- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نسخه جدید از اولین اسلحه ساخته شده توسط فناوری چاپ ۳ بعدی در جهان، توانایی شلیک ۱۴ گلوله را دارد/ویدیو

 

تماشا کنید: نسخه جدید از اولین اسلحه ساخته شده توسط فناوری چاپ 3 بعدی در جهان، توانایی شلیک 14 گلوله را دارد
 

اگر به یاد داشته باشید، چندی پیش یک فرد کانادایی مدعی شد که توانسته با استفاده از فناوری چاپ ۳ بعدی، یک اسلحه واقعی و البته کاربردی بسازد. این فرد که خود را «متئو» معرفی کرده است، ادعا کرده که توانسته نسخه بروز شده این تفنگ را بسازد که توانایی شلیک ۱۴ گلوله را دارد. این اسلحه تماما توسط دستگاه چاپ ۳ بعدی و بدون دخالت دست ساخته شده است.

به گزارش سرویس فناوری/دانلود میرملاس نیوز؛این فرد چند فیلم از توانایی اسلحه خود در شلیک گلوله تهیه نموده و آن را در وب منتشر ساخته است. وی همچنین طی یک ایمیل به وب‌سایت ورج اعلام نموده است که قصد دارد تا پایان تابستان، تمامی نقشه‌های ساخت این اسلحه جدید که Grizzly 2.0 نام دارد را بر روی اینترنت منتشر نماید تا علاقه‌مندان در سراسر جهان بتوانند در صورت امکان، نسخه مخصوص از این اسلحه را در اختیار داشته باشند.

اما این موضوع خطرات خاص خود را نیز در پی دارد، زیرا به این ترتیب هر کسی قادر به ساخت اسلحه خواهد شد! البته خوشبختانه گلوله‌های اسلحه را نمی‌توان از طریق چاپگر تهیه کرد.‎

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به نحوه عملکرد Grizzly 2.0 را مشاهده نمایید:

برای مشاهده اینجا کلیک کنید.

اسلحه‌های تولید شده با استفاده از فناوری‌ چاپ ۳ بعدی هنوز راه زیادی برای طی کردن دارند تا بتوانند همانند اسلحه‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار بگیرند. اما استفاده از فناوری چاپ ۳ بعدی در ساخت آن‌ها باعث خواهد شد تا روند طراحی و ساخت، بسیار سریع‌تر و البته ارزان‌تر از گذشته انجام پذیرد.

نظر شما در مورد این اسلحه چیست؟