تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
8

شاهرخی قبادی : عملکرد کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در سال ۹۰ قابل قبول است

  • کد خبر : 3121
  • 04 فروردین 1391 - 8:56

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس هشتم ضمن تقدیر از عملکرد کمیسیون قضایی مجلس در دوره هشتم، علت اصلی موفقیت اعضای کمیسیون برای سرانجام بخشیدن برنامه‌ها و لوایح را کار بی وقفه و شبانه روزی آنها بیان کرد.

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: کمیسیون قضایی و حقوقی در دوره هشتم مجلس تنها کمیسیون پرکار این دوره از این مجلس بود که با بررسی لوایح و قوانین مصوب آن می‌توان به این نتیجه رسید.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: عملکرد این دوره از کمیسیون قضایی مجلس هشتم قابل قیاس نبوده و این موضوع از نگاه بسیاری از نمایندگان خانه ملت، به ویژه هیأت رئیسه مجلس پنهان نمانده است.

وی یادآور شد: کلیه طرح‌ها و لوایح کمیسیون قضایی حقوقی دوره هشتم به دلیل حضور حقوقدانان و قضاتی که در آن حضور داشت، مورد بررسی کارشناسی و تخصصی قرار گرفت.

شاهرخی گفت: تخصص اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای بررسی طرح‌های داخل کمیسیون بود که منجر به انجام کار شبانه روزی و بدون وقفه مسئولان شده بود.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس تأکید کرد‌: اگر کمیسیون به دنبال بررسی طرح‌ها و لوایح در داخل ساعت کار اداری بود، نمی‌توانست لوایحی با مواد طولانی را در یک دوره از مجلس به اتمام برساند و نیاز به کار خارج از ساعت اداری به شدت احساس می‌شد.

به گفته وی، با عزم راسخ اعضای کمیسیون و احساس مسئولیت آنها، این توقیفات کسب شد.

شاهرخی افزود: مصوباتی که کمیسیون قضایی در حوزه حقوق و جزای عمومی به تصویب رساند، توانست جوابگوی مطالبات مردم و سازمان‌های مربوط به آن باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون قضایی و حقوقی توانست چند قانون اصلی، مادر و بزرگ مانند لایحه تجارت، قانون مجازات اسلامی و یا لایحه آیین دادرسی کیفری را دوره هشتم مجلس به تصویب رسانده و یا برای بررسی نهایی راهی شورای نگهبان کند. 

وی ادامه داد: اعتقاد برخی از اعضای کمیسیون قضایی بر این است که در این دوره از مجلس، کمیسیون مذکور کار بزرگی را انجام داده است که شاید دیگر شاهد انجام این حجم کار از سوی نمایندگان در یک دوره نباشیم.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس یادآور شد:‌ مجلس و هیأت رئیسه آن باید به شکل علنی از عملکرد این کمیسیون تشویق و تقدیر کند تا باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای نمایندگان بعدی باشد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=3121

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. قبادی توهمیشه قهرمانی

  2. کوهدشت با عدم راهیابی حاج آقا شاهرخی به مجلس ، فرصت بزرگی را برای تحقق برنامه های زیرساختی و کلان این شهرستان برای همیشه از دست داد. ایشان شخصیتی اخلاقی و سلیم النفس داشت که متاسفانه حق وی در این انتخابات تضییع شد. حاج آقا اولین نماینده از این شهرستان و بلکه از استان لرستان بود که چهار سال پیاپی و به اتفاق آراء رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی را درست گرفت و حقیقتاً افتخاری برای مردم لرستان بود. برای ایشان آرزوی موفقیت و سلامتی دارم .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.