تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

رشیدی فرماندار پلدختر: ۱۱ هزار تن گندم از کشاورزان پلدختر خریداری شد

  • کد خبر : 30220
  • 26 تیر 1392 - 10:33

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری پلدختر، فریدون رشیدی  در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: امسال ۱۱ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شده که از این میزان هفت هزار و ۱۰۰ تن توسط  بیش از سه هزار و ۹۰۰ تن توسط بخش خصوصی و مابقی توسط اداره تعاون روستایی این […]

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری پلدختر، فریدون رشیدی  در جلسه شورای کشاورزی شهرستان پلدختر گفت: امسال ۱۱ هزار تن گندم در این شهرستان خریداری شده که از این میزان هفت هزار و ۱۰۰ تن توسط  بیش از سه هزار و ۹۰۰ تن توسط بخش خصوصی و مابقی توسط اداره تعاون روستایی این شهرستان خریداری شده است. 

وی اقزود: بر اساس مصوبه استانی حمل محصولات کشاورزی شهرستان و استان به خارج از استان و استان‌های همجوار ممنوع و جز قاچاق کالا محسوب می‌شودکه جهاد کشاورزی و اداره تعاون روستایی با حساسیت موضوع را پیگیری که محصولات خریداری به کجا منتقل شده‌اند.

وی گفت: سال‌های گذشته بیشترین حجم آتش سوزی در شهرستان پلدختر رخ داده ولی امسال به علت افزایش سطح آگاهی مردم و کشاورزان و تلاش عشایرحجم آتش سوزی مراتع و مزارع  را در شهرستان کاهش شدیدی یافته است.

وی با بیان اینکه پلدختر یکی از شهرستانی است که در طول ۵ سال گذشته در مدار خشکسالی قرار گرفته است افزود: شهرستان های  پلدختر و کوهدشت جز شهرستان های استان لرستان هستند که به طور مطلق در خشکسالی قرار دارند.

رشیدی اضافه کرد: روستاهای پایین دست منطقه زیودار که باغات انجیر در این منطقه قرار دارند، در طی دو سال گذشته با مشکلات تامین آب مواجه بودند که در سال ۹۰ اقدامات خوبی برای روستاهای بالا دستی  انجام شد و موجب رضایت مردم شد.

وی تصریح کرد: حدود ۲۲ پمپاژ موتور آب در شهرستان وجود دارد که با یک برنامه زمان‌بندی و توافق سه جانبه (جهاد کشاورزی، امور آب و بخشداری ) و افرادی که از این پمپاژها استفاده می‌کنند، توجیه شوند، تا بر اساس رضایتمندی دستگاه‌های موتور پمپ‌های بالا دست غیر فعال تا آبرسانی به روستاهای پایین دست منطقه زیودار تامین شود.

فرماندار پلدخترگفت: چنانچه روستاهای بالا دستی منطقه زیودار در این راستا همکاری نکنند و کار آبرسانی برای روستاهای پایین دست منطقه را با مشکل مواجه سازند، با قاطعیت با آنها برخورد می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30220

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.