- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

صنوفی که گوش آسایش شهر را کر کرده اند/ کوهدشت صحنه اکران سمفونی آلاینده ها!

 

صنوف آلاینده در حالی در کوهدشت سر و صدای سرسام آوری ایجاد کرده اند که بارها مسئولان قول نقل مکان این صنوف به بیرون از شهر را داده اند اما هنوز این وعده ها جامه عمل به خود نپوشیده است.

مهر: صنوف آلاینده در کوهدشت که تاکنون تنها تعدادی از آنها به مجتمع بیرون از شهر انتقال داده شده اند، با ایجاد سر و صدای ناشی از فعالیتهای روزانه موجب آزار شهروندان شده اند.

این در حالیست که یک مجتمع واقع در فضای پشت بهشت زهرای این شهر سالهاست برای فعالیت این صنوف در نظرگرفته شده است اما تنها برخی از این صنوف به این مکان نقل مکان کرده و مابقی همچنان باقی مانده تا گوش آسایش شهر را بیازارند.

صاحبان صنوف منتقل شده: اگر اقدامی نشود به شهر بر می گردیم

بنابراین گزارش مجتمع بهساز واقع در فضای پشت بهشت زهرای کوهدشت هنوز به طور کامل ساخته نشده است تا محل کار و فعالیت تمام صنوف آلاینده باشد. تعدادی از مغازه های این مجتمع هنوز تکمیل نشده و تعدادی هم به صورت زمین خالی باقی مانده اند. همچنین زیرسازی این مجتمع نیز به طور کامل انجام نشده تا به مرحم داغ آسفالتی سپرده شود.

 

برخی جوشکاران و دیگر مغازه دارن مستقر در این مجتمع ضمن انتقاد از وضعیت موجود آن به خبرنگار ما می گویند: تنها خیابان مجتمع هنوز آسفالت نشده و کافیست ماشینی از مقابل مغازه هایمان عبور کند آن وقت است گرد و غباری شدید و غیرقابل تحمل ایجاد می شود.

آنها می گویند: از طرف دیگر تعداد زیادی از صنوف هنوز در شهر باقی مانده اند و این باعث شده است کسی برای انجام کار به ما مراجعه نکند و اگر این وضع به همین منوال پیش رود ماهم مجبوریم دوباره به شهر برگردیم.

 

 

صاحبان این صنوف ادامه می دهند: اگر همه صنوف آلاینده شهر اینجا مستقر شوند مشتری مجبور می شود به این مجتمع مراجعه کند و دراین صورت حق ما هم ضایع نمی شود.

میدیرعامل تعاونی بهساز: شهرداری کوتاهی می کند

مدیرعامل تعاونی بهساز لرستان، مسئول احداث مجتمع صنوف آلاینده کوهدشت در این رابطه می گوید: سال ۸۴ پول آسفالت و زیرسازی این مجتمع را به شهرداری کوهدشت داده ایم اما متاسفانه شهرداری کوتاهی کرده و حتی زیرسازی مجتمع را هم به طور کامل انجام نداده است.

 

 

علی محمدی ادامه می دهد: طبق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، انتقال و ساماندهی صنوف وظیفه شهرداری است و شهرداری قول داده تمام صنوف آلاینده سطح شهر را به مجتمع بهساز انتقال دهد اما فقط برخی از در و پنجره سازها منتقل شده اند و مابقی همچنان درسطح شهر فعالیت می کنند.

 

 

محمدی تصریح می کند: فرماندار کوهدشت قول داده است تا آخرهفته آینده انتقال صنوف را به صورت منطقه ای انجام دهد و ما مجبوریم صبر کرده و روی قول فرمانداری حساب باز کنیم. مدیرعامل تعاونی بهساز لرستان می افزاید: منطقه اول مربوط می شود به صنوفی که در حد فاصل میدان توحید تا میدان قدس کوهدشت مستقر هستند و به مرور مابقی صنوف مناطق دیگر نیز منتقل خواهند شد.

شهردار کوهدشت: تا مجتمع به طور کامل تکمیل نشود انتقالی در کار نیست

شهردار کوهدشت نیز ضمن اشاره به عدم وجود اعتبار در شهرداری کوهدشت، معتقد است مجتمع به طور کامل تکمیل نشده است و نمی شود پیش از تکمیل کار زیرسازی و آسفالت و نقل مکان صنوف را انجام داد.

 

 

محمد حسین پور می گوید: متاسفانه برخی از مالکین مغازه ها قبل از ساخت، زمین ها را به کسانی فروخته اند که به هیچ وجه شغل اصناف نداشته اند و خریداران هم نسبت به ساخت زمین ها اقدام نکرده اند.

حسین پور ادامه می دهد: باید زمین ها به طور کامل ساخته شوند تا نقل مکان صنوف از طرف شهرداری انجام گیرد.

 

 

سخنان شهردار کوهدشت در حالی مطرح می شود که صنوف با ایجاد سر و صدای سرسام آور باعث برهم زدن آسایش شهروندان شده اند و این درحالی است که شهرداری کوهدشت سال ها پیش هزینه آسفالت و بهسازی مجتمع صنوف آلاینده را دریافت کرده اما هنوز اقدامی انجام نداده است.

به هر روی انتظار می رود هرچه سریع تر نسبت به نقل مکان صنوف آلاینده سطح شهر کوهدشت اقدام شود تا شهر از سر و صدای ناهنجار ناشی از فعالیت این واحدها خالی شود و آرامش به شهر بازگردد.

………………………………..

گزارش و عکس: حشمت الله آزادبخت