تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

تکدی‌گری؛ کاسبی بی‌سرمایه پیاده‌ روهای کوهدشت / کودکان شیرخواری که قربانی می‌شوند

  • کد خبر : 29001
  • 14 تیر 1392 - 13:16

     کودکان بی‌گناه شیرخوار باید گرمای طاقت فرسای تابستان را در کف پیاد‌ه‌روها طاقت بیاورند تا طعمه‌ای برای دل رحمی عابرانی باشند که قرار است با دیدن آن‌ها دلشان به درد آید و دست به جیب صدقه شوند. مهر:  کافیست خیابان اصلی شهر را قدم بزنی تا با متکدیانی روبه رو شوی که با […]

IMG12112956
 
 
 کودکان بی‌گناه شیرخوار باید گرمای طاقت فرسای تابستان را در کف پیاد‌ه‌روها طاقت بیاورند تا طعمه‌ای برای دل رحمی عابرانی باشند که قرار است با دیدن آن‌ها دلشان به درد آید و دست به جیب صدقه شوند.

مهر:  کافیست خیابان اصلی شهر را قدم بزنی تا با متکدیانی روبه رو شوی که با فاصله‌های اندک کنار پیاده رو نشسته‌اند و دست‌های نیازشان را مدام به سمت عابران دراز می کنند.

متکدیانی که گویا جای خود را سال هاست سند کرده‌اند که درصورت غیبت آن‌ها کسی دیگر اجازه نشستن بر جای مشخص شده‌شان را ندارد. به همین خاطر می‌توان تک‌تک آن‌ها را با مکان‌های اختصاصی‌شان شناخت. هرچند روز به روز برتعداد آن ها اضافه می‌شود.

آن چه دل هر رهگذری را به درد می‌آورد وجود کودکان شیرخواری است که باید دور از رعایت نکات اولیه بهداشتی فصل سرما را بدون لباس مناسب و گرم و تابستان‌ها را زیر آفتاب داغ و طاقت فرسا طاقت بیاورند تا ابزار دلتنگ کردن عابران باشند.

مادرانی که تنها به خاطر پرکردن کاسه های زرد خود که مدام به سمت رهگذران دراز می‌کنند حاضر شده اند کودکان شیرخوار معصوم خود را طعمه گرمای سوزان تابستان کنند و بیماری‌های ناشی از آن را چشم پوشند.

گاه دیده شده است که مچ پای عابری به چنگ سمج یک متکدی چنان گرفته شده که تا دست به جیب نشده امکان عبور از او گرفته شده است.

تازه قصه متکدیان تنها به پیاده روها خلاصه نمی‌شود و برخی از آن‌ها کوچه‌های شهر را خانه به خانه می‌گردند و با کوبیدن درِخانه‌ها مشکلاتی را برای آسایش ساکنان به وجود آورده اند.

برخی از آن‌ها هم صبح زود کاسه‌های تکدی خود را به شهرهای همجوار کوهدشت برده و غروب به خانه های خود باز می‌گردند.

این در حالیست که بیشتر این متکدیان از وضعیت مالی مناسبی هم برخوردارند اما دست عادت شان دامن شغل بی سرمایه و کاذب گدایی را سفت چسبیده است.

هزیستی موظف است نسبت به جمع‌آوری متکدیان اقدام کند

معاون خدمات شهری شهرداری کوهدشت در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: طبق قانون، بهزیستی موظف است با همکاری نیروی انتظامی، شهرداری و نماینده‌ای از فرمانداری نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام کند.

مراد عباس تیموری معتقد است که باید ابتدا بهزیستی مکانی را برای اسکان و گردآوری متکدیان سطح شهر مشخص کند آن وقت شهرداری موظف می‌شود آن ها را از سطح شهر جمع آوری کند.

تیموری ادامه می‌دهد: شهرداری کوهدشت آمادگی کامل دارد که متکدیان را از سطح شهر جمع آوری کند اما اول باید مکان اسکان آن‌ها از طرف بهزیستی اعلام شود.

هر چند که به نظر می‌رسد رفع مشکل متکدیان در شهرها نیازمند آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف و اتخاذ راهکارهای کارشناسی و البته فرهنگ سازی مستمر در میان مردم است، اما نمی‌توان در این میان همکاری بین بخشی میان دستگاههای مرتبط برای رفع این معضل را نادیده گرفت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=29001

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. آقای تیموری از این جور حرفها خیلی میزند……
    اگر ارست میگوید فکری به حال لجن و کثافات سطح شهر بکند که وظیفه اصلی اوست جمع آوری متکدیان پیش کش!!!!!!!!!

  2. انصا فا متکدیان صورت زشتی به شهر داده اند پشت هر چراغ قرمز منتظرند تا از احساسات پاک مردم سو استفاده نمایند

  3. صورت شهرمون به اندازه خودش زشت هست این عزیزان متکدی زشترشم کردن

  4. درسته متکدی گری زشته اما اگه گدایی نکنه میره از دیوار خونه مردم میره بالا اینجور خطرش کمتره

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.