- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طلیعه زندگی؛ دستاوردی دیگر از همت بچه های کوهدشت

IMG

 

 

DSC019492-2

 

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ؛ با مجوز اداره کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد اسلامی، ماهنامه طلیعه زندگی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی کورش محمدی از فعالان اجتماعی اهل کوهدشت از اردیبهشت ماه امسال پای به عرصه نشریات کشور گذاشت.

ماهنامه طلیعه زندگی نخستین نشریه خانوادگی کشور است که با هدف آموزش مهارتهای زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی منتشر می شود، علاوه بر این، محمدی مدیرمسئولی مجله سفره ایرانی را نیز بر عهده دارد.  در سرمقاله نخستین  شماره این نشریه آمده است: طلیعه زندگی آمده است تا بگوید زندگی همیشه آغازی است که پایانش “بودن” برای احساس زیبائیهاست.

این فعال اجتماعی و روزنامه نگار کوهدشتی در گفتگوی کوتاهی که با سایت خبری میرملاس داشت یکی از اهداف خود را از انتشار این نشریه معرفی ظرفیت های ناشناخته جوانان کوهدشتی به مسئولین، معرفی مطالبات بحق مردم کوهدشت، وادار کردن مسئولین به پاسخگوئی بجای رویکرد ارباب سالاری، حذف تبعیض و بی احترامی به شخصیت جوانان کوهدشتی و نیز تلاش برای رفع محرومیتهای شهرستان در همه زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد و مهمترین ابزار خود را برای تحقق این اهداف افزایش آگاهی مردم منطقه نسبت به حقوق و مطالبات بحق خود دانست. طلیعه زندگی فعلا به صورت ماهنامه و در تهران، لرستان و شش استان همجوار توزیع می شود و سردبیری آن را مهدی محبی کردسفلی از فعالان برجسته مطبوعاتی کشور برعهده دارد.

کورش محمدی تحصیلکرده رشته روانشناسی و یکی از روزنامه نگاران کوهدشتی است که در سال ۸۸ نیز انجمن آسیب شناسی اجتماعی کشور را باتفاق جمعی از فعالان این حوزه با اخذ مجوز از وزارت کشور پایه گذاری کرد و در حال حاضر ریاست این انجمن را عهده دار است. محمدی در پژوهشگری و آسیب شناسی در حوزه های اجتماعی و اعتیاد کشور و به طور خاص استان لرستان نیز فعالیت دارد و طی سالهای اخیر بیش از ۵۰ طرح علمی، پژوهشی و اجرایی را در سطح کشور اجرا کرده است.