تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

کابینه‌ی یازدهم و مطالبات مردم

  • کد خبر : 31106
  • 11 مرداد 1392 - 2:22

  دکتر کیانوش رستمی / سیمره : کابینه‌ی یازدهم و مطالبات مردم   از همان ساعات نخستین روز ۲۴ خرداد ماه که دکتر روحانی در آزمون انتخابات قبول شد، بازار گمانه‌زنی‌ها در باره‌ی یاران وی در کابینه‌، رونق گرفت. در حالی که کمتراز دو هفته به زمان معرفی وزرای کابینه دکتر روحانی به مجلس باقی […]

kia-rostami-200x300

 

دکتر کیانوش رستمی / سیمره :

کابینه‌ی یازدهم و مطالبات مردم

 

از همان ساعات نخستین روز ۲۴ خرداد ماه که دکتر روحانی در آزمون انتخابات قبول شد، بازار گمانه‌زنی‌ها در باره‌ی یاران وی در کابینه‌، رونق گرفت. در حالی که کمتراز دو هفته به زمان معرفی وزرای کابینه دکتر روحانی به مجلس باقی مانده است، این روز‌ها تمامی رسانه‌ها اخبار مختلفی از اعضای هیئت دولت تدبیر و امید منتشر می‌کنند.

برای مثال بر اساس اخبار منتشر شده در کلیه رسانه‌ها به نقل از نزدیکان رئیس جمهور منتخب، به نظر می‌رسد معاون اولی اسحاق جهانگیری برای دولت یازدهم کاملاً قطعی شده باشد.
با پیروزی روحانی در انتخابات، طیف رادیکال جناح راست به افراد مؤثر و توانمند جریان اصلاحات که حضورشان در کابینه‌ی دولت یازدهم با ایجاد تغییر و تحول و تحقق نسبی مطالبات رای دهندگان به آقای روحانی همراه است برچسب فتنه گر یا فعال فتنه می‌زنند تا رئیس جمهور منتخب از معرفی این افراد به مجلس صرف نظر کند.
به گزارش بهار، در همین رابطه، هفته‌ی  گذشته رئیس قوه قضاییه در جلسه مسئولان عالی قضایی با تشبیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به «افعی‌های گرما دیده» گفته بود: «در این مدت اخیر کسانی که اهل فتنه سال ۸۸ و در جریان اصلاحات قائل به سکولاریزه شدن کشور و سیاست بودند و راه امام (ره) را بر نمی‌تافتند دوباره سر برآورده‌اند و گویی افعی جانشان گرما خورده است و به جنبش افتاده‌اند اما اشتباه می‌کنند چرا که امت تفکرات این گروه را برنمی‌تابد و تعرّب بعد از هجرت در ایران اسلامی ما جایی ندارد.»
هم‌چنین روز ۱۶ تیر ماه، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشت «رقص مار» که در همین روزنامه منتشر شد با تشبیه معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به «مارهای از رمق افتاده‌ای که نباید آن‌ها را به آفتاب داغ بغداد کشید و جان دوباره بخشید» به روحانی هشدار داده بود!
به گزارش سیمره، در لیست‌هایی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند نامی ازافراد توانمند غرب کشور برای نشستن بر صندلی وزارت‌خانه‌ها نیست.

 بدین روی از رئیس جمهور منتحب، انتظار می‌رود که در کابینه‌ی خود دست‌کم دو یا چند وزیر را از نیروهای توانمند، باهوش و نه منفعت‌طلب غرب کشور به ویژه لرستان انتخاب کند تا هم توازنی در قدرت و تقسیم پست‌ها به وجود بیاید و هم از افراد باتجربه و توانمند همه‌ی ایرانیان استفاده شود.  اگر در سطح وزرا این اتفاق نیفتد لا‌اقل در سطح معاونان وزرا و یا مدیران کل وزارت‌خانه‌ها، از استان‌های مختلف کشور استفاده شود. اهمیت این موضوع زمانی پررنگ‌ترمی‌شود که بدانیم مردم استان محرومی چون لرستان به‌‌رغم همه‌ی کاستی‌ها و کمبودهایی که از دولت‌های رنگارنگ پیشین دیده است، در انتخابات اخیر، حسن روحانی را گزینه‌ی اول خویش انتخاب کردند.
فراموش نکنیم  اصفهانی‌ها‌ در کابینه‌ی دولت موسوی ۹ وزیر داشتند؛ همین ۹ وزیر در تصمیم‌گیری‌ها و توجه ویژه به منطقه‌ی خود بسیار تاثیرگذار بودند. این‌جاست که اصفهان از زور این همه کارخانه صنعتی به تنگ آمده است و آمار بی‌کاری آن‌جا نسبت به دیگر استان‌ها بسیار اندک است. یا وقتی پتروشیمی لرستان را به اراک دادند، مسئول وقت کمیسیون انرژی مجلس، اهل اراک بود.
از نمایندگان لرستان انتظار می‌رود با جدیت پی‌گیر مطالبات به حق حوزه‌های انتخابیه خود باشند و در راستای نقش و سهم لرستان در کابینه‌ی دولت تدبیر و امید از هیچ کوششی دریغ نورزند. یکی از شعارهای روحانی پس از انتخابات این بود:« کابینه‌ی فراجناحی، شایسته‌سالار و اعتدال‌گرا تشکیل می‌دهم.» بدین روی از ایشان نیز انتظار می‌رود با صلابت و صراحت به وعده‌های دوران انتخابات عمل نماید و با انتخاب وزیران کارآمد و باتجربه امید را در درون مردم به‌ویژه ساکنان مناطق محروم غرب کشور، زنده نگه ‌دارد.
پس نمایندگان محترم مردم لرستان در مجلس شورای اسلامی، مردم و رسانه های استان باید یک یا دو وزیر لرستانی  را از کابینه ی دکتر روحانی به‌طور جدی مطالبه کنند تا بتوان در کنار تلاش و پشتکار این وزیر یا وزیران لرستانی، ایرانی سربلند و در کنار آن، لرستانی آباد داشته باشیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31106

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. گُل گُفتی دکتر
    لیکن همه می دانیم این پیشنهادشما عملی نخواهدشدبه دلایلی ازجمله :فاقدمدیران توانمندولایق دراستان واینکه سطح انتظاروتوقع مردم محروم ماازدولت پایین است ودلایل دیگرمن جمله اینکه اکثرمدیران بفکرمنافع شخصی خودهستندنمی شودبه پیشنهادمنطقی شماجامه ی عمل پوشاند

  2. دکتر جون غضنفری لر بود چه اتفاقی افتاد

  3. از جناب دکتر رستمی استاد عزیزم به خاطرحسن نیت نسبت به این مساله کمال تشکر را دارم ولی واقعیت امر اینست که هر لری لر نیست به قول شاعرکه می فرماید بزرگی سراسر به گفثار نیست دو صد گفته چون نیم کردار نیست

  4. احسنت

    اگر چیزی را که می خواهیم مطالبه عمومی کنیم به راحتی به نتیجه می رسیم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.