تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

۳۳ درصد جمعیت خرم‎آباد جوان هستند

  • کد خبر : 29515
  • 19 تیر 1392 - 8:59

  فرماندار خرم‎آباد گفت: ۳۳ درصد از جمعیت خرم‎آباد را جوانان تشکیل می‎دهند. به گزارش  میرملاس نیوز ، مرتضی ولی پوری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‎آباد خواستار اقدامات مناسب دستگاه‎های اجرایی جهت ازدواج آسان و آگاهانه جوانان شهرستان شد. وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چند روز باقیمانده […]

IMG_2596

 

فرماندار خرم‎آباد گفت: ۳۳ درصد از جمعیت خرم‎آباد را جوانان تشکیل می‎دهند.

به گزارش  میرملاس نیوز ، مرتضی ولی پوری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‎آباد خواستار اقدامات مناسب دستگاه‎های اجرایی جهت ازدواج آسان و آگاهانه جوانان شهرستان شد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چند روز باقیمانده از ایام ماه شعبان را فرصتی مناسب برای خودسازی و کسب آمادگی لازم جهت ورود به ماه مهمانی خدا برشمرد و ماه مبارک رمضان را به عنوان ماه پرخیر و برکت و فرصتی مغتنم برای بهره‎گیری از معنویات ذکر کرد.

فرماندار خرم‎آباد در ادامه در خصوص جمعیت شهرستان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۱۶۷ هزار و ۴۷۳ نفر از جمعیت خرم‎آباد را افراد جوان تشکیل می‎دهند که بین ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشته که ۸۳ هزار و ۷۶۹ نفر از آنان مرد و ۸۳ هزار و ۷۰۴ نفر آنان را زنان تشکیل می‎دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۳۳ درصد از جمعیت شهرستان خرم‎آباد را جوانان تشکیل می‎دهند، لذا باید با برنامه‎ریزی دقیق و بهره‎گیری از همه ظرفیت‎ها نیازهای واقعی جوانان، شناسایی و اولویت‎بندی شود و بر اساس آن برنامه‎ریزی در راستای پاسخ دادن به این نیازها صورت گیرد.

ولی پوری اظهار داشت: اشتغال و ازدواج، از اولویت‎های اساسی و بنیادین برای همه جوانان بوده و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‎آباد باید با برنامه‎ریزی دقیق، استفاده از ظرفیت همه دستگاه‎ها و نهادها و تشکیل کمیته‎های تخصصی و استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات نخبگان و کارشناسان، ضمن ایجاد شرایط ازدواج آسان و آگاهانه برای جوانان یاریگر آنان در تشکیل خانواده باشد.

فرماندار خرم‎آباد استفاده از ظرفیت نشریات بومی، برنامه‎های صدا و سیما به ویژه تهیه مستندات از ازدواج‎های موفق و آسان، برگزاری کلاس‎های آموزشی در راستای ارائه مهارت‎های زندگی، ارائه تسهیلات توسط بانک‎ها، دعوت از خیرین و ساماندهی کمک‎های آنان در راستای ایجاد ازدواج‎های آسان و ساده، تشکیل اطاق‎های فکر و استفاده از نخبگان و صاحب‎نظران حوزه و دانشگاه و چندین اقدام مشابه را از جمله مهمترین مصوبات این جلسه در راستای ایجاد ازدواج آسان و آگاهانه برای جوانان خرم‎آبادی ذکر کرد و گفت: از طرف دیگر خانواده‎ها باید به عنوان حامیان جوانان با الگو قرار دادن سنت ازدواج ساده ائمه اطهار(ع) با حذف تشریفات زائد جوانان را در تشکیل خانواده یاری کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=29515

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. ما له هاوا خرماوه

  2. فعلا برو انتخابات شورای شهر رو درست کن تا بعد

  3. برو فعلا پست های برادرانتو ارتقا بده بعد به فکر جوانان استانمون باش

  4. ادم بی خاصیت

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.