تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

چگونه استخوان‌ها را ضد ضربه کنیم؟!

  • کد خبر : 30563
  • 01 مرداد 1392 - 20:11

  استخوان ها تمامی بدن را در خود نگه میدارند و از فرورریختن اعضای بدن جلوگیری می کنند به همین علت اگر مشکلی برای ان ها به وجود آید تمامی اعضای بدن دچار مشکل خواهند شد. میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: استفاده از خوراکی های مختلف یا فعالیت های خاص می تواند به تقویت استخوان ها […]

n00248267-b

 

استخوان ها تمامی بدن را در خود نگه میدارند و از فرورریختن اعضای بدن جلوگیری می کنند به همین علت اگر مشکلی برای ان ها به وجود آید تمامی اعضای بدن دچار مشکل خواهند شد.
میرملاس نیوز/ سرویس سلامت: استفاده از خوراکی های مختلف یا فعالیت های خاص می تواند به تقویت استخوان ها یا ضعیف شدن آن ها کمک کند به همین سبب شما می توانید با رعایت تعدادی نکته ساده به حل این موضوع پرداخته و از ضعیف شدن استخوان ها جلوگیری کنید.

** استفاده از ویتامین دی اولین گزینه برای تقویت استخوان هاست و این ویتامین همیشه هم در اختیار شما خواهد بود. شما می توانید از نور آفتاب برای دریافت این ویتامین استفاده کنید اما دقت داشته باشید که با توجه به هوای گرم این روزها بهتر است روزانه زمان کمی را زیر افتاب باشید. ویتامین دی مورد نیاز بدن در ۲۰ دقیقه به حد نصاب خود خواهد رسید.

** استفاده از کافئین را تاحد زیادی کاهش دهید. چای وقهوه در تنظیم سیستم های مختلف بدن مفید هستند اما باید دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از آن ها می تواند پوکی استخوان و همچنین شکنندگی آن ها را به همراه داشته باشد. در کنار چای وقهوه نوشابه های انرژی زا نیز منابعی از کافئین هستند که باید تا حد زیادی مصرف آن ها را کاهش دهید.

** مشکلات تغذیه از هر جهتی که باشند برای استخوان ها نابود کننده خواهد بود. استفاده بیش از حد ازخوراکی ها چاقی را به همراه دارد همچنین کم خوردن غذا باعث نرسیدن ویتامین لازم به سلول های استخوانی است. همیشه وزن خود را در یک حد مجاز نگه دارید تا بتوان استخوان ها فشار زیادی را تحمل نکنند.

** خورد و خوراک خود را به سمت امگا-۳ حرکت دهید و کمی به فکر سبزی های خوشمزه و ماهی و گردو باشید. این خوراکی ها می توانند به سرعت استخوان ها را تقویت کرده و از شکستگی جلوگیری میکند. هفته ای یک وعده از ماهی و استفاده از زیتون در کنار غذا می تواند راهی عالی برای تقویت استخوان ها باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. وام باید بگیریم اینا رو بخوریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.