- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ملکی : ۴۶ کیلومتر از مسافت مسیراراک -خرم آباد کاهش می‌یابد

7721
 
 
مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت با بهره برداری از آزاد راه اراک- خرم آباد ۴۶ کیلومتر ازمسافت مسیراراک -خرم آباد کاهش می‌یابد.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ مدیرکل راه وشهرسازی لرستان گفت: با بهره برداری از آزادراه اراک- خرم آباد ۴۶ کیلومتر از مسافت مسیراراک -خرم آباد کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، شهرام ملکی عصر پنجشنبه ۱۰ مرداد، در مراسم بازدید استاندار لرستان و جمعی از خبرنگاران از پروژه ملی آزاد راه خرم‌آباد به اراک در جمع خبرنگاران گفت: این پروژه به صورت طرح و احداث شامل تمام فعالیت‌ها با مضمون طراحی، تامین مصالح و ساخت توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء و تلاش‌های استاندار لرستان شروع به کار کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۹۶۰ میلیارد تومان برای آزاد راه اراک خرم‌آباد در نظر گرفته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: این پروژه بیش از ۱۳۵ کیلومتر طول دارد و بیش از ۹۶۰ میلیارد تومان برای آن برآورد شده است.

ملکی با اشاره به اینکه این پروژه در طول سه سال باید انجام گیرد، گفت: برای تسریع در اجرایی این پروژه به چهار قطعه تقسیم شده است.

وی گفت: قطعه نخست این پروژه از کیلومتر صفر شازند تا کیلومتر ۶۸ با هزینه‌ای بالغ بر ۲ هزار و ۸۸۷ میلیارد ریال، قطعه دوم این پروژه از کیلومتر ۶۸ تا۸۲ تقاطع بروجرد به دورود با برآورد ریالی ۶۰۸ میلیارد ریال، قطعه سوم این پروژه از کیلومتر ۸۲ تا ۱۲۰ کیلومتری تقاطع بیران شهر با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال و قطعه چهارم از کیلومتر ۱۲۰ تا ۱۳۴ کیلومتری با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تعریف شده است.

این مسئول در خصوص مشخصات این پروژه تصریح کرد: این پروژه از نظر فنی دارای عرض مقطع جاده ۳۵ م‌تر، طول ۱۳۵ کیلومتر و احداث شیب شش درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان متذکر شد: این پروژه از نظر طولی و زمانی کاهش چشم‌گیری داشته و با احداث این پروژه یک ساعت از مسیر خرم‌آباد تهران کاهش یافته و از نظر ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای امن را در آینده داریم.

در این بازدید جمعی از خبرنگاران لرستانی با روند این پروژه از نزدیک آشنا شدند.