تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

دیدار معترضان با نماینده ی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور / چه مدرکی وجود دارد که نمیتوان این انتخابات را باطل کرد؟

  • کد خبر : 29574
  • 19 تیر 1392 - 18:38

    به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز ؛ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه  در محل فرمانداری کوهدشت نامزدهای معترض به انتخابات شورای شهر اسلامی با آقای مسعود پرویزحمیدی معاون حقوقی  و نماینده هیئت مرکزی  بر انتخابات کشور  دیدار و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند. در این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح درمحل  […]

 DSC06146

 

به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز ؛ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه  در محل فرمانداری کوهدشت نامزدهای معترض به انتخابات شورای شهر اسلامی با آقای مسعود پرویزحمیدی معاون حقوقی  و نماینده هیئت مرکزی  بر انتخابات کشور  دیدار و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

در این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح درمحل  نمازخانه ی فرمانداری کوهدشت شروع شد و ۲ ساعت و نیم بطول انجامید، اکثر نامزدها به بیان شفاهی اعتراض ها  و دیدگاه های خود پرداختند.

 در ابتدا آقای قلندری با بیان اینکه این انتخابات باعث سلب اعتماد عمومی شده است به برخی تخلفات  از جمله:  بر اساس صحبت فرماندار محترم قرار بود که هر نامزد بطور عادلانه ۱۱ نفر نماینده کاندید و ۵ نفر هیئت اجرایی داشته باشد. اشاره کرد  ولی روز برگزاری انتخابات برای برخی از  نامزدها هیچ نماینده ای وجود نداشت وی گفت در بازشماری آرا پس از انتخابات  وقتی  در ۱۷ صندوق ۹۷۶ رای باطل می شود چطور میتوان به صحت و سالم بودن انتخابات معترض نشد؟

دکتر خلیل مومنی  به استناد دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کوهدشت گفت: در آن جلسه نماینده محترم ولی فقیه فرمودند  که در انتخابات تقلب شده است و مورد تایید بنده نیست.  در همان جلسه دادستان محترم شهرستان نیز با اشاره به صدور حکم بازداشت بیش از ۲۰ نفر به جرم تقلب انتخابات صحت و سلامت آن را تایید نکردند. وی در ادامه صحبت های خود به برخی تخلفات از قبیل خارج شدن صندوق انتخابات از منزل افرادی خاص و باطل کردن کارت نمایندگان برخی نامزدها در شب قبل از انتخابات، از نماینده محترم هیئت مرکزی  درخواست کرد که عدالت در این بررسی رعایت و احقاق حق شود.

آقای فرود گراوند در ادامه ی جلسه به دو نکته اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمان بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر چرا تعرفه های شورای شهر در ساعات اولیه به اتمام رسید در حالی که تعرفه مربوطه به ریاست جمهوری تا پایان وقت در حوزه های انتخاباتی وجود داشت؟ وی گفت در حوزه ای که محل زندگی خودم بوده است بنده ۴۶۰ رای داشتم این در حالی ست که پس از بازشماری آرای همین صندوق به ۸۶ رای کاهش پیدا کرده است.

 

DSC06135

 

آقای رحمتی به وجود  ۷۰۰ برگه رای بنام یک شخص بصورت تک رای و با یک خط اشاره کردند و به عدم صدور حکم حتی یک نماینده ی هیئت اجرایی برای خود اشاره کرد.

در ادامه  خانم مرادپور دیگرنامزد معترض به انتخابات شواری شهر ضمن تشکر از حضور نماینده محترم هیئت مرکزی  به نامه هیئت نظارت فرمانداری کوهدشت در ساعت ۱۰ صبح روز بعد از انتخابات مبنی ناسالم بودن آن اشاره نمود وبه این نماینده ی هیئت مرکزی  گفت :ما  شما را به عنوان حنجره ای برای فریاد دردهای  خود میدانیم.  این انتخابات توهین به شعور مردم کوهدشت است. این مردم همیشه در صحنه بوده اند، شهید داده اند، برای انقلاب زحمت کشیده اند ولی متاسفانه در این دوره اعتماد آنها سلب شده است. وی در ادامه گفتند که ما نه تنها درخواست ابطال انتخابات را داریم بلکه  خواستار برخورد قاطع با متقلبین این انتخابات هستیم.

