- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اجرای طرح محدودیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده در استان لرستان

 اولین مرحله اجرای طرح محدودیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده در استان لرستان آغاز شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایلنا، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان در این خصوص گفت‌: اجرای طرح مرحله اول محدودیت تردد مینی‌بوس‌های فرسوده استان لرستان آغاز شده و از این پس از تردد مینی‌بوس‌های با عمر بیش از ۳۰ سال (‌سال ساخت ۱۳۵۸ و پایین‌تر‌) در چرخهٔ حمل و نقل عمومی در فعالیت‌های برون شهری جلوگیری می‌شود.

«نصرت‌الله حیدری» تصریح کرد‌: با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافری استان‌؛ این‌گونه وسائط نقلیه در صورت داشتن شرایط لازم جهت جایگزینی وسیله نقلیه جدید می‌توانند از ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۴ درصد و دورهٔ بازپرداخت ۶۰ ماهه بهره‌مند شوند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های لرستان اظهار داشت‌: مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده با ارائه مدارک لازم از جمله کارت هوشمند و سایر مدارک مورد نظر که فعال بودن آن‌ها را در بخش حمل و نقل برون شهری به اثبات برساند‌؛ ضمن مراجعه به انجمن صنفی رانندگان حمل و نقل مسافر‌، لازم است در اسرع وقت اقدامات مقتضی را به عمل آورند.

حیدری افزود‌: در استان لرستان ۴۰۰ دستگاه مینی‌بوس فرسوده شناسایی شده است که تاکنون ۲۳۰ مورد تشکیل پرونده داده‌اند و ۴۰ نفر نیز از تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: از سایر مالکان این‌گونه وسائط نقلیه درخواست می‌‌کنیم از شرایط مهیا شده ‌‌نهایت استفاده را به عمل آورند.