تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

مشعل پتروشیمی و فرزندان برومند کوهدشت

  • کد خبر : 30771
  • 05 مرداد 1392 - 1:00

        اردشیر گراوند / میرملاس نیوز :   مشعل پتروشیمی از شرق کوهدشت به دست فرزندان برومندش روشن خواهد شد   دیر شد اما مشعل در دست فرزندان خودش بود. شاید همین کافی باشد تا تاخیرش را جبران کند. من چقدر سرشار از اشک شوق خواهم شد همان دم که در شب […]

NewsImages_780 
 
 
 
اردشیر گراوند / میرملاس نیوز :
 
مشعل پتروشیمی از شرق کوهدشت به دست فرزندان برومندش روشن خواهد شد
 
دیر شد اما مشعل در دست فرزندان خودش بود. شاید همین کافی باشد تا تاخیرش را جبران کند. من چقدر سرشار از اشک شوق خواهم شد همان دم که در شب تاریک بیکاری آن مرز و بوم رقص شعله های شادی آن مجتمع را ببینم.
سالها تلاش شد. امیدها داده شد. وعده ها جابجا شد و مردم چشم به راه آمدن امیدی از شرق این شهر همواره رو به افق بودند. امیدی که شاید در باتلاق معاملات سیاسی به گل می نشست.
مطالبه ی این مردم نیازمند تلاشی از راه و روزن دیگری بود و شاید امروز خدا خواسته و دارد می شود. امروز راه و روزن امید را فرزندان پاک و پیراسته آن شهرستان گشوده اند.
چقدر با تمام وجودم درد می کشیدم که پاکترین، باهوشترین و مستحق ترین فرزندان آن شهرستان از فرط بیکاری به هر فعالیتی غیر از تخصص و توانایی خود تن می دادند. و چقدر غصه می خوردم که تحصیلکرده های فنی آن شهرستان از سرزمین خود دور می شدند. هم آنان از شهر و دیار خود دور می شدند و هم شهر و دیار از خدمات ایشان محروم.
چند روز پیش بود که شنیدم احداث پتروشیمی کوهدشت در راه است. روزها از فرط شادی در پوست خود نمی گنجیدم. گویی گرد تمام خستگیهایم تکانده شده بود. بی اختیار بارها با خودم می گفتم “شد”.
بانک ملی ایران طلیعه دار حماسه اقتصادی در این شهرستان شد. شهرستانی که همواره در حوزه سیاسی فعال بوده است اکنون پای در راه حماسه اقتصادی می گذارد. تلاش فرزندان اقتصادی و  صنعتی  این شهرستان مکمل کوشش سیاسی سیاسیون می شود تا حماسه سیاسی اقتصادی در آن سرزمین تکمیل گردد.
 آن شهرستان اکنون ثمر تربیت فرزندانش را می چیند. فرزندان پاک و پیراسته و تلاشگرش. من بیش از آنکه بابت ساخت آن مجتمع خوشحال شوم به ثمر نشستن فرزندان آن شهرستان را جشن گرفته ام. فرزندانی که هرکدام از گوشه ای درختی در آن شهرستان خواهند نشاند. من تردید ندارم که بند بند آن مجتمع عظیم را بازهم فرزندان آن مرز و بوم خواهند بست.
ما به جشن شادی خواهیم نشست و به تمام کسانی که چشم امید به دست فرزندانشان داشته اند خواهیم گفت که باغتان آباد باد و خدایتان مژده داده است که؛” زندگی در راه است”
ما باید همه با هم یکرنگ، یکصدا و هماهنگ تلاش کنیم تا فضا و فرهنگ شادی در آن شهرستان ماهها حاکم شود. شاید کمی از غبار کدورت و خستگی مردم پاک شود. امام جمعه دلسوز، دانشمند و محترم شهرستان، نمایندگان محترم پیشین و فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار محترم، نهادهای فرهنگی و اجتماعی، دستگاههای انقلابی، انتظامی و نظامی، مطبوعات و نخبگان، کارشناسان دستگاههای مختلف، معلمان و دانشگاهیان و تمام کسانی که می توانند پیام آور شادی باشند تلاش کنند تا این فضا ضمن شادی مردم، تسریع، تداوم و نتیجه گیری را در پی داشته باشد.
در پایان همه با هم باید از دولت محترم که بانی این بنای شادی و توسعه برای مردم شده اتد سپاسگزاری کنیم تا بدانند ما آداب سپاسگزاری را آموخته ایم. هرچند دریافت حق به تاخیر افتاده امان باشد.
دیر آمدی ای نگار سرمست    زودت ندهیم دامن از دست
 
 
 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30771

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱۱
  1. جناب گراوند عزیز

    اول از هر چیز میبایست از زحمات خالصانه شیخ صدیق قبادی و کارگزاران زحمتکش و بدون شب وروز باالخص

    فرماندار دانا و ناطق سابق کوهدشت جناب مهندس سیروس ابراهیمی که کوله باری از تجربه وتخصص که

    قلبش برای ابادانی این شهر میتپید وبارها عارضه هایش به بیمارستان کشید نام نیک یاد کرد

    که بیس کار را مهیا و حتی در سفر ریاست جمهور به لرستان برای گرفتن ای مصوبات تا حد استعفا رفتند

    تقدیر و تشکر ویژه نمود سپس از پشتیبانی مالی اعتباری جناب دکتر حیدری که ضمانت اجرای این پروژه

    عظیم هستند دستبوسی نمود لذا منکر زحمات نماینده فعلی نیستم ولی باید به این مطالب توجه داشت که

    هر کاغذی کاغذ پاره نیست حتی مچاله هم شده میتواند یک سند معتبر باشد که برای دولت تعهد ایجاد کرد

  2. درود بر اردشیر عزیز . به رفاقت دیرینه با جنابعالی ، فرشاد حیدری و همه دوستانی که دل در گرو دیارمان کوهدشت سرافراز دارند افتخار می کنم . تندرست و پیروز باشید .

  3. جناب گراوند با ارزوی توفیق برای جنابعالی از اینکه شما خوشحالید ما هم خوشحالیم ولی ذکر چند نکته ضروری است.اولا این کار فقط به واسطه عرضه اقای حیدری بوده نه اقایون سیاسی که سی چهار سال است در خوابند.ثانیا اگر این پروژه اجرا شود استفاده سیاسی از ان حتمی است.ثالثا با شناختی که از جنابعالی دارم و به واسطه روابط عمومی قوی که دارید شما را به خدا قسم می دهم با اقای حیدری صحبت کنید اگر استخدام افراد لازم بود فکری هم به حال بچه های بی کسی که مدرک دارند ولی پارتی ندارند بکنند تا این پروژه ابزاز جمع اوری رای نشود

  4. خداوند را عاجزانه در این شب قدر سپاسگزارم که نهال امید را در کویر سرد و بی جان شهرمان در حال روییدن است.
    از استاد توانا ودلسوز آقای اردشیرگراوند بخاطر توجه واحساس مسولیت به این امر خیر تشکر وقدردانی میکنیم وخداوند را بخاطر داشتن چنین عزیزانی که دل و جانشان برای کوهدشت وکوهدشتی می تپد سپاسگزاریم.
    دوام توفیقات همگان را از خداوند منان خواستاریم.
    به امید روزی که همه با افتخار بگوییم ما کوهدشتی هستیم و از شادی وسربلندی وعزت واقدار نام کوهدشت وکوهدشتی بر خود ببالیم.
    انشاءالله
    یا علی (ع) مدد

  5. امیدواریم مصوباتی که حاج آقا قبادی گرفتند مثل راه آهن ،خودروسازی وسرعت بخشیدن به ساخت سد معشوره با ردیف بودجه ای که شاهرخی قبادی برای این سد گرفت کوهدشت درمسیر توسعه و آبادانی قرار بگیرد

  6. جناب آقای گراوند
    کوهدشت تنها شهری است که تاکنون فقط با حرف و شعار مسئولین خود زیسته است. این مردمان ساده و پاکدل! چند سالی با سد سیمره چندین سال با سد معشوره چندسال با پتروشیمی و خودرو سازی و….حالا هم بعد ارچند سال دوباره مشعل خاموش پتروشیمی روشن شد!!!! واقعا چه مسئولین دلسوز و پرکاری داشتیم!!!!

  7. از تمام مسولین و کسانی که در به ثمر رسیدن این پروژه همکاری داشته اند صمیمانه تشکر میکنم..
    خدا قوت..

  8. از تمام مسولین و کسانی که در به ثمر رسیدن این پروژه همکاری داشته اند صمیمانه تشکر میکنم..
    خدا قوت…

  9. از تمام کسانی که در پیشرفت این پروژه همکاری می کنند سپاسگزارم به امید ریشه کن شدن بیکاری در استان لرستان

  10. با سلام
    از آقای گراوند و تمام مسئولین گرامی بابت زحمات بی دریغ شان برای پیشرفت و سر بلندی شهرستان کوهدشت بی نهایت سپاسگزایم.
    واقعاً خسته نباشید!!!!!!!!!!

  11. سلام امیدوارم زبان تشکر از خادمان واقعی به دیارعزیزومحروممان کوهدشت:(نمایندگان منتخب -فرزندان دلسوز خارج از کوهدشت – نیروهای موثر داخل کوهدشت از هرطیف-مسئولین کاردان وپاک ،بومی وغیر بومی ) راداشته باشیم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.