خانم مرادپور در پایان گفت : این آرا، آرا واقعی مردم نبود. چه مدرکی وجود دارد که نمیتوان این انتخابات را باطل کرد؟  اگر مدرکی برای اثبات سالم بودن آن وجود دارد، بیاورید؟

آقای جمالی نیز در ادامه جلسه  به بیان برخی موارد اعتراض خود اشاره کرد و گفت : “همه ی ما در روز ۲۴ خرداد مردیم”

وی در ادامه گفت شخص آقای فرماندار در روز پس ازاعتراض به  انتخابات فرمودند که فقط میتوانم بگویم شرمنده ام! و فرمانداری تا کنون هیچگونه آمار تفکیکی از صندوق ها انتخابات را در اختیار ما نگذاشته است.

صیدکریم گراوند به تقدیم اسناد و مدارک موجود به آقای حمیدی اشاره کرد و گفت در روز انتخابات فقط تعداد انگشت شماری از نامزدها در قرنتینه بودیم. وی ادامه داد : چطور می شود که شخصی هم نامزد انتخابات شورای شهر باشدهم از اعضای حوزه انتخابیه؟ چگونه است که بعضی نامزد ها در  برخی محل های حوزه انتخابیه حضور مستمر داشتند ولی عده ای قرنتینه؟

وی در ادامه گفت در بازشماری آرا، مشاهده شده که برخی برگه های  رای به چند خط متفاوت نوشته شده است در حالی که زیر برخی برگه ها قبلا خط کشیده شده بود.

حاج آقا مهدی نیا نیز به برخی صندوق های خاص اشاره کرد و گفت : کودتایی در انتخابات شورای شهر کوهدشت شده است و در این انتخابات شواری شهر،  دمکراسی وجود نداشت .  وی ادامه داد : من  معتقدم دخالت برخی مسئولین باعث چنین کودتایی شد. وی ضمن اشاره به گم شدن  ۴  ساعته ی مهر سه حوزه انتخابیه گفت: درصورت بازشماری صندوق ها بایستی تعدادی از بین نامزدهای معترض در این امر مشارکت داشته باشند نه مسئولین ادارات که بخاطر ترس از عزل شدن  از تخلفات چشمپوشی میکنند.

در این جلسه آقایان : حیدری یکتا- مهندس حیدری- نعمتی- مولایی-رضایی- مهندس شهبازی و.. و خانم منتی کمره، حضور و  نیز نقطه نظرات و مراتب اعتراض خود را اعلام و به بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان آقای حمیدی معاون حقوقی  و نماینده هیئت مرکزی انتخابات کشور  ضمن تشکر از نامزدهای محترم به سوالات برخی کاندیدا ها پاسخ داد و اذعان داشت که بنده جهت پیگیری اعتراضات شما به اینجا آمده ام و در این شکی نداشته باشید که کاملا بیطرف هستم . برخی صندوق ها را که معترضین بیشتر داشتند مورد بازشماری قرار داده ایم اگر لازم باشد صندوق های بیشتری را مورد بررسی قرار میدهیم صورتجلسه ها  و تمام اسنادی که مربوط به این انتخابات بوده است مورد بازبینی قرارگرفته است و پس بررسی تمامی اعتراضات، هرآنچه که تخلف یعنی برخلاف قانون باشد بصورت مکتوب گزارش میدهم وی در ادامه گفت: امیدوارم نتیجه این بررسی ها مورد قبول همه معترضین و نامزدهای محترم باشد و این موضوع خاتمه پیدا کند.

وی پاسخ به سوال خبرنگار میرملاس نیوز در خصوص شرایط ابطال و تاریخ اعلام نتایج نهایی بررسی ها کدام  نهاد و چه زمانی خواهد بود؟ گفت: ملاک ابطال انتخابات نه افراد حقیقی یا حقوقی و نه دستگاه های دولتی است بلکه پس از بررسی نتایج آن به هیئت عالی استان ارسال میشود . این هیئت درصورت وجود مستندات موجود جهت ابطال انتخابات به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پیشنهاد و هیئت مرکزی تصمیم نهایی را اعلام میکند و زمان اعلام نهایی این بررسی ها ۲۵ تیرماه است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=29574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 18در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۸
  1. باسلام
    البته این درد دل تمامی کاندیدهای شورای شهر نوراباد هم هست خداوند لعنت کند برکسانیکه زمینه تقلب را فراهم کردند وبه رای مردم خیانت ودستکاری کردند تمامی این تقلبات هم درنوراباد رخ داده است مقصر اصلی عوامل اجرایی وچند تن از عوامل نظارت هستند
    ولی با کمال تاسف مسئولین شهرستانی واستانی پیگیر این عوامل نیستد وبایستی کاندید متقلب را حذف کرد تا درس عبرتی باشه برای بقیه ودورهای بعدی

