تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

نماینده الیگودرز : سهم لرستان از درآمد فروش نفت همیشه کم است

  • کد خبر : 30612
  • 02 مرداد 1392 - 10:44

  نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت‎های گذشته سهم لرستان از بودجه کشور یک درصد بوده که این امر باعث عقب‎ماندگی تاریخی استان شده است.   محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، افزود: یکی از اساسی‎ترین مطالبات ما از رئیس‌جمهور آینده رفع و رجوع کمبودهایی است که در استان […]

25_Lorestan

 

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت‎های گذشته سهم لرستان از بودجه کشور یک درصد بوده که این امر باعث عقب‎ماندگی تاریخی استان شده است.

 

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، افزود: یکی از اساسی‎ترین مطالبات ما از رئیس‌جمهور آینده رفع و رجوع کمبودهایی است که در استان به واسطه عقب‎ماندگی‎ها و محرومیت‎های تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همان‎گونه که رئیس جمهور منتخب شعار توسعه و عدالت را سر داد، باید به نقاط محروم استان که مطالبه مردم است، توجه بیشتری داشته باشد، بیان کرد: اگر درآمد کشور از فروش نفت محقق شود، باید به سهم لرستان که همیشه کم بوده، توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در گذشته ۲.۷ درصد جمعیت کشور در لرستان وجود داشته و کمتر از یک درصد سهم بودجه کشور به این استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این مهم باعث شده که حتی در خصوص زیرساخت‎ها، توسعه‎ای نداشته باشیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: وجود زیرساخت‎های لازم در لرستان می‎تواند منجر به جذب سرمایه‎گذار و رشد اقتصادی شود.

توکلی با بیان اینکه مهمترین نیاز استان در دولت جدید اصلاح مدیریت‎هاست، افزود: اگر بتوان از نیروی انسانی قوی، توسعه‎یافته، متخصص، توانمند و باتجربه در استان استفاده شود، قطعاً برنامه‎ریزی، چشم‎انداز و ارتباطات خوبی در جهت توسعه لرستان خواهند داشت، چرا که در گذشته یکی از نقاط ضعف استان، بحث مدیریت و سوء مدیریت بوده و نیاز است که دولت دکتر روحانی نیروی انسانی و مدیریت قوی و توانمندی را در استان حاکم کند.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از افراد معتقدند که مدیریت ارشد لرستان باید بومی باشد، گفت: من خود اعتقادی به این موضوع ندارم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: در دولت جدید سهم لرستان در بودجه بر اساس شاخص‎های جمعیتی، توسعه‎نیافتگی و پتانسیل‎ها در نظر گرفته شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل کمرنگ بودن سهم لرستان در کابینه‎های دولت چیست؟ اظهار کرد: شاید یکی از دلایل این بوده افرادی که در سطح ملی مطرح باشند، نداریم یا اگر بوده آنها ارتباط تنگاتنگی با دولت‎ها نداشتند، چرا که برخی اوقات دولت‎ها براساس ارتباط نزدیک با یک فرد، گروه یا جناح و حتی ارتباط منطقه از افراد در کابینه خود استفاده می‎کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: به دنبال این هستم از طریق فراکسیون زاگرس‌نشینان در مورد استفاده از نیروهای بومی لرستانی و حتی زاگرس‌نشین در کابینه طرح موضوع کنیم و افراد توانمند و متخصص لرستانی و از زاگرس‌نشینان(غرب کشور) در کابینه معرفی کنیم تا سهم قابل توجهی از مدیریت اعضای کابینه از منطقه غرب کشور باشد، چرا که این مهم به اندازه نیازهای منطقه غرب نبوده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30612

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. آقای روحانی باید طبق شعارتدبیروامید تدبیرکنند واز نیروهای بااستعداد وتوانمند غرب کشور مخصوصاایلام ولرستان که خیلی دچار فقروتوسعه نیافتگی وبحران بیکاری واعتیاد جوانان و مشکلات فراوانی که این استانه دارند باید در کابینه خویش استفاده کنند تااین استانه نیز حامی دربین کابینه دولت داشته باشندامیدلرستان اول به خدا وسپس به مسولان دلسوز وپرتلاش کشوراست وآرزوی موفقیت وسلامتی برای همه کسانی راداریم که در راه محرومیت زدایی ونجات جوانان استانهای غرب کشور ازبیکاری سعی وتلاش خودرامی کنندوظیفه کل مسولان کشور است تا توسعه نیافتگی استانهای غرب کشور را جبران کنند چرا فقط توجهشان باید به استانهای برخوردار وصنعتی کشورباشد لرستان دردوره پهلوی پیشرفتهای چمشگیری داشت ولی دردوره انقلاب اسلامی با تقدیم شهدای گلگون کفن هنوز حق لرستان ادانشده وشاهد هیچ گونه پیشرفت وتوسعه ایی نبوده ایم مسولان کشور رویشان می شود به لرستان بیایند چه جوابی برای مردم صبور ورنج کشیده لرستان دارند .

  2. آقای توکلی دیگه شعار بس است.همان شعارهای انتخاباتی تکرار میکنید (استفاده از نیروی انسانی قوی,توسعه یافته,متخصص,توانمند وباتجربه/اعتقادی به بومی بودن مدیران وکارشناسان ندارم)که متاسفانه به هیچکدام از آنها عمل نکردید…..مصداق ها:انتصاب معلمان ابتدایی به عنوان بخشدار/انتصاب افراد بی تجربه وتخصص به عنوان مدیر و روئسای ادارات(جهاد و…)/عدم استفاده از نیروهای غیر الیگودرزی ومجبور کردن آنها به انتقال به سایر شهرهای استان و…

  3. نه بابا سهم ما از اصفهان وشیراز ببشتره خدا پدر ت بیامرزه که یادمایی

  4. با سلام و سپاس از نماینده محترم الیگودرز آقای توکلی
    عدم وجود همبستگی کافی بین مردم مناطق لرنشین بوِیژه عدم هماهنگی نمایندگان لر موجب شده که مردم لر با این همه منابع طبیعی در مناطق لرنشین مانند آب و نفت گاز در فقر و محرومیت بسر بریم -برای اینکه مردم لر نیز در محاسبات دولتمردان جایگاه بحق خود را داشته باشند -یکی از نیازهای اولیه و اساسی ایجاد احساس همبستگی بین مردم و نمایندگان است

  5. علت مشکلات بزرگی ازجمله بیکاری وفقر استانهای غرب کشور سهل انگاری دولتهای پیشین است .که هیچ برنامه دقیقی برای این استانها نداشته اند وبرای اینکه این استانها قطب دامداری وکشاورزی کشور باشند عمدا درپیشرفت این استانها وصنعتی شدنشان نکوشیدند وبا درآمد نفتی کمی که برای این استانها درنظر گرفتند عملا در توسعه نیافتگی وفقرآن سهیم شدند اکنون نیز ماآنها یی را که درگرفتاریهایی که برای این استانها بوجودآورده اند حلال نمی کنیم زیرا اگرمی خواستند این استانها پیشرفت کنند سرمایه لازم برای پیشرفت وتوسعه یافتگی به این استانها می دادند مردم لرستان هم خودشان نمایندگانشان راانتخاب می کنند وبه مجلس می فرستند ولی دولتمردان کشور نه اهمیتی به نمایندگان این استان ونه به مردم لرستان می دهند وصدای مارا می شنوند ولی هیچ کاری انجام نمی دهند شرمشان از خون شهدا ومردم باد .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.