تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
6

بازگشت هاشمی به نماز جمعه؟

  • کد خبر : 29257
  • 16 تیر 1392 - 12:05

لطفا برای رهبری تکلیف تعیین نکنید‍! بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش دهایی برای بازگرداندن اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران آغاز شده است. “گروه سیاسی صراط” – بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش هایی برای بازگرداندن اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران آغاز شده است. به گزارش گروه […]

61074_435

لطفا برای رهبری تکلیف تعیین نکنید‍!

بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش دهایی برای بازگرداندن اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران آغاز شده است.

“گروه سیاسی صراط” – بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تلاش هایی برای بازگرداندن اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه تهران آغاز شده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، اکثر اصلاح طلبان در این خصوص معتقدند دلیلی برای دوری هاشمی رفسنجانی از نماز جمعه تهران وجود ندارد.

به درستی معلوم نیست هدف این افراد از بازگشت هاشمی به نماز جمعه چیست، اما به نظر می رسد تصور آنها این است که با این بازگشت، تریبونی «سیاسی» و تاثیرگذار در اختیار طیفی از اصلاح طلبان قرار خواهد گرفت.

 

61073_949

نماز خواندن فقط به خاطر هاشمی!

در یکی از آخرین اظهارنظرها در این خصوص، صادق زیباکلام برای مهم و تاثیرگذار جلوه دادن بازگشت هاشمی به نماز جمعه گفته است «من تردیدی ندارم که اگر آیت الله هاشمی مجددا به تریبون نماز جمعه بازگردد بیش از یک میلیون نفر برای اقامه نماز حاضر خواهند شد و حتی کسانی که طی این سال‌ها در نماز جمعه تهران حاضر نشده‌اند بار دیگر پای منبر او باز می‌گردند.»

این ادعای زیباکلام در حالی مطرح می شود که هم اکنون نیز در مناسبت های مهم و ویژه، تعداد نمازگزاران جمعه در تهران را میلیونی برآورد می کنند. از طرفی سخنان زیباکلام این ادعا را مطرح کرده که عده ای صرفا به خاطر عدم حضور هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه در این سال ها، قید این فریضه دینی سفارش شده را به طور کامل زده اند!

این در حالی است که آخرین نماز جمعه هاشمی در سال ۸۸، با حاشیه های فراوانی همراه بود. مهم ترین این حاشیه ها مربوط به عده ای موسوم به «نماز اولی ها» می شد که صرفا به دلیل مسائل سیاسی و انتظار شنیدن سخنان تحریک آمیز به دانشگاه تهران رفته بودند!

جالب است که زیباکلام ساز و کار بازگشت هاشمی به تریبون نماز جمعه را هم مطرح کرده و گفته است که «مسئولین با افراطیونی که تهدید کرده‌اند در صورت حضور آیت الله هاشمی در تریبون نماز جمعه علیه او شعار خواهند داد برخورد کنند.»

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=29257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. درود بر هاشمی،
    من ساکن تهرانم و حرفای زیباکلام رو تایید میکنم….

  2. درود بر هاشمی ..زنده باد اصلاحات..زنده باد ایران

  3. دلم تنگ شده برای خطبه های نمازجمعه تهران به امامت آیت الله هاشمی که خداوندنگهدارش باشد که باآرامش وسعه صدرسخنرانی می کندنه باجوروجنجال

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.