- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

چرا بعد از سی و دو سال، هنوز در این شهرستان یک کارخانه وجود ندارد؟ آیا این ظلم به مردم نیست؟

[1]

                             چرا بعد از سی و دو سال، هنوز در این شهرستان یک کارخانه وجود ندارد؟ آیا این ظلم به مردم نیست؟

امام جمعه دلفان در خطبه های نمازجمعه این هفته (۷بهمن) شهرستان دلفان با انتقاد از معضل بیکاری در شهرستان دلفان گفت اگر مسئله اشتغال در این شهرستان حل بشود، مسائل دیگر مانند ازدواج و اعتیاد تا درصد بالایی برطرف می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از سلام دلفان، حجت الاسلام محمدتقی صرفی پور با اشاره به سفارش اسلام مبنی بر زود ازدواج کردن جوانان در دوران جوانی گفت در کشور ما مشکلاتی وجود دارد که باعث می شود تعداد بسیاری از جوانان موفق به ازدواج نشوند.

وی افزود: دختران و پسران جامعه اسلامی ما، پاکترین و پاکدامن ترین جوانان نسبت به جوانان سایر کشورها هستند.

خطیب جمعه دلفان همچنین با اشاره به حضور گسترده و پرشور جوانان در آیین سیاسی- عبادی نمازجمعه خاطر نشان کرد ما به وجود این جوانان افتخار می کنیم و از مسئولین می خواهیم موانع ازداواج آنها را برطرف بکنند.

امام جمعه دلفان در ادامه، معضل بیکاری را یکی از موانع ازدواج جوانان دانست و از وجود بیکاری در شهرستان دلفان به شدت انتقاد کرد.

وی در این زمینه گفت: چرا بعد از سی و دو سال، هنوز در این شهرستان یک کارخانه که دو سه هزار نفر در آن مشغول به کار باشند وجود ندارد؟ آیا این ظلم به مردم نیست؟

وی افزود وقتی بیکاری بالا باشد می بینیم که دربعضی روستاها، نصف مردم آنجا به مواد فروشی اشتغال دارند، وقتی بیکاری باشد ازدواج سر نمی گیرد و جوانان دچار یأس می شوند، لذا بر مسئولین واجب و لازم است که مسئله اشتغال را حل کنند که اگر مسئله اشتغال در شهرستان دلفان حل بشود، مسائل دیگر مانند ازدواج و اعتیاد تا درصد بالایی ان شاء الله برطرف می شود.