تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

علیرضا افتخاری خطاب به استاد شجریان: محمدرضا شجریان دوستت داریم

  • کد خبر : 30582
  • 01 مرداد 1392 - 21:52

    به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علیرضا افتخاری در یادداشتی خطاب به محمدرضا شجریان نوشت: «بیا همایون هم باشیم.»  «ما آجر نیستیم که بمانیم. عمری از ما گذاشته است. باید هر کدام در نوای هم بخوانیم. ما یک جمع خانواده‌ایم. ما باید اسم همدیگر را صدا بزنیم. ما باید […]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازخبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علیرضا افتخاری در یادداشتی خطاب به محمدرضا شجریان نوشت: «بیا همایون هم باشیم.»

 «ما آجر نیستیم که بمانیم. عمری از ما گذاشته است. باید هر کدام در نوای هم بخوانیم. ما یک جمع خانواده‌ایم. ما باید اسم همدیگر را صدا بزنیم. ما باید همایون هم باشیم. ما نباید ورود را از هم بپوشانیم و اجازه گذر را به یکدیگر ببندیم. ما از همدیگر می‌ترسیم. ما در یک باغ هستیم. با افکار یک درخت پربار باید سرزنده و شاداب، از دور یکدیگر را صدا بزنیم. نزدیک هم بیاییم با محبت. چرا دستخط‌هامان برای هم خوانا نیست. صدا بزن مرا. نزدیک‌تر بیا.

 چرا هوا را آنچنان برای هم سرد کرده‌ایم که باید در دیدارهایمان با پالتوی زمستانی باشیم. نباید دیگران برای ما تصمیم بگیرند، کدام طرف برو، کدام طرف نرو.

 ما همیشه در عزای همدیگر جمع می‌شویم آن هم با لباس‌های شیک. اما حیف کسی نیست برای خودمان شعر بگوید. کسی نیست ترقه‌ای به زمین بزند تا همه از حصاری که سرمای وجودمان را احاطه کرده، بیدار شویم.

 من چرا در گذر وجود شما از کنار جدول‌های دسته جمعی بگذرم، آن هم غریب و تنها. دوست دارم یکی مرا صدا بزند با اسم کوچک رضا، رضا، رضا!

 خود را به من بنما. پیغامت زیباست اما خود را بنما. ما ته خط رسیدیم. یکی هفتاد و دو سال، یکی هشتاد و دو سال. حال یکی کمتر، یکی بیشتر. چیز دیگری از راه مرگ نمانده است. کمی پای گرمای هم بنشینیم. این بهترین یادگاری است که برای هم می‌نویسیم.

 محمدرضا شجریان دوستت داریم. اما نه با پیغام. خود را در لای یادداشت وزین‌ات نپیچ. غریبی نکن. می‌دانم هوا سرد است. خیلی سرد است. هوا مه آلود است. نه آفتابی، نه خورشیدی، نه آتشی.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30582

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. شجریان با این هنر اشرافیش فکر نمیکنم به این سلاما پاسخ بده.

    • آقا یا خانم “الف” با نظر شما شدیدا مخالفم…………..استاد شجریان همواره مردمی بودن………به نظر بنده که امکان تولد شجریانی دیگر بسیار بسیار اندک است……..

      • ما این راه را با هم آمده ایم و جز منزل آخر که قسمت کردنی نیست، با هم خواهیم رفت حالا اگر جنونی در کار باشد یقین داشته باش تو نیز پنجاه- پنجاه از آن سهم خواهی برد.
        تقدیم به استاد عزیز و گرامی و بلند آوازه در همه عرصه های هنر استاد محمدرضا شجریان. دوستت داریم اما نه با پیغام.

    • استاد مردمی ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلام!!!! با صدای رسا میگویم خود را به ما بنما! که می دانیم پاسخ خواهی داد سلام های گرم دوستدارانت را.

  2. استاد شجریان همرنگ مردم است

  3. آن زمانی که این آقا در باد توجه جریان انحرافی چنان مغرور و سرمست بود که ادعا می کرد که می تواند ربنای شجریان را بهتر از او بخواند باید فکر این روز را میکرد

    • دلت خوشه نظر دادی سعید جان دلبندم . . .

      • حسنک کجایی ؟
        شما که خودت صاحب نظر نیستی(نظر نمیدی)چرا تخریب میکنی؟
        اتفاقن آقا سعید نظر بسیار جالبی داد.شما هم اگر جریان افتخاری را می دونستی به سعید میگفتی آفرین.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.