- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دلاوران لرستان / بخش سوم / سردار شهید حمیدرضا ابراهیمی

قدم با وضو بگذار بر این دشت      به پاس حرمت خون های کوهدشت

 

41 [1]

 

سردار شهید حمیدرضا ابراهیمی فرمانده گردان عاشورا تیپ۵۷ابوالفضل (ع)

زندگینامه شهید :

در سال ۱۳۴۴ در روستای گنجینه ضرونی از توابع شهرستان کوهدشت در دامان مادری با تقوی متولد شد و به سرپرستی پدر بزرگواری تربیت و پرورش یافت.در دوران کودکی تحصیلات ابتدایی خود را در روستا سپری کرد و در این ایام به کمک خانواده اش در امر کشاورزی همت می گماشت. ایشان برای ادامه تحصیل راهی شهر کوهدشت شد و بعد از طی دوران راهنمائی به محض اینکه در خود توان گرفتن سلاح را دید سنگر تحصیل را رها کرد و به سوی جبه های نبرد حق علیه باطل شتافت و به عضویت رسمی سپاه در آمد و خود را ملبس به لباس آقا اباعبدالله الحسین(ع) نمود. شهید حمیدرضا بیش از ۶ سال مخلصانه جنگید و به قالب دشمن یورش می برد و سرانجام سرافرازانه مانند دیگر شهدای صدراسلام در تاریخ ۳/۵/۱۳۶۷ در عملیات مرصاد توسط منافقین کور دل از عالم خاکی به سوی عالم علوی هجرت نمود و به فیض والای شهادت نائل آمد.
شهید ابراهیمی فردی شجاع و دلیر به علت رشادتهایی که از خود نشان داد در سمت های فرمانده گردان علی این ابیطالب بوکان- فرمانده محور عملیاتی سردشت- فرمانده گردان جندالله مهاباد- معاونت عملیات مهاباد- معاونت گردان خط شکن محبین – فرمانده گردان عاشورا و فرمانده محور عملیاتی لشکر ۵۷ ابوالفضل (ع) مشغول فعالیت شد و به هدایت نیروهای بسیجی در امر عملیاتهای آفندی و پدافندی پرداخت.

یادش گرامی باد

09 [2]

 

017 [3]

از راست: رزمنده دلاور حاج یونس آزادبخت،سرداران شهید حمیدرضا ابراهیمی، حمید سوری، فرامرز رضایی، اسدمراد بالنگ

 

12 [4]

35 [5]

 

24313032515430522944 [6]

از راست: شهید فرامرز رضایی، رزمنده دلاور حاج یونس آزادبخت، شهید حمید سوری

نفرنشسته : شهید حمیدرضا ابراهیمی

 

1009865kak002 [7]

 

خاطره ای از  شهید حمیدرضا ابراهیمی به نقل از قاسم اسدی:

«شجاعت و تسلیم»

گردان عاشورا از تیپ ۵۷ ابوالفضل (ع)به فرماندهی حمید ابراهیمی در عملیات نفوذی منطقه غمیش آن طرف عراق به عنوان اولین گردان عمل کننده وارد میدان شد.

این بزرگوار در دل شب تاریک گروهان یکم این گردان را با کمال شجاعت و دقت به صورتی از خط دشمن عبور داد و به پشت سر آنها رساند که اصلاً دشمن متوجه نشد خود این عزیز به تنهایی چندین نفر از تکاوران عراقی را به هلاکت رساند.

همین بزرگوار با این همه شجاعت و شهامت یک روز ظهر در ارتفاعات گمو-واقع در منطقه یاد شده که نماز جماعت برگزار شد و من سعادت داشتم در کنار ایشان باشم ،متوجه شدم که در حال نماز گریه میکرد و در مقابل عظمت و بزرگی خداوند عزیز و حکیم تسلیم و خاضع بود.

این عزیز بزرگوار در عملیات مرصاد به دست منافقین وطن فروش و جنایت کار به شهادت رسید.

یادش گرامی و روحش شاد باد

 

31852881114722554554 [8]

از سمت راست شهید حمید رضا ابراهیمی ،پاسدار صفدر امرایی و شهید حمید سوری

 

22 [9]

 

08 [10]

 

17373987570910071406 [11]

از سمت راست رزمنده دلاور حاج یونس آزادبخت، شهید حمید سوری و شهید حمید رضا ابراهیمی

 

47 [12]

 

13 [13]

 

سمت راست حمید ابراهیمی [14]

از راست شهیدان والامقام حمیدرضا ابراهیمی و مرتضی حسن پور

 

میرملاس نیوز : از همه جانبازان، رزمندگان، دوستان و بستگان شهدای شهرمان عاجزانه تقاضامندیم با ارسال تصاویر دوران جنگ و اسارت و همچنین خاطرات آن دوران در این امر خیر سهیم شوند. انشاالله