تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

تولید ۲۰ هزار تن انجیر در باغات لرستان‌

  • کد خبر : 30875
  • 06 مرداد 1392 - 13:50

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۲۰ هزار تن انجیر از باغات استان خبر داد. بهروز بهاروند با اعلام این خبر افزود: در استان یک‎هزار ‌و ۱۱۶ هکتار زیر کشت انجیر سیاه بوده که از این تعداد یک‎هزار هکتار بارور است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، بهروز بهاروند مدیر باغبانی جهاد […]

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۲۰ هزار تن انجیر از باغات استان خبر داد.

بهروز بهاروند با اعلام این خبر افزود: در استان یک‎هزار ‌و ۱۱۶ هکتار زیر کشت انجیر سیاه بوده که از این تعداد یک‎هزار هکتار بارور است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، بهروز بهاروند مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اضافه کرد: پیش‌بینی‌های صورت گرفته از برداشت بیش از ۲۰ هزار تن خبر می‌دهد، این در حالیست که سال گذشته ۱۸ هزار تن میزان تولید بوده است.

مهندس بهاروند ادامه داد: شهرستان پلدختر در تولید این میوه در استان رکورد دار بوده و با توجه به آب و هوای منطقه، درختی سازگار با این منطقه نیست.

این مقام مسوؤل اظهار کرد: با توجه به اینکه استان در تولید این میوه در سطح کشور جزء استان‌های مطرح بوده متأسفانه محصول به صورت خام و تازه‌خوری از استان صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: باید شرایط را برای فرآوری این محصول در استان فراهم کرد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=30875

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باید دقت داشت که این میوه در شهرستان پلدختر به دلیل شرایط خاص آب وهوایی ، یک ماه قبل از انجیر ایران(شیراز) بلکه زودتر از انجبر ترکیه (اصلی ترین رقیب ایران در بازار جهانی) به عمل میاید ولی متاسفانه در بحث صادرات اصلا عملکرد خوبی مشاهده نمیشود
    فقط کافیه در بحث بسته بندی و انتقال به مقصد کمی سلیقه به خرج داد

  2. بهتریت انجیر ایران در روستای سرسبز چهارقعله از شهرستان کوهدشت می باشد که الان از مشکل بی آبی رنج می کشند از مسئولین محترم تقاضای کمک به این روستا و منطقه حاصلخیز که می تواند انجیر و انار و زیتون فراوانی به بازار کشور عرضه کند .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.