- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شاهرخی قبادی : ناآگاهی مسافران با قوانین کشور مقصد ممکن است دردساز شود

  [1]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ علی شاهرخی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت‌های داخل و خارج از کشور، گردشگران نیاز به اطلاعات کامل درباره کشوری که به آن می‌روند، دارند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: به طور کلی تورهای گردشگری موظف به اطلاع‌رسانی درباره قوانین عام و خاص برخی کشورهای مرتبط با خود هستند، چرا که ناآگاهی به این قوانین ممکن است دردسرساز شود.

وی علت این اطلاع‌رسانی را در احترام به قوانین سایر کشورها و حفظ شان ایرانی ها بیان کرد و ادامه داد: ما ایرانی ها به قوانین دیگر کشورها احترام می گذاریم و از سویی باید مراقب باشیم که بهانه به دست بدخواهان نیافتد تا به سیاه نمایی درباره مردم ایران بپردازند.

شاهرخی با بیان این که تورهای گردشگری موظفند تا اطلاعات مناسب و دقیقی را در اختیار مردم قرار دهند، گفت: ارائه اطلاعات می‌تواند اعتماد افراد را برای سفرهای بعدی با یک تور گردشگری جلب کرده و از این طریق مسافران بیشتری را برای خود به همراه داشته باشد، چرا که اگر مسافر اطلاعات درستی نداشته باشد با مشکل روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین ارائه اطلاعات حقوقی و قضایی عمومی کشورهای خارجی از سوی تورهای گردشگری می‌تواند اثرات مطلوب و خوبی را به جای بگذارد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نحوه ارائه این اطلاعات را به ذوق و سلیقه تورهای گردشگری مرتبط دانست و گفت: تورهای گردشگری می‌توانند با ارائه بسته‌های فرهنگی و اطلاعاتی، اطلاعات حقوقی و عمومی خوبی درباره کشور و یا شهر مورد نظر در اختیار مسافران قرار دهند./