- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده الیگودرز : سهم لرستان از درآمد فروش نفت همیشه کم است

25_Lorestan

 

نماینده الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت‎های گذشته سهم لرستان از بودجه کشور یک درصد بوده که این امر باعث عقب‎ماندگی تاریخی استان شده است.

 

محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه لرستان، افزود: یکی از اساسی‎ترین مطالبات ما از رئیس‌جمهور آینده رفع و رجوع کمبودهایی است که در استان به واسطه عقب‎ماندگی‎ها و محرومیت‎های تاریخی وجود دارد.

وی با بیان اینکه همان‎گونه که رئیس جمهور منتخب شعار توسعه و عدالت را سر داد، باید به نقاط محروم استان که مطالبه مردم است، توجه بیشتری داشته باشد، بیان کرد: اگر درآمد کشور از فروش نفت محقق شود، باید به سهم لرستان که همیشه کم بوده، توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در گذشته ۲.۷ درصد جمعیت کشور در لرستان وجود داشته و کمتر از یک درصد سهم بودجه کشور به این استان اختصاص یافته است، اظهار کرد: این مهم باعث شده که حتی در خصوص زیرساخت‎ها، توسعه‎ای نداشته باشیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: وجود زیرساخت‎های لازم در لرستان می‎تواند منجر به جذب سرمایه‎گذار و رشد اقتصادی شود.

توکلی با بیان اینکه مهمترین نیاز استان در دولت جدید اصلاح مدیریت‎هاست، افزود: اگر بتوان از نیروی انسانی قوی، توسعه‎یافته، متخصص، توانمند و باتجربه در استان استفاده شود، قطعاً برنامه‎ریزی، چشم‎انداز و ارتباطات خوبی در جهت توسعه لرستان خواهند داشت، چرا که در گذشته یکی از نقاط ضعف استان، بحث مدیریت و سوء مدیریت بوده و نیاز است که دولت دکتر روحانی نیروی انسانی و مدیریت قوی و توانمندی را در استان حاکم کند.

وی با تأکید بر اینکه خیلی از افراد معتقدند که مدیریت ارشد لرستان باید بومی باشد، گفت: من خود اعتقادی به این موضوع ندارم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: در دولت جدید سهم لرستان در بودجه بر اساس شاخص‎های جمعیتی، توسعه‎نیافتگی و پتانسیل‎ها در نظر گرفته شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که یکی از دلایل کمرنگ بودن سهم لرستان در کابینه‎های دولت چیست؟ اظهار کرد: شاید یکی از دلایل این بوده افرادی که در سطح ملی مطرح باشند، نداریم یا اگر بوده آنها ارتباط تنگاتنگی با دولت‎ها نداشتند، چرا که برخی اوقات دولت‎ها براساس ارتباط نزدیک با یک فرد، گروه یا جناح و حتی ارتباط منطقه از افراد در کابینه خود استفاده می‎کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اضافه کرد: به دنبال این هستم از طریق فراکسیون زاگرس‌نشینان در مورد استفاده از نیروهای بومی لرستانی و حتی زاگرس‌نشین در کابینه طرح موضوع کنیم و افراد توانمند و متخصص لرستانی و از زاگرس‌نشینان(غرب کشور) در کابینه معرفی کنیم تا سهم قابل توجهی از مدیریت اعضای کابینه از منطقه غرب کشور باشد، چرا که این مهم به اندازه نیازهای منطقه غرب نبوده است.