تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

سرویس رایگانی که همراه‌اولی‌ها نمی‌شناسند

  • کد خبر : 30478
  • 31 تیر 1392 - 16:24

 سرویس «تماس بان» برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول قابل فعال‌سازی شد. این سرویس همان سرویس اطلاع‌ از تماس‌های از دست رفته است که نخستین بار در سال ۹۰ با نام «پیک تماس» برای برخی مشترکان همراه اول فعال شد و قرار بود در آینده نه چندان دور برای تمام مشترکان فعال شود. […]

 سرویس «تماس بان» برای تمام مشترکین اعتباری و دائمی همراه اول قابل فعال‌سازی شد.

این سرویس همان سرویس اطلاع‌ از تماس‌های از دست رفته است که نخستین بار در سال ۹۰ با نام «پیک تماس» برای برخی مشترکان همراه اول فعال شد و قرار بود در آینده نه چندان دور برای تمام مشترکان فعال شود.

 

با فعال بودن این سرویس در صورت در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی، پس از بازگشت مجدد به شبکه همراه اول، شماره و زمان تماس کسانی که در این فاصله با وی تماس گرفته‌اند در قالب یک پیامک شامل شماره تلفن، تاریخ و زمان تماس از طریق یک پیامک برای مشترک ارسال می شود.

اما با وجود اینکه این سرویس کاملا رایگان است و تمام مراحل از جمله فعال سازی، غیرفعال سازی و استفاده از سرویس در قالب دریافت پیامک‌ها هیچ هزینه‌ای برای مشترک ندارد،‌ اما آن ‌طور که از شواهد بر می‌آید این سرویس به درستی بین مشترکان همراه اول جا نیافتاده است.

تقریبا همه مشترکان اپراتور دوم تلفن‌همراه از وجود چنین سرویسی در اپراتور خود اطلاع دارند و در نقطه مقابل شمار زیادی از مشترکان اپراتور اول نمی‌دانند که می‌توانند سرویس «تماس‌بان» را فعال کنند.

 

بی‌خبری از این سرویس در بین جمع زیادی از دارندگان سیم‌کارت‌های همراه اول در جامعه قابل مشاهده است. در یک پرسش و جوی کوتاه، اغلب مشترکان همراه اول تایید می‌کنند که از این سرویس اطلاع نداشته‌اند. 

 

یکی از دلایل‌ مهم این تفاوت نیز می‌تواند نحوه فعال سازی باشد؛ اپراتور دوم این سرویس را به صورت خودکار برای تمام مشترکان فعال کرد و مشترکان اپراتور اول باید برای فعال‌سازی سرویس، باید شخصا اقدام کنند.

 

اما در هرحال سرویس اطلاع از تماس‌های از دست رفته یک سرویس کاربردی مفید است. همچنین با توجه به اینکه استفاده از این امکان برای مشترکان دو اپراتور اول و دوم تلفن‌همراه رایگان است، بهتر است مشترکان با اطلاع از امکانات مفیدی که اپراتور پیش‌بینی می‌کند از آنها استفاده کنند.

 

روش فعال‌سازی سرویس «تماس‌بان» همراه اول به این صورت است که مشترکان دائمی و اعتباری این اپراتور برای فعال‌سازی سرویس باید عدد ۱ لاتین را به شماره ۹۹۱۴ ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30478

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. مرسی بابت اطلاع رسانی همراه اول این روزا خیلی داره جلوی ایرانسل کم میاره!

  2. باسلام و خسته نباشید
    اینو هم من اضافه کنم که مشترکین همراه اول با وارد کردن کد زیر هر ماه یک بار از پنج دقیقه مکالمه رایگان بین شبکه نیز بهرمند خواهند شد.
    *۱۱۱*۲۶#

  3. با سلام و خسته نباشید
    اینو هم من اضافه کنم که مشترکین همراه اول با وارد کردن کد زیر هر ماه یک بار از پنج دقیقه مکالمه رایگان بین شبکه نیز بهرمند خواهند شد.
    *۱۱۱*۲۶#

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.