- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آب شرب جنب فرمانداری پلدختر همچنان هدر می‌رود!

13920403000209_PhotoA

 

 

سرپیچی مدیر پلدختر از دستور مدیرعامل آبفای لرستان باعث شده که آب شرب جنب فرمانداری پلدختر همچنان هدر ‌رود.

 به گزارش میرملاس نیوز ؛ با وجود صدور دستور فوری مدیرعامل آبفای لرستان در حضور، فرماندار پلدختر، امام جمعه، بخشدار جدید مرکزی و چند تن دیگر از مسئولان شهر پلدختر به رئیس اداره آب و فاضلاب برای رفع شکستگی لوله آب شرب جنب فرمانداری متاسفانه با گذشت بیش از چهار روز هنوز این دستور اجرا نشده و آب شرب همچنان به هدر می‌رود.

با شکستگی لوله آب شرب در نقاط مختلف شهر پلدختر هنوز کسی پیدا نشده است که این ترکیدگی‌ها را برطرف کند و شهروندان را از قطعی مکرر آب در ماه مبارک خلاص کند.

بحران و کمبود آب در نقاط مختلف جهان و کشور هر ساله بیشتر و بیشتر و سطح چاه‌های تامین آب شهر پلدختر به خاطر هدر رفتن آن هر ساله کم و کمتر می‌شود، آیا این مایه حیات در آینده نایاب می‌شود؟!

پس تا دیر نشده آینده‌نگری کنیم و با مدیریت مصرف از همین امروز به مبارزه با کم آبی برویم، اما آیا با وجود چنین مدیرانی می‌توان به پیروزی امیدوار بود؟! 

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری لرستان طی چند روز گذشته در شورای اداری شهرستان پلدختر ضمن دعوت از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف افزود: با توجه به اینکه مصرف آب شرب شهروندان با تاثیرپذیری از گرمای هوا نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر شده است، از مردم خواست در اوج مصرف از هدر دادن غیر ضروری آب خودداری کنند.

مهدی اکبریان در ادامه عنوان کرد: استان لرستان تنها استانی است که منابع آب آن از طریق چاه و چشمه تامین می‌شود، گفت: برای تامین آب شرب پلدختر این شرکت در سال ۷۷ اقدام به حفر دو حلقه چاه نموده است.

وی افزود: با افزایش جمعیت در پلدختر بر تعداد چاه‌های تامین آب پلدختر افزوده شده است، گفت: هم اکنون برای حل کم آبی در پلدختر شرکت آبفا در حال تجهیز چاه پنجم و وصل آن به شبکه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان سرانه مصرف هر شهروند پلدختری را ۴۹۰ لیتر اعلام کرد و تاکید کرد: فرهنگ‌سازی، حذف انشعابات غیر مجاز از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در پلدختر است.