- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بهره‎برداری از آزادراه اراک خرم‎آباد ظرف ۳ سال آینده

استاندار لرستان گفت: پروژه آزادراه اراک-خرمآباد ظرف ۳ سال آینده به بهرهبرداری میرسد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا ، حبیبالله دهمرده در جریان بازدید از پروژه آزادراه اراک-خرمآباد در جمع خبرنگاران افزود: پیمانکار پروژه ملی پروژه آزادراه اراک-خرمآباد، قرارگاه خاتمالانبیاء است و مجری این طرح وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه یکی از خواستههای به حق مردم استان در بحث زیرساختهای این پروژه است، اظهار کرد: این پروژه در این منطقه بینظیر است و از نظر ایمنی قابل قیاس با پروژههای مشابه نیست.

استاندار با بیان اینکه اعتباری که برای این طرح تخصیص داده شده ۹۶۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: طول این آزادراه بیش از ۱۳۵ کیلومتر در ۲ لاین است و پیشبینی میشود در طول ۳ سال ساخته و به آزادراه خرمزال وصل میشود.

دکتر دهمرده تصریح کرد: این پروژه در ۴ قطعه در حال انجام است که ۵۰ درصد کل پروژه در قطعه سوم بوده و به تبع آن ۵۰ درصد اعتبار به این قطعه اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه با احداث این پروژه بیش از ۳۵ کیلومتر طول مسیر و ۱.۵ ساعت نیز از لحاظ زمان کوتاه میشود، گفت: دولت دهم، دولت کار و عمران است و چنانچه زمینهایی در مسیر پروژه دارای سند باشند بنا بر بحث کارشناسی قیمتگذاری و به حامیان آنها پرداخت میشود.

دهمرده با تأکید بر اینکه حلقه مفقوده آزادراه خلیج فارس قطعه سوم است، تصریح کرد: با توجه به شناختی که از قرارگاه دارم انتظار میرود که ۳ قطعه دیگر پروژه نیز با شتاب بیشتری صورت گیرد البته روند کار قابل دفاع است.