- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کوهدشت برای سومین بار لرزید

444
 
 
 
زلزله ای به شدت ۳.۶ ریشتر دقایقی قبل شهرستان کوهدشت در استان لرستان را برای سومین بار طی امروز تکان داد.
مهر: مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان گفت: این زمین لرزه با شدت ۳.۶ ریشتر در شهرستان کوهدشت به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۱۴ و ۵۱ ثانیه ظهر امروز پنج شنبه ذکر کرد و بیان داشت: کانون این زمین لرزه در شهرستان کوهدشت بوده و پیگیریها برای بررسی خسارات احتمالی ناشی از این زلزله در دست انجام است.

وی عمق وقوع این زمین لرزه را هشت کیلومتر اعلام کرد و بیان داشت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۷.۴۵ و ۳۳.۵۵ بوده است.

آریایی گفت: از دقایق اولیه صبح امروز تاکنون این سومین زمین لرزه ای است که در محدوده شهرستان کوهدشت رخ می دهد.

نخستین زمین لرزه طی امروز در شهرستان کوهدشت در ساعت هفت و ۵۶ دقیقه و ۲۱ ثانیه صبح امروز پنج شنبه با شدت ۳.۲ ریشتر رخ داد.

دومین زمین لرزه نیز ساعاتی بعد ۱۰ و۲۸ دقیقه و ۳۷ ثانیه با شدت ۲ ریشتر در شهر کوهنانی در شهرستان کوهدشت به وقوع پیوست.

بنابر این گزارش منطقه زاگرس به عنوان محل برخورد دو صفحه عربستان و ایران، یک منطقه پرتکاپوست و کمربند چین خورده فعال زاگرس، به ویژه بخش میانی آن یکی از لرزه خیزترین بخش های ایران و شاید خاورمیانه محسوب می شود.

استان لرستان نیز به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.