- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۳۳ درصد جمعیت خرم‎آباد جوان هستند

IMG_2596

 

فرماندار خرم‎آباد گفت: ۳۳ درصد از جمعیت خرم‎آباد را جوانان تشکیل می‎دهند.

به گزارش  میرملاس نیوز ، مرتضی ولی پوری در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‎آباد خواستار اقدامات مناسب دستگاه‎های اجرایی جهت ازدواج آسان و آگاهانه جوانان شهرستان شد.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چند روز باقیمانده از ایام ماه شعبان را فرصتی مناسب برای خودسازی و کسب آمادگی لازم جهت ورود به ماه مهمانی خدا برشمرد و ماه مبارک رمضان را به عنوان ماه پرخیر و برکت و فرصتی مغتنم برای بهره‎گیری از معنویات ذکر کرد.

فرماندار خرم‎آباد در ادامه در خصوص جمعیت شهرستان اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۹۰ حدود ۱۶۷ هزار و ۴۷۳ نفر از جمعیت خرم‎آباد را افراد جوان تشکیل می‎دهند که بین ۱۵ تا ۲۹ سال سن داشته که ۸۳ هزار و ۷۶۹ نفر از آنان مرد و ۸۳ هزار و ۷۰۴ نفر آنان را زنان تشکیل می‎دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه ۳۳ درصد از جمعیت شهرستان خرم‎آباد را جوانان تشکیل می‎دهند، لذا باید با برنامه‎ریزی دقیق و بهره‎گیری از همه ظرفیت‎ها نیازهای واقعی جوانان، شناسایی و اولویت‎بندی شود و بر اساس آن برنامه‎ریزی در راستای پاسخ دادن به این نیازها صورت گیرد.

ولی پوری اظهار داشت: اشتغال و ازدواج، از اولویت‎های اساسی و بنیادین برای همه جوانان بوده و ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خرم‎آباد باید با برنامه‎ریزی دقیق، استفاده از ظرفیت همه دستگاه‎ها و نهادها و تشکیل کمیته‎های تخصصی و استفاده از نظرات، پیشنهادات و تجربیات نخبگان و کارشناسان، ضمن ایجاد شرایط ازدواج آسان و آگاهانه برای جوانان یاریگر آنان در تشکیل خانواده باشد.

فرماندار خرم‎آباد استفاده از ظرفیت نشریات بومی، برنامه‎های صدا و سیما به ویژه تهیه مستندات از ازدواج‎های موفق و آسان، برگزاری کلاس‎های آموزشی در راستای ارائه مهارت‎های زندگی، ارائه تسهیلات توسط بانک‎ها، دعوت از خیرین و ساماندهی کمک‎های آنان در راستای ایجاد ازدواج‎های آسان و ساده، تشکیل اطاق‎های فکر و استفاده از نخبگان و صاحب‎نظران حوزه و دانشگاه و چندین اقدام مشابه را از جمله مهمترین مصوبات این جلسه در راستای ایجاد ازدواج آسان و آگاهانه برای جوانان خرم‎آبادی ذکر کرد و گفت: از طرف دیگر خانواده‎ها باید به عنوان حامیان جوانان با الگو قرار دادن سنت ازدواج ساده ائمه اطهار(ع) با حذف تشریفات زائد جوانان را در تشکیل خانواده یاری کنند.