- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نبود امکانات و دست‌هایی که پینه بسته است

 

13920507000023_PhotoA [1]

دست‌های کشاورزان پلدختر با نبود امکانات برای برداشت ذرت پینه بسته است.
 
به گزارش میرملاس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ازپلدختر :با گذشت بیش از دو ماه از فصل برداشت محصولات گندم و جو در برخی از مناطق شهرستان پلدختر به دلیل نبود کمباین، کشاورزان ذرت کار پلدختر هم به سرنوشت گندم‌کاران دچار شدند و به دلیل نبود دستگاه موفق به برداشت  محصول خود نشدند.

در اوج گرمای ۵۰ درجه مشغول درو کردن بود صورتش زیر تابش آفتاب کاملا سیاه شده، وقتی از او سئوال کردم چرا از اره برای درو کردن استفاده می‌کنید، با لبخند پاسخ می‌دهد، تکنولوژی جدید است وسیله‌ای است که سال‌ها همدم و غم‌خوار کشاورزان پلدختر در روزهای تنهایی شده، می‌خواستم امتحانش کنم، دستم را گرفت و به شوخی گفت تکنولوژی جدید است، لطفا تا پایان تست دستگاه، دست نزنید؟!

علی گنجی که در مزرعه خود در حال درو کردن محصول ذرت است، در گفت‌وگو با فارس گفت: به دلیل نبود دستگاه برداشت ذرت مجبور است، به صورت دستی محصول خود را برداشت کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برداشت محصول از طریق داس سخت نیست؟ گفت: البته که سخت و زمان بر است، اما چاره‌ای جز این کار را نداریم.

این کشاورز زحمت‌کش از ما فاصله می‌گیرد، محصول خود را که از بین رفته نشانمان می‌دهد، هر بیننده‌ای از دیدن این صحنه ناراحت می‌شود که چرا کسی قدردان کشاورزان زحمت‌کش نیست؟!

چند متر آن طرف‌تر را به ما نشان می‌دهد می‌گوید همه آن زمین‌ها کشت ذرت بوده که به دلیل نبود دستگاه برداشت گله‌ها آن‌ را خورده‌اند.

از وضعیت ضعیف مالی گفت، از پیری و اینکه او در این سن و سال باید استراحت کند، هم سخن به میان آورد.

متوجه دست‌های پینه بسته‌اش می‌شوم از خودم بدم می‌آید از اینکه نمی‌توانم کمکش کنم!

از سر زمین کشاورزی که به سمت خانه می‌آمدیم کشاورز بیچاره پیغامی برای مسئولان جهاد کشاورزی داشت و تاکید می‌کرد، یادتان نرود، این دغدغه همه کشاورزان است، فراموش نشود، اما هرچه فکر می‌کنم، نمی‌دانم آن پیرمرد زحمت‌کش خواسته‌اش از مسئولان و متولیان امر چه بود؟!