشکل جدی مواجه شده است.

از سوی دیگر یکی از مشکلاتی که در سالهای اخیر بیشترین ضربه را به جنگلهای زاگرس وارد ساخته هجوم بی سابقه ریزگردهای عربی بوده است. ذرات معلقی که در پنج سال گذشته با تداوم ورود به ناحیه زاگرس، نفس کشیدن را برای درختان بلوط سخت کرده و مهلک ترین ضربه را به حیات این گونه ارزشمند وارد ساخته‌اند.

همچنین هجوم ریزگردهای عربی که با خشکسالی در استان لرستان همراه شده زمینه ساز ضربه بر پیکره اقتصادی این استان شده به طوریکه بخش کشاورزی و دامپروری به عنوان پایه اقتصاد لرستان با مشکل جدی مواجه شده است.

استان لرستان سال ۸۸ را با ۱۰۰ روز آلوده را پشت سر گذاشت و در سال ۸۹ نیز شاهد چندین موج ضعیف و شدید ریزگردهای عربی بود تا حاصل آن ۹۰ روز آلوده و پرغبار باشد.

به هر روی امید می‌رود مسئولان امر در سطح ملی با توجه به خسارات وارد شده به سلامت، اقتصاد و منابع طبیعی استان لرستان در پی ورود ریزگردهای عربی علاوه بر چاره‌اندیشی جدی برای حل اساسی این معضل، زمینه جبران این خسارات را فراهم آورند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=2893

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام وادای احترام و تشکر از مسئول محترم پایگاه خبری میر ملاس نیوز و آقای آزادبخت بخاطر پرداختن به این موضوع مهم .همانطوریک استحضار دارید کانون ۳۰در صد گرد و خاکها (ریز گرد های عربی) در داخل خاک ایران است در چند سال گذشته این گرد خاک به یک تهدید جدی محیط زیستی تبدیل شده است .طبق اطلاعات واصله سازمان جنگل ها و مراتع از سال ۱۳۸۴ تا کنون وظیفه خود را در خصوص مدیریت بر این بحران را رها کرده به طوریکه مالچ پاشی و کاشت درخت و درختچه و تثبیت کانونهای فعال گرد و خاک را انجام نمی دهد . جا دارد سازمان جنگلها مراتع و آبخیزدار کشور و سازمان حفاظت محیط زیست واستانداران محترم خوزستان . ایلام . لرستان و کرمانشاه بعنوان نمایندگان ارشد دولت بیش از این منتظر معجزه نباشند و در جهت حل این بحران که جان انسانها و همه موجودات را تهدید میکند اقدام عاجل نمایند .

  2. ای بابامسولان که وقت ندارن دعا کنید شاید خدا بدادمون برسه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.