- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دیدار معترضان با نماینده ی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات کشور / چه مدرکی وجود دارد که نمیتوان این انتخابات را باطل کرد؟

 DSC06146

 

به گزارش سرویس سیاسی میرملاس نیوز ؛ صبح امروز چهارشنبه ۱۹ تیرماه  در محل فرمانداری کوهدشت نامزدهای معترض به انتخابات شورای شهر اسلامی با آقای مسعود پرویزحمیدی معاون حقوقی  و نماینده هیئت مرکزی  بر انتخابات کشور  دیدار و مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

در این جلسه که از ساعت ۱۰ صبح درمحل  نمازخانه ی فرمانداری کوهدشت شروع شد و ۲ ساعت و نیم بطول انجامید، اکثر نامزدها به بیان شفاهی اعتراض ها  و دیدگاه های خود پرداختند.

 در ابتدا آقای قلندری با بیان اینکه این انتخابات باعث سلب اعتماد عمومی شده است به برخی تخلفات  از جمله:  بر اساس صحبت فرماندار محترم قرار بود که هر نامزد بطور عادلانه ۱۱ نفر نماینده کاندید و ۵ نفر هیئت اجرایی داشته باشد. اشاره کرد  ولی روز برگزاری انتخابات برای برخی از  نامزدها هیچ نماینده ای وجود نداشت وی گفت در بازشماری آرا پس از انتخابات  وقتی  در ۱۷ صندوق ۹۷۶ رای باطل می شود چطور میتوان به صحت و سالم بودن انتخابات معترض نشد؟

دکتر خلیل مومنی  به استناد دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کوهدشت گفت: در آن جلسه نماینده محترم ولی فقیه فرمودند  که در انتخابات تقلب شده است و مورد تایید بنده نیست.  در همان جلسه دادستان محترم شهرستان نیز با اشاره به صدور حکم بازداشت بیش از ۲۰ نفر به جرم تقلب انتخابات صحت و سلامت آن را تایید نکردند. وی در ادامه صحبت های خود به برخی تخلفات از قبیل خارج شدن صندوق انتخابات از منزل افرادی خاص و باطل کردن کارت نمایندگان برخی نامزدها در شب قبل از انتخابات، از نماینده محترم هیئت مرکزی  درخواست کرد که عدالت در این بررسی رعایت و احقاق حق شود.

آقای فرود گراوند در ادامه ی جلسه به دو نکته اشاره کرد و گفت: با توجه به همزمان بودن دو انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر چرا تعرفه های شورای شهر در ساعات اولیه به اتمام رسید در حالی که تعرفه مربوطه به ریاست جمهوری تا پایان وقت در حوزه های انتخاباتی وجود داشت؟ وی گفت در حوزه ای که محل زندگی خودم بوده است بنده ۴۶۰ رای داشتم این در حالی ست که پس از بازشماری آرای همین صندوق به ۸۶ رای کاهش پیدا کرده است.

 

DSC06135 [1]

 

آقای رحمتی به وجود  ۷۰۰ برگه رای بنام یک شخص بصورت تک رای و با یک خط اشاره کردند و به عدم صدور حکم حتی یک نماینده ی هیئت اجرایی برای خود اشاره کرد.

در ادامه  خانم مرادپور دیگرنامزد معترض به انتخابات شواری شهر ضمن تشکر از حضور نماینده محترم هیئت مرکزی  به نامه هیئت نظارت فرمانداری کوهدشت در ساعت ۱۰ صبح روز بعد از انتخابات مبنی ناسالم بودن آن اشاره نمود وبه این نماینده ی هیئت مرکزی  گفت :ما  شما را به عنوان حنجره ای برای فریاد دردهای  خود میدانیم.  این انتخابات توهین به شعور مردم کوهدشت است. این مردم همیشه در صحنه بوده اند، شهید داده اند، برای انقلاب زحمت کشیده اند ولی متاسفانه در این دوره اعتماد آنها سلب شده است. وی در ادامه گفتند که ما نه تنها درخواست ابطال انتخابات را داریم بلکه  خواستار برخورد قاطع با متقلبین این انتخابات هستیم.

خانم مرادپور در پایان گفت : این آرا، آرا واقعی مردم نبود. چه مدرکی وجود دارد که نمیتوان این انتخابات را باطل کرد؟  اگر مدرکی برای اثبات سالم بودن آن وجود دارد، بیاورید؟

آقای جمالی نیز در ادامه جلسه  به بیان برخی موارد اعتراض خود اشاره کرد و گفت : “همه ی ما در روز ۲۴ خرداد مردیم”

وی در ادامه گفت شخص آقای فرماندار در روز پس ازاعتراض به  انتخابات فرمودند که فقط میتوانم بگویم شرمنده ام! و فرمانداری تا کنون هیچگونه آمار تفکیکی از صندوق ها انتخابات را در اختیار ما نگذاشته است.

صیدکریم گراوند به تقدیم اسناد و مدارک موجود به آقای حمیدی اشاره کرد و گفت در روز انتخابات فقط تعداد انگشت شماری از نامزدها در قرنتینه بودیم. وی ادامه داد : چطور می شود که شخصی هم نامزد انتخابات شورای شهر باشدهم از اعضای حوزه انتخابیه؟ چگونه است که بعضی نامزد ها در  برخی محل های حوزه انتخابیه حضور مستمر داشتند ولی عده ای قرنتینه؟

وی در ادامه گفت در بازشماری آرا، مشاهده شده که برخی برگه های  رای به چند خط متفاوت نوشته شده است در حالی که زیر برخی برگه ها قبلا خط کشیده شده بود.

حاج آقا مهدی نیا نیز به برخی صندوق های خاص اشاره کرد و گفت : کودتایی در انتخابات شورای شهر کوهدشت شده است و در این انتخابات شواری شهر،  دمکراسی وجود نداشت .  وی ادامه داد : من  معتقدم دخالت برخی مسئولین باعث چنین کودتایی شد. وی ضمن اشاره به گم شدن  ۴  ساعته ی مهر سه حوزه انتخابیه گفت: درصورت بازشماری صندوق ها بایستی تعدادی از بین نامزدهای معترض در این امر مشارکت داشته باشند نه مسئولین ادارات که بخاطر ترس از عزل شدن  از تخلفات چشمپوشی میکنند.

در این جلسه آقایان : حیدری یکتا- مهندس حیدری- نعمتی- مولایی-رضایی- مهندس شهبازی و.. و خانم منتی کمره، حضور و  نیز نقطه نظرات و مراتب اعتراض خود را اعلام و به بیان نظرات خود پرداختند.

در پایان آقای حمیدی معاون حقوقی  و نماینده هیئت مرکزی انتخابات کشور  ضمن تشکر از نامزدهای محترم به سوالات برخی کاندیدا ها پاسخ داد و اذعان داشت که بنده جهت پیگیری اعتراضات شما به اینجا آمده ام و در این شکی نداشته باشید که کاملا بیطرف هستم . برخی صندوق ها را که معترضین بیشتر داشتند مورد بازشماری قرار داده ایم اگر لازم باشد صندوق های بیشتری را مورد بررسی قرار میدهیم صورتجلسه ها  و تمام اسنادی که مربوط به این انتخابات بوده است مورد بازبینی قرارگرفته است و پس بررسی تمامی اعتراضات، هرآنچه که تخلف یعنی برخلاف قانون باشد بصورت مکتوب گزارش میدهم وی در ادامه گفت: امیدوارم نتیجه این بررسی ها مورد قبول همه معترضین و نامزدهای محترم باشد و این موضوع خاتمه پیدا کند.

وی پاسخ به سوال خبرنگار میرملاس نیوز در خصوص شرایط ابطال و تاریخ اعلام نتایج نهایی بررسی ها کدام  نهاد و چه زمانی خواهد بود؟ گفت: ملاک ابطال انتخابات نه افراد حقیقی یا حقوقی و نه دستگاه های دولتی است بلکه پس از بررسی نتایج آن به هیئت عالی استان ارسال میشود . این هیئت درصورت وجود مستندات موجود جهت ابطال انتخابات به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پیشنهاد و هیئت مرکزی تصمیم نهایی را اعلام میکند و زمان اعلام نهایی این بررسی ها ۲۵ تیرماه است.