    • حاج قاسم با لام
      باور کن این یک سونامی بود حالا نمی دونم کودتاگران آن چه کسانی بودن در تمامی منطق و شهرستان ها وضع به همین منوال بوده است شورای شهر چقابل نیم ساعت پس از اخذ رای در تاریخ ۹۲/۰۳/۲۴ابطال شد حالا نمی دونم چرا کوهدشت هنوز نه تایید و نه ابطال شده است…

  2. اقای ازادبخت سلام
    با سلام به میرملاس تنها رسانه ای که چشم مردم کوهدشت به دنبال اطلاع رسانی عادلانی این سایت می باشد. اقای ازادبخت شما اکنون در این برهه زیر ذره بین تیز مردم کوهدشت قرار داری.نگذارید اعتمادی که مردم به شما دارند با کتمان حقایق از دست بدهید .شما انچه حقیقا است را بنویسید . مطمئن باشید مردم شما را دوست دارند اگر همچنان کما فی سابق بر عهد خود که اطلاع رسانی صحیح است پایبند بمانی .چرا اقای ازادبخت نمی نویس در انتخابات شورای شهر کوهدشت چه خیانتی اتفاق افتاده است اقای ازادبخت بنویس در صندوفق ها چه گذشت ؟ بنویس چگونه فردی از یک روستای یکی از بخش ها که کمترین مهاجر را در کوهدشت دارد با حمایت برخی از اشخاص رای بالای بدست اورد وسایر افرادی که تیره وطایفه انان را نصف شهر تشکیل می دهد رای نیاوردند؟اقای ازادبخت بنویس چگونه ممکن است در یک صندوق ۷۰۰ رای با یک خط ویک خودکار نوشته شود؟ بنویس اقاس ازادبخت بر ظلمی که بر دوموکراسی در این شهر گذشت ؟بنویس بر پایمال شدن رای من وشما؟بنویس چگونه روز رای گیری با اشتیاق فراوان رفتیم که دست عده ای را کوتاه کنیم اما بر خلاف تصور رافردی دیگر رای اوردند؟
    حال اقای ازادبخت عزیز پیشناد خیلی ساده است اگر مسئولان به همان افراد بر گزار کننده انتخابات اعتماد دارن که حرفی نیست وباید فانحه رای گیری را خواند اقایان اگر صادق بودن که این افتضاح ببار نمی امد ؟ چرا دوباره باید همان افراد که تخلف نموده اند کار برسی را انجام دهند من به عنوان فردی که فقط یک رای دارم اعلام می کنم اگر مسئولان بر گزار کننده راست می گویند تخلف نشده بگذارند شورایی مرکب از نمایندگان افراد معترض با همکاری نهاده ای مسئول صندوق ها را باز شماری کنند وگرنه ازموده را ازمودن خطاست؟
    جای تاسف است که چگونه مردم لرستان باید در خرم اباد وکوهدشت وچقابل و…………………… شاهد چنین تخلفات اشکاری در روند رای گیری باشند .اگر دادستان و نهادهای مسول بخواهند با برخورد با تخلف کنندگان می توانند درس عبرتی برای اینده به افراد سودجو بدهند

  3. تورج جان! فکرکنم قرنطینه صحیح باشد!!!!!!!!

    • دوست عزیز
      اسپل کلمه قرنتینه در فرهنگ ایتالیایى و فرانسوى ” قرنطینه” است. به معناى بازرسى در محل تردد افراد. در فرهنگ و لغت هاى مختلف متفاوت است.

  4. لطفا” انتخابات شهر گراب را نیز به همان دلایلی که نقل کردید باطل کنید

  5. بیایید در این ماه مبارک خدا را فراموش نکنیم .اگر از همه مردم نظرخواهی شود بدون شک همه بر اینکه انتخابات شوراها در کوهدشت باید ابطال شود متفقند

    • اگه اونا خدا و پیغمبر و خدا رو قبول داشتن همون اول این کارو نیکردن
      پس آهای شمایی که رای ها رو دزدیدین شما دشمن خدایید وخدا رسواتون میکنه انشالله
      “چوب خدا صدا نداره”
      همچین بزنه تو سرتون که ندونید از کجا خوردید
      شما بدبختید اگه بدبخت نبودید رای ها رو نمی دزدیدید
      بزنید بر سر که بی بی دو عالم تو اون دنیا نگاتونم نمیکنه نمیگم من پاکم نه من از شما بدترم اما حداقل خدا رو قبول دارم دست به هر کاری میزنم اما دزدی نمیکنم وحق مردم ونمی خورم حق الناس گردنتونه وای به حال شما تو اون دنیا صورتتون مثل ته دیگ سیاهه سیاهه
      جای هیچ عضر وبهانه ای ندارید
      خدایا دزدی وحق مردم وخوردن در عوض پول وثروت نصیبمون نکن”الهی آمین”

  6. اگر بخواهیم جانب عدالت ،حق وانصاف را رعایت کنیم انتخابات این دوره شورا باید ابطال شود .

  7. سلام
    در انتخابات کوهدشت تقلب وجود داشته وخواهد داشت خودمان اینطور میخوایم

    خدا وکیلی بعضی از این معترضا رای ندارن الکی خودشون اذیت میکنن درضمن چند نفر ازکسایی که رای آوردن الان جزء شوران یا بودن
    حدود۲۸صندوق بازشماری شده ترکیب نه نفره تغییر نکرده یعنی ۵۰درصد صندوقا در قانون ۱۰درصد بازشماری بشه خودتون خسته نکنید

    • سلام .اولا درود بر انصاف و عدالت و بی طرفی میرملاس نیوز که تا الآن خوب اومده و طرف بی طرفی راگرفته .آفرین و خسته نباشید .دوما آقای شهروند محترم .که می فرمایید چون نتیجه بازشماری تغییری نکرده پس دیگران حرف نزنند و بروند دنبال یک لقمه نان : خوب است بدانید اعتراض دیگران بخاطر همین یک لقمه نان است که دوستان شما درروز روشن وبا حمایت کارگزاران دولتی آنهم دولت اسلامی ازآنهادزدیدندو دیگران حتما بدون لقمه نان می مانند چون دیدیم ودیدید که چگونه اقوام هزارفامیل هرجا کاری و شغلی و لقمه نانی باشد بعنوان شورای شر برای خود بردندو می برند و خواهند برد !!اگرقبول نداری برو بپرس که چرا قبرستان بهشت زهرا باید سند بنام شورا ی شر قبلی باشد و برای خود هرمتری چند میلیون بفروشند تا مردگان من و امثال من که از گرسنگی و نیز دزدی اینان مرده اند پول بدهند و دفن شوند .واما بعد ” بنده خدا خود را بندانستن زده ای یا واقعا … اگر صد بار دیگر صندوق ها را بشمارند البته که در نتیجه شمارش تغییر ایجاد نمی شود .دزدی ها قبل از واریز آرا به حساب همان اشخاصی که به دلیل انتساب به نماینده در بوق و کرنا کردند که همین ها برنده اند واریز شده و صندوق ها پرشد. اگرکسی پیش بینی کرده بود که اینها میبرند فقط بخاطر این بود که میدانستند کودتا و دزدی برای اینها انجام میشود نه اینکه رأی داشته باشند. حالا تو قسم بخور و بگو به خدایی که میپرستی دزدی نشد و کودتا نشد و مجریان بیطرف بودند و تقلبی نشد .میتوانی؟

  8. جوری که کاندید های معترض می گویند همه انها نفر ۱بودند به نظر من نبا ید باطل شود چون کوهدشت به اتش کشیده می شود

  9. قرنتینه

  10. باز شماری ۱۰۰درصد اشتباه است باید کدملی ته برگه راکنترل کرد که اونموقعه تقلب اشکارمیشود
    ما درنوراباد چندتن ازعوامل اجرایی و۲تن ازعوامل نظارت برانتخابات شوراها هستند که دارای پرونده زمین خواری ورشوه وفساد مالی وچاقوکشی هستند وانوها برای مردم شهرمان برنامه ریزی کردند پس خروجی ۱۰۰درصد نامناسب است البته مسئولین هم میدانند ولی با کمال تاسف هیچی نمیگن همانطوری نظاره گر هستند که حق مردم داره ظایع میشه
    درنوراباد به جای تقلب فاجعه رخ داده
    البته بعضی ازکسانیکه درنوراباد درشورا منتصب شده اند به خودشان ننالن بلکه اونها به مردم ورای انها خیانت وتقلب کرده اند وحقوق ومزایا انها حرام است
    ودر اسلام متقلب جایگاهی ندارد

  11. انتخابات شورای کونانی هم تقلب شده

  12. دوستان گرامی،تامادامیکه فرهنگ عشیره ای وقبیله ای بر امور استان ما بویژه مناطق لک نشین (مشخصا نورآباد وکوهدشت) سایه افکنده است راه به جائی نخواهیم برد،در تمامی کامنت های فوق وقتی نگاه منصفانه می افکنیم همه موید ادعای حقیر است ،ایل ما،صندوق ما،طایفه ما محله ماوالی آخر.. من واقعا قصد جانب داری از کسی یا موضع گیری بر علیه کسی راندارم اما باید باور کنیم وبه خودمان بقبولانیم دیگر جوانان ما مثل مابزرگترها فکر نمی کنند وبه همان کسی رای نمی دهند که ما فکر می کنیم،پس قسمتی از این آرا طایفه ای بدین شکل از دست رفته وممکن است جوانان به ایده ها وتفکرات کاندیداهای غیر طایفه ومحل خودشان رای بدن که مطابق با اصول انسانی ومنطبق بر آزادی فکر واندیشه می باشد ،ازطرف دیگر شاید در تمامی نقاط کشور معضلاتی از این دست وجود داشته است اما مردم با تمکین به قانون ،نظر هیات های اجرائی شهر واستان خویش را پذیرفته ودارند زندگی خودشان را می کنند اما ماچسبیدیم به اینکه در روزانتخابات چند برگ با یک خودکار نوشته شده است و…ضمنااگر آقای فرماندارایمان به تقلب دارند چراراسا اقدامی نمی نمایند ،مگر بالاتر از ایشان در امور انتخابات شهرستان کسی هست،؟آیا خود این اظهارات دامن زدن به آشوب های قبیله ای ودودستگی در بین مردم نجیب وشریف حوزه های انتخابیه نیست،ضمنا هیان نظارت بر انتخابات شوراهای استان از نمایندگان موجه وقابل اعتمادی تشکیل شده است که ما هم امید آن داریم با دقت وظرافت تمامی تقاضاهای معترضین را بررسی ودر وقت قانونیاعلام نظر صریح نمایند وموجب اعاده اعتماد مردم به حاکمیت استانی گردند ،در پایان ضمن آرزوی حرکت به سمت داشتن استانی به دور از تعصبات قومی وقبیله ای که اولویت اصلی آن ،حرکت موزون وهماهنگ با سایر مناطق واستان های کشور به سوی پیشرفت که انصافا چیزی کمتر از آنان در شایستگی نداریم باشد ، امیدوارم مسئولین تنگ نظر وکم خرد وبی تجربه که ماشاله در شهرستان های فوق واستان کم نیستند،راه خود را گرفته وبه دنبال کار خویش بروند واز نمایندگان محترم نیز انتضار داریم دست از حمایت تنگ نظرانه افراد بردارند در همین ارتباط گریزی به یکی از ابیان استاد سخن سعدی شیرازی خالی از لطف نیست که فرموده اند:

    ریاست به دست کسانی خطاست//که از دستشان دست ها بر خداست

  13. jaye khejalate az paki entekhabat harf bezanin

  14. باتشکر ازمدیر سایت
    خدارا شکر که استانی به نام لکستان درست نشه وگرنه به تقلبستان تغیرنام میدهد
    بجز ما لکها ولرها کسی درانتخابات اینطور تقلبی گسترده ای نمیکند بیایید از خدا وروز قیامت بسرسید واز حق مردم وررای مردم دفاع کنید اقایان مسلمان وروزه دار واقایان مسئول ارشد شهر واستان چرا خودمان را به کوچه علی چپ میزنیم
    جناب اقای نمایندگان شهرستان درمجلس فردا ویاپس فردا هم شب وروز مردم را اذیت میکنید واسه رای دادن ولی الان ازحق انها دفاع نمیکنید چرا؟نماینده نوراباد وکوهدشت جواب بدهن؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.