- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شهربازی “کیو” خرم آباد بر مدار استاندارد چرخید/ آرامش به تفریح کودکان برگشت

IMG21161763

 

اوایل تیرماه سالجاری بود که اعلام استاندارد نبودن تجهیزات شهربازی کیو خرم آباد موجب برخی نگرانیها در این زمینه شد که بالاخره به همت متولیان این شهربازی کار استانداردسازی تجهیزات آن انجام شد.

مهر: شهربازی کیو در مجموعه تفریحی – گردشگری کیو خرم آباد در حاشیه دریاچه ای به همین نام قرار دارد؛ محلی که هر ساله با استقبال خانواده های خرم آبادی برای گذراندن اوقات فراغت مواجه می شود.

این در حالیست که با توجه به به پایان مجوز بهره برداری استاندارد تجهیزات مستقر در شهربازی کیو خرم آباد در تاریخ  ۳۱ خردادماه مسئولان امر خواستار استانداردسازی مجدد تجهیزات این شهربازی شده بودند که این امر با پیگیری متولیان شهربازی محقق شد.

محمد رضا واعظی پور مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان لرستان ظهر پنج شنبه در این رابطه به خبرنگاران گفت:  پیش از این با پیگیری های به عمل آمده تجهیزات بازی مورد استفاده در شهربازیهای کیو خرم آباد برای یک دوره سه ماهه مورد تایید بازرسان استاندارد قرار گرفت که این زمان برای شهربازی خرم آباد در تاریخ  ۳۱ خردادماه به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: پس از پایان زمان بهره برداری استاندارد تجهیزات مستقر در این شهربازی به متولیان آن اعلام شد که استفاده از تجهیزات شهربازی های غیراستاندارد تا زمان ارائه گواهی و مجوز بهره برداری تخلف محسوب می شود.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان لرستان عنوان کرد: پس از آن با پیگیری های به عمل آمده و با عنایت به مجوز بهره برداری استاندارد صادره از سوی شرکت بازرسی کننده در تاریخ ۳۰ تیرماه سالجاری پنج وسیله این شهربازی شامل اکروجت کودک، ماهی کودک، هلی کوپتر کودک، سورتمه کودک و قطار کودک مجوز بهره برداری استاندارد دریافت کردند.

واعظی پور عنوان کرد: استفاده از این تجهیزات تا ۳۰ بهمن ماه سالجاری دارای مجوز بهره برداری استاندارد است.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۴ وسیله دیگر این شهربازی شامل شاهین صندلی، ماشین دوار، بانجی، تاب کودک، شادگردان، چرخ و فلک، بشقاب پرنده، رنجر، کشتی صبا، تاب بزرگ، دراگون، سالتو، استخر توپ بادی و قصر بادی تا تاریخ ۳۰ مهرماه سالجاری موفق به دریافت این مجوز شدند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان لرستان ضمن تقدیر از توجه ویژه بهره بردار شهربازی کیو به استاندارد سازی تجهیزات شهربازی یاد شده، اظهار امیدواری کرد که شهربازیهای سراسر استان موفق به دریافت گواهی استاندارد شوند تا شاهد آرامش و اطمینان بیشتر خانواده ها در استفاده از وسایل این شهربازیها و شادی و تفریح فرزندان خود باشیم.

واعظی پور در ادامه سخنان خود با هشدار به شهربازیهای غیراستاندارد سطح استان گفت: تجهیزات تفریحی که فاقد گواهینامه استاندارد باشند توسط شرکت های بیمه گر بیمه نمی شوند و این امر باید مورد توجه متولیان شهربازیها قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اجباری بودن استاندارد تجهیزات شهرهای بازی و فضاهای تفریحی و برابر ابلاغیه بیمه مرکزی به همه شرکت‏های بیمه ای، صدور بیمه نامه برای تجهیزات شهربازی منوط به ارائه گواهینامه استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران یا ادارات کل استاندارد استانی است.