تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

نخستین جشنواره کارگاهی زباله های زیبای گروه هنری مژ

  • کد خبر : 31631
  • 17 مرداد 1392 - 1:25

    پوستر این رویداد: موحد بیرانوند ————————– نخستین جشنواره کارگاهی زباله های زیبای گروه هنری مژ The First Beautiful Junk Symposium of Mezh Art Group Date: 23 Aug 2013 Place: Lorestan, Doroud (Environment) انگیزه و آرمانهای جشنواره: امروزه در جهان از زباله با نام “طلای سیاه” یاد می شود که نشان از ارزش این […]

 ejraye nahaeei

 

پوستر این رویداد: موحد بیرانوند

————————–

نخستین جشنواره کارگاهی زباله های زیبای گروه هنری مژ

The First Beautiful Junk Symposium of Mezh Art Group

Date: 23 Aug 2013

Place: Lorestan, Doroud (Environment)

انگیزه و آرمانهای جشنواره:

امروزه در جهان از زباله با نام “طلای سیاه” یاد می شود که نشان از ارزش این دور ریز در زندگی بشری دارد؛ ولی به جای به کار گیری این طلای سیاه در کشور و استان مان، وسیله ای برای آلوده کردن محیط زیست و طبیعت زیبای آن شده، بازخوردهای بدی برای گردشگران و بدنبال آن پیامدهای ناخوشایندی برای می شود که جبران آن هم در زمانی کوتاه شدنی نیست.

ما براین باوریم با آموزش و برنامه ریزی درست، به همراه آگاهی رسانی می توانیم این را به مردم بیاموزیم که از این زباله به ظاهر ناخوشایند می توان آفریده ای زیبا پدید آورد و بیشتر از آن، با دور نریختن آنها از آلودگی محیط زیست و زشت کردن آن پیشگیری نمود.

وسایل و ابزار:

به همراه آوردن زباله هایی که در طبیعت باز یافت پذیر نیستند (قوطی های فلزی، شیشه های نوشابه، گونه های پلاستیک و نمونه های یاز این دست آزاد بوده، پس از آفریدن، پساماند آنها برگردانده شود.

به همراه آوردن رنگ، افشانه (اسپری)، وسایل برش یا هر ابزاری که مورد نیاز هنرمند یا شرکت کننده است آزاد است.

زمان و مکان برگزاری:

زمان پیشنهادی: ۸ شهریور ۱۳۹۲

مکان برگزاری: لرستان، شهرستان دورود (طبیعت)

مکان گردهم آیی پیش از جشنواره: ساعت ۹ صبح، دورود، هشتصد دستگاه، اداره فرهنگ و ارشاد دورود

زمان اجرا: یک روز

چگونگی برگزاری جشنواره:

۱-  واریز ۵۰۰۰۰ ریال به حساب گروه (۰۱۰۹۳۱۷۸۶۸۰۰۶) یا پرداخت نقدی به حسابدار گروه، برای هموندان و واریز ۷۰۰۰۰ ریال برای شرکت کنندگان آزاد.

۲- افراد می توانند زباله های فاسد نشدنی که موجب ویرانی طبیعت می شوند را بدون دست کاری (خام) با خود همراه داشته باشند مانند: بطری ها، قوطی های فلزی و پلاستیکی، بسته بندی های نایلونی، مواد لاستیکی، و نمونه هایی از این دست.

۳-  به کارگیری مواد کار شده در جشنواره موجب بیرون شدن شرکت کننده گان از دور مسابقه خاهد شد.

۴- هر فرد آزاد است ابزار مورد نیاز خود را به همراه داشته باشد (مواد رنگی، وسایلی برش یا چسباندن و …). برگزار کنندگان جشنواره هیچ پاسخگویی در برابر ابزار برای شرکت کننده گان نخاهند داشت.

۵-  اندازه آزاد است.

۶-در پایان جشنواره و در فضای باز نمایشگاهی از آفریده ها برپا شده و پس از داوری از برگزیده گان جشنواره تقدیر خاهد شد.

پاداش:

نفر اول: تقدیرنامه گروه، تندیس جشنواره (محیط زیست)، پاداش جشنواره.

نفر دوم: تقدیرنامه گروه، تندیس جشنواره (محیط زیست)، پاداش جشنواره.

نفرسوم: تقدیرنامه گروه، تندیس جشنواره (محیط زیست)، پاداش جشنواره.

به تمامی شرکت کننده گان که آفریده ای در این جشنواره به دست دهند “لوح شرکت در جشنواره داده می شود.

آفریده های جشنواره عکاسی شده و در سایت های گوناگون با نام آفریدگان آنها به نمایش گذاشته خاهد شد.

داوری:

همه ی هموندان گروه (که نام نویسی کرده هزینه سالیانه گروه را پرداخت نموده اند) و دانش آموختگان دانشگاهی (هنری) آزاد با پذیرش آرای گروه در جشنواره به ۷ نفر برتر رای داده و از میان تمامی آرا نفرات اول تا سوم یا برگزیده گان به آگاهی رسانده می شوند.

——–

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 25در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۵
  1. درود بر استاد حسینپور عزیز
    تلاش و کوشش مستمر شما در ترویج فرهنگ بازیافت زباله و استفاده آنها در کار هاى هنرى، ستوندنیست. مؤید باشید و همیشه موفق

  2. سلام
    میشه بندسه روتوضیح بدید مثلا اگه هنرمندی ازبطری استفاده کنه توکارش من دیگه نمیتونم .
    کاری که هنرمتدانجام میده میتونه ازکسی برای ساخت کمک بگیره یانهایتا یه اثردونفره کاربشه

    • سلام
      بند سه برای این گذاشته شده که اگر کسی روی موادی که بناست در جشنواره شرکت داده بشن کار کرده باشه (یعنی رنگ آمیزی، نقش زدن یا هر کار دیگه) موجب می شه که از آوردن اون به مسابقه پیشگیری بشه و در صورتی که در زمان برگزاری باشه از دور مسابقه حذف می شه.
      ولی افراد می تونن گروهی کار کنن و یا چند نفره. ولی در داوری همه ی اونها یک نفر به شمار میان و پاداش جشنواره به اون گروه داده می شه.

  3. درضمن اگه مقدوره یه شماره تماس اعلام کنید
    باسپاس

  4. هی یم منه روم اشغال جمع کردن….خانواده کم مسخره ام میکن…..

    • لیلا خانم آشغال جمع کردن یک فرهنگ می خاد که البته اینجا خدایی نکرده هدفم بی حرمتی نیست و تنها می خام پاسخ شما رو بدم برای این که این نوع گفتگو که به فرهنگ لومپنیسم زبانزده موجب شده فرهنگ ما برای سالهای زیادی از پیشرفت و رسیدن به جایگاه بالای اون دور نگه داشته.
      دوم این که بسیاری از خانواده هایی که در میان ماها زندگی می کنن کارشون زباله جمع کردنه و این کار نه این که ایرادی نداره بلکه شعور و توانایی می خاد که از دزدی کردن، قاچاقچی گری، مال حروم خوردن، و گدایی بهتره.
      سوم این که بسیاری از استانها و حتا شهرهای کوچک در سراسر این ایران یکی از افتخارتشون اینه که آشغالهای طبیعتشون رو جمع می کنن و کنارشون عکس می گیرن میذارن رو وبگاه ها. اگه تا حالا ندیدید می تونید روی گوگل تنها یکبار زباله رو جستجو کنید شاید دیدگاه شما بزرگوار در اینباره جوری دیگه بشه.
      چهارم این که هنر میخاد مانند اندیشه ی ما مانند بزرگان باشه. زمانی که بیل گیتس که یکی از دارنده ترین افراد دنیاست در این اندیشه است که آب دسشویی ها و توالت ها رو بتونه بازیافت کنه تا مردم گرسنه ی آفریقا رو از بی آبی نجات بده. حالا خیلی از ماها شاید از این که مانند یک مرده و فرد مصرف گرا تنها در گوشه ای به خوردن و خابیدن می گذرونیم ناراحت نمی شیم ولی از جمع کردن کثافت خودمون ترشرو می شیم یا به ریشخند می گیریم. خانم بزرگوار و گرامی شاید این گفته شما تنها از روی شوخی باشه ولی موجب تخریب و ضد تبلیغ می شه که پاسخی که اینجا آورده شد نه