- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گلایه های تند حجت الاسلام مرادیان از وضعیت بیکاری

IMAGE635098554347733014

 

 امام جمعه نورآباد در سخنانی با طرح انتقاداتی در زمینه مسائل و مشکلات این شهرستان، از متولیان امر خواست در بخشهای مختلف برای حل مشکلات شهرستان دلفان اقدام کنند.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو ؛ حجت الاسلام سید جعفر مرادیانی  با اشاره به اینکه به لطف پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدمات بزرگ و ارزشمندی برای شهرستان دلفان انجام شده است، اظهار داشت: جوانان بروند و مطالعه کنند که این منطقه در گذشته چگونه بوده و اکنون چه شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید جوانان یک مشکل و یا یک خلا را ببینند و خدمات ارزشمند گذشته را نادیده بگیرند، بیان داشت: در طول سه دهه گذشته فعالیتهای قابل توجهی در بخشهای مختلف آموزشی، دانشگاهی، راههای مواصلاتی، گازرسانی و ارائه خدمات زیرساختی، بهداشت و درمان و … انجام شده است.

 

امام جمعه نورآباد ادامه داد: با این حال از آنجایی که این شهرستان یکی از شهرستانهای وسیع استان لرستان بوده و عمق محرومیت در این شهرستان بسیار بالا است کارهای فراوانی باید کرد تا مسائل شهرستان ما به طور نسبی سامان پیدا کند.

 

حجت الاسلام مرادیانی با بیان اینکه موضوع بیکاری در شهرستان دلفان بیداد می کند، عنوان کرد: استان لرستان از میان استانهای کشور مقام اول بیکاری را دارد و به تبع آن شهرستان دلفان نیز در استان در ردیف اول قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات استان لرستان هم اکنون معضل بیکاری است که باید مسئولان تلاش کنند این مشکلات دیرینه را رفع کنند.

 

امام جمعه نورآباد در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت نشدن وام های ازدواج جوانان این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه اکثر بانک ها در این خصوص کوتاهی می کنند.

 

حجت الاسلام مرادیانی ادامه داد: سامانه ازدواج باز شده و جوان ما با هزار امید رفته ثبت نام کرده ولی متاسفانه بانک عامل در شهرستان به او جواب قانع کننده ای نمی دهد.

 

وی افزود: بسیاری از جوانان با مراجعه به دفتر امام جمعه شهرستان ابراز نارضایتی خودشان را از بانک ها اعلام می کنند که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

 

امام جمعه نورآباد همچنین در ادامه سخنان خود به مشکل کمبود آب شرب در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: مسئله آب در شهرستان دلفان کم کم دارد به یک بحران تبدیل می شود و این تنها حرف من نیست بلکه مسئولین رسمی شهرستان به من اعلام کرده اند از ۴۴۰ روستا ۲۷۰ روستا مشکل آب آشامیدنی سالم دارند.

 

حجت الاسلام مرادیانی با بیان اینکه از کنار مشکل آب روستاهای شهرستان نمی توان به سادگی عبور کرد، بیان داشت: در حال حاضر تعدادی از روستاهای دلفان به وسیله تانکر آبرسانی می شوند که باید هرچه سریعتر برای این مشکل چاره اندیشی شود.

 

وی همچنین به مشکلات بهداشتی در روستاهای این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه مردم نگرانی هایی دارند چرا که بسیاری از روستاهای دلفان امکانات اولیه بهداشتی را ندارند.

 

امام جمعه نورآباد عدم آسفالت راههای روستایی و گازرسانی به روستاها را از دیگر مشکلات در این بخش برشمرد و بیان داشت: در بحث گازرسانی به روستاها شهرستان دلفان هنوز در اول راه است.

 

حجت الاسلام مرادیانی به مشکلات زیرساختهای فرهنگی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: از ۴۴۰ روستای این شهرستان تنها در ۱۲۰ روستا مسجد ساخته شده و یا در حال ساخت است که با این تفاسیر روستاهای شهرستان دلفان به ۳۰۰ مسجد دیگر نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه خود مرکز شهر نورآباد نیز در بسیاری از مناطق نیازمند ساخت مسجد است، عنوان کرد: وضعیت احداث مصلای شهر نورآباد نیز همچنان راکد مانده است.

 

امام جمعه نورآباد عنوان کرد: یکی از پیمانکاران مصلای نوراباد با مراجعه به دفتر ما طلب ۵۰۰ میلیون تومانی ساخت مصلی را کرده است که و جوابی برای این عزیزان نداریم چرا که دستمان خالی است.

 

حجت الاسلام مرادیانی راه حل مشکلات کنونی شهرستان دلفان را مدیریت جهادی برای ارائه خدمات و تکمیل پروژه های نیمه تمام دانست و بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات دولت نهم و دهم سفرهای استانی بود به طوریکه شخص رئیس جمهور حضور پیدا می کرد و در جریان کار قرار می گرفت.

 

به گزارش مهر مرادیانی ادامه داد: ای کاش در استانها هم این کار صورت می گرفت و مسئولان ارشد استان و شهرستان به عمق روستاها می رفتند و مشکلات را از نزدیک دیده و برای رفع آنها چاره اندیشی می کردند.

 

امام جمعه نورآباد ضمن قدردانی از مسئولینی که تاکنون قدمی برای این شهرستان برداشته اند از متولیان امر خواست با نگاه ویژه ای به شهرستان دلفان بنگرند و مسائل و مشکلات شهرستان را یکی پس از دیگری حل کنند.