تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
4

مدیرکل ارشاد : سایت های خبری فاقد مجوز مسدود می‌شوند

  • کد خبر : 29776
  • 21 تیر 1392 - 16:47

    برای فعالیت رسمی در حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اخذ مجوز رسانه از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است. به گزارش میرملاس نیوز ؛  حجت‌الاسلام «علی اسماعیلیان» در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات لرستان اظهار داشت: به منظور سطح‌بندی فعالان رسانه‌ای لرستان، طرح سامان‌دهی خبرنگاران و فعالان […]

88610
 
 

برای فعالیت رسمی در حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اخذ مجوز رسانه از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است.

به گزارش میرملاس نیوز ؛  حجت‌الاسلام «علی اسماعیلیان» در نشست با اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات لرستان اظهار داشت: به منظور سطح‌بندی فعالان رسانه‌ای لرستان، طرح سامان‌دهی خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه استان امسال انجام می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: کسانی که در مطبوعات و خبرگزاری‌های دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌‌کنند، با در نظر گرفتن میزان امتیاز و سهمیهٔ هر نشریه، حدود ۱۶۵ نفر از آن‌ها در صورت تأمین اعتبار طی مراسم ویژه‌ای که در روز خبرنگار (۱۷مردادماه) برگزار می‌شود، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه تا خردادماه ۱۳۹۲ تعداد نشریات دارای مجوز استان لرستان به عدد ۵۵ رسیده است عنوان نمود: نشریات فعال لرستان که منتشر می‌شوند شامل ۲ روزنامه، ۱۱ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۹ ماه‌نامه، ۲ فصل‌نامه، یک ماه‌نامه الکترونیک و یک پایگاه خبری الکترونیک هستند و ۱۲ نمایندگی خبرگزاری‌ها و ۱۵ سرپرستی روزنامه‌های سراسری نیز در این استان فعال هستند.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان با تاکید بر لزوم سامان‌دهی هر چه سریع‌تر نشریات استان متذکر شد: برای فعالیت رسمی در حوزه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اخذ مجوز رسانه از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی الزامی است.

وی در ادامه افزود: کسانی که در حوزه فضای مجازی به فعالیت خبری می‌پردازند، باید نسبت به اخذ مجوز از معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام نمایند و ثبت نام وب‌سایت‌ها در طرح سامان‌دهی، دلیل بر وجود مجوز برای فعالیت در این عرصه به شمار نمی‌رود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه متقاضیان اخذ مجوز مطبوعات و پایگاه‌های خبری برای اخذ مجوز باید از طریق امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل پرونده بدهند افزود: پس از ارسال مدارک، تقاضای افراد در هیأت نظارت بر مطبوعات کشور مطرح و در صورت تأیید مورد موافقت قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام اسماعیلیان ضمن هشدار در مورد عواقب احتمالی فعالیت در عرصه رسانه بدون داشتن مجوز لازم، بر رعایت قانون‌مداری به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در این زمینه تاکید کرد و افزود: حدود ۲۰ نشریه غیرفعال و منتشر نشده در استان وجود دارد که در صورت مشخص نشدن تکلیف انتشار ‌آن‌ها ظرف یک ماه آینده، پس از گرفتن تذکر، مشمول ماده ۱۶ و ابطال پروانه انتشار خواهند شد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=29776

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.