تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

آموزشگاه جامع محیط بانی در لرستان ایجاد می شود

  • کد خبر : 30617
  • 02 مرداد 1392 - 10:55

  محمدی زاده :با ارتقای آموزشکده محیط زیست ، در حال حاضر بیش از ۳۰ عضو هیات علمی بصورت تمام وقت استخدام و مجوز استخدام ۱۰۰ عضو هیات علمی گرفته شده است معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه دانشگاه محیط زیست تقویت سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: […]

IMAGE635101864480468750

 

محمدی زاده :با ارتقای آموزشکده محیط زیست ، در حال حاضر بیش از ۳۰ عضو هیات علمی بصورت تمام وقت استخدام و مجوز استخدام ۱۰۰ عضو هیات علمی گرفته شده است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه توسعه دانشگاه محیط زیست تقویت سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: با ایجاد آموزشگاه محیط بانی در لرستان همه محیط بانان در این مرکز آموزش می بینند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام): محمد جواد محمدی زاده در مراسم امضای تفاهم نامه پردیس دانشگاه محیط زیست در استان لرستان که پیش از ظهر امروز روز سه شنبه در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد،‌ با بیان اینکه برای ظرفیت سازی در حوزه محیط زیست ، نیازمند دانشگاه جامع محیط زیست که طیف گسترده علوم محیط زیست را در برگیرد؛ بودیم، گفت: برای اولین بار در سطح کشور با تدبیر و دور اندیش رییس جمهور و هیات دولت مجوز ارتقای آموزشکده محیط زیست به دانشگاه در دی ماه سال ۸۹ گرفته شد.
وی با اشاره به اخذ مجوز های لازم از شورای گسترش، افزود: در گذشته آموزشکده محیط زیست با قدمت ۴۰ ساله ،‌فقط تربیت نیروی انسانی در مقطع کاردانی را انجام می داد و در سالهای اخیر مجوز پذیرش دانشجو در مقطع فوق لیسانس را گرفته بود.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آموزشکده محیط زیست در شرایط بسیار بد قرار داشت، گفت: با ارتقای آموزشکده محیط زیست ، در حال حاضر بیش از ۳۰ عضو هیات علمی بصورت تمام وقت استخدام و مجوز استخدام ۱۰۰ عضو هیات علمی گرفته شده است.
محمد جواد محمدی زاده از اخد مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در دانشگاه محیط زیست خبر داد و گفت: دانشگاه محیط زیست از نظر فضا، اعتبارات و رشته های دانشگاهی توسعه یافته است.
وی با اشاره به تاسیس اولین پردیس استانی دانشگاه محیط زیست در اصفهان ، گفت: این دانشگاه با موضوع فناوری های نوین در امر حفاظت محیط زیست فعالیت می کند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهم نامه پردیس دانشگاه محیط زیست در استان خوزستان نیز خبر داد و گفت : موضوع آلایندگی در حوزه دریا و نفت و گاز برای احداث این پردیس دانشگاهی مدنظر قرار می گیرد.
به گفته محمد جواد محمدی زاده در منطقه آسیا و خاور میانه دانشگاهی به نام محیط زیست وجود ندارد.
معاون رییس جمهور خاطر نشان کرد: در نظر داریم پردیس های استانی دانشگاه محیط زیست را در منطقه ارسباران و جنگلهای هیرکانی برای حفاظت از ذخایر جنگلی کشور نیز احداث کنیم.
محمد جواد محمدی زاده از ایجاد آموزشگاه جامع محیط بانی در لرستان خبر داد و گفت: نیمی از پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست ، محیط بانان هستند که فقط وظیفه حفاظت از وحوش را بر عهده ندارند بلکه باید در همه زمینه های محیط زیست اطلاع داشته باشند.
وی با اشاره به آموزش کل محیط بانان در بدو و حین استخدام گفت: با ایجاد این آموزشگاه همه محیط بانان در این مرکز آموزش می بینند.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست حوزه زاگرس را سرمایه ارزشمند در ارتباط با گونه های گیاهی، جانوری و ذخایر زیست کره دانست و گفت: هسته مرکزی زاگرس در استان لرستان منبع مهم آبی کشور و از لحاظ اقلیمی و گونه های نادر دارای ارزش است.
محمد جواد محمدی زاده در پایان تاکید کرد: در کنار آموزشگاه محیط بانی ، موضوع تنوع زیستی و ظرفیت های محیطی در یک مجموعه دانشگاهی در استان لرستان دیده شده است.

 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30617

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. خواهشاً مانند گذشته با رفتن بین مردم و سخن رانی آنها را دعوت و شرکت در حفاظت از جنگلها بکنید -هزینه زیادی هم ندارد هر روستای که می روید با چند کیلو شیرنی مردم را دعوت به حفاظت بیشتر از جنگلها بکنید -دوصد گفته چو نیک کردار نیست –

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.