تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

حاشیه های مراسم تنفیذ ریاست جمهوری/ حضور کاندیداهای انتخابات یازدهم در کنار هم

  • کد خبر : 31193
  • 12 مرداد 1392 - 17:50

      مراسم تنفیذ رئیس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه امام خمینی در حال برگزاری است از حواشی و نکات جالبی برخوردار بود. به گزارش میرملاس نیوز ، حاشیه ها و نکات جالب مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به شرح زیر است: * ‫مراسم دقایقی پس از ساعت ۵ با پخش […]

IMG18022207
 
 
 
مراسم تنفیذ رئیس جمهور یازدهم جمهوری اسلامی ایران که در حسینیه امام خمینی در حال برگزاری است از حواشی و نکات جالبی برخوردار بود.

به گزارش میرملاس نیوز ، حاشیه ها و نکات جالب مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری به شرح زیر است:

* ‫مراسم دقایقی پس از ساعت ۵ با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی ( ره ) آغاز شد.‬ سپس قاری قرآن کریم منصوری، آیاتی از سوره اسرا را که برای آغاز جلسه انتخاب شده بود قرائت کرد.‬

* ‫در این مراسم که با حضور رهبر معظم انقلاب ، سران قوا و سایر مقامات بلند پایه کشور آغاز شد ، در سمت چپ رهبر انقلاب حسن روحانی رئیس جمهور منتخب، هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و در سمت راست ایشان محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دهم ، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه نشستند.‬

* نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری که پیش از این نیز به رئیس جمهور منتخب به صورت حضوری و رسمی تبریک گفته بودند به ترتیب سعید جلیلی، محمد باقر قالیباف، محمدرضا عارف، غلامعلی حداد عادل، علی اکبر ولایتی و محسن رضایی در در کنار هم و بر روی صندلی نشسته بودند البته در این میان محمد غرضی با فاصله از سایر کاندیدا ها نشسته بود.‎

* محمد ملک زاده رئیس سازمان گردشگری، میر حسن موسوی رئیس دفتر رئیس جمهور، سعید مرتضوی رئیس سازمان تامین اجتماعی، غلامحسین الهام سخنگوی دولت دهم، حمید بقایی معاون اجرایی و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد که به حلقه اطرافیان احمدی نژاد رئیس جمهور سابق مشهورند نیز در جلسه تنفیذ در کنار هم نشسته بودند.‎

* حضور برخی از چهره های سیاسی که در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در سال ۸۸ غائب بودند در این جلسه جلب توجه می کند. آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حجت الاسلام علی اکبرناطق نوری و حجت الاسلام مجید انصاری از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اینبار در مراسم تنفیذ حسن روحانی حضور یافته اند.

* پس از ارائه گزارش توسط وزیر کشور، حکم تنفیذ حسن روحانی توسط حجت الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.‎ حجت الاسلام گلپایگانی در پایان تاریخ حکم را به اشتباه ۱۲ مرداد ۱۳۶۲ خواند که سپس بلافاصله آن را اصلاح کرد.

 

متن تنفیذ ریاست جمهوری :

 

بسم الله الرحمن الرحیم

با سپاس به درگاه خداوند حکیم و قدیر و درود بر پیامبر گرامی و خاندان مکرّمش، آغاز دور تازه‌ئی از زنجیره‌ی خدمت و مسئولیت سنگین اجرائی در کشور را، به ملت بزرگ ایران تبریک میگویم و در برابر الطاف کریمانه‌ی الهی که کمک و هدایتش، عزم و توان و کامیابی در ایجاد حماسه‌ئی دیگر را به این ملت بخشید، جبهه‌ی خشوع و شکر بر زمین می‌سایم.

ملت ایران مفتخر است که مسیر مردمسالاری اسلامی را در دوره‌های پی‌درپی با انگیزه و نشاط، پیموده و این درخت سرسبز و ثمربخش را در هر دوره، سرافرازتر و ریشه‌دارتر کرده است. در این نوبت نیز ملت ایران، با آگاهی و بصیرت، میدان را با حضور مبارک خود مزین ساخت و به دشمنان که برای دلسرد کردن مردم از هیچ تلاش سیاسی و تبلیغاتی فروگذار نکرده بودند، پاسخی قاطع و پرمعنی داد. مشارکت گسترده مردم و برگزیدن منتخب شایسته‌ئی که آزمون بیش از سه دهه خدمت به نظام جمهوری اسلامی را در کارنامه خود نگاشته و از دوران مبارزات انقلابی تا دهه‌ها پس از پیروزی انقلاب، از سنگر روحانیت به مقاومت در برابر دشمنان انقلاب پرداخته است، پیامهائی روشن به همه رسانید؛ پیام وفاداری خدشه‌ناپذیر به انقلاب؛ پیام اعتماد و امید به نظام جمهوری اسلامی؛ پیام اعتماد به روحانیت شجاع و پیشرو؛ واعتماد به خدمتگزارانی که با همت و ابتکار خود، برآنند که بر موفقیتها افزوده و از مشکلات بکاهند.

آنچه ملت ایران همواره و اکنون، از حضور انتخاباتیِ پرشور و بی‌تنش به دست آورده است، تنها نقش‌آفرینی در مدیریت کشور و برگزیدن و برکشیدن خدمتگزارانی تازه‌ نفس برای دوره‌ئی تازه نیست، بلکه فراتر از آن، نشان دادن پختگی و بلوغ سیاسی‌ئی است که اقتدار ملیِ او را با حکمت و عقلانیت درمی‌آمیزد و او را در افکار عمومی جهان، در رتبه‌ی والائی از عزّت و شکوه می‌نشاند. آنان که خواسته‌اند با وسوسه‌های خود، این دریادلیِ ستایش برانگیز را برآشوبند و مرجعیت صندوقهای رأی و چرخه‌ی قانونی آن را نفی کنند، هر بار به گونه‌ئی، با سنگر استوار عزم ملی روبرو شده‌اند.

اکنون که رأی قاطع ملت ایران شخصیتی دانشمند، و کارآزموده‌ی میدانهای گوناگون، و دارای سوابق جهادی متعدد، و مفتخر به حضور در مسئولیتهای دینی و سیاسی را به مدیریت اجرائی کشور، برگزیده است، اینجانب نیز به پیروی از آنان و همراه با تبریک به ایشان، رأی ملت را تنفیذ و جناب حجهالاسلام آقای دکتر حسن روحانی را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم و از خداوند متعال توفیقات بزرگ ایشان را در این مسئولیت خطیر و با ارزش مسألت مینمایم. بدیهی است که آن رأی و این تنفیذ تا هنگامی است که ایشان به تعهد در پیمودن صراط مستقیمی که تاکنون در پیش داشته‌اند یعنی راه آرمانهای نظام اسلامی و دفاع از حقوق ملت و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران پایبند باشند که به کمک الهی چنین خواهد بود، انشاءالله.

رئیس جمهور محترم را به استعانت از حضرت احدیت و التزام به پرهیزگاری و خشوع و توسّل به خداوند قادر متعال و بهره‌گیری از ظرفیتّهای عظیم و دستاوردها و تجارب متراکم کشور توصیه میکنم و هدایت الهی و حمایت همگانی از ایشان را آرزومندم.

والسلام علی جمیع عبادالله‌الصّالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
۱۲ مرداد ۱۳۹۲

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31193

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. خدا رو بسیار سپاسگذاریم که دولت یازدهم با حکم مبارک مقام معظم رهبری شروع به کار می نماید .
    و بسیار خوشحالیم که از بین دعوت شدگان چهار نفر از بزرگ مردان کوهدشت حضور داشتند .
    جناب آقای مهندس اسماعیل دوستی و حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عباسی فر از طرف رئیس جمهور منتخب
    جناب آقای ملکشاهی از طرف مجلس شورای اسلامی
    آقای دکتر پیریایی از طرف دولت دهم

  2. برای ایشان از خداوند منان موفقیت ارزومندم –

  3. انشاالله که مبارکت باشد

  4. خوبه واسه مردم کار کنند این مردان بزرگ کوهدشت!!!۱

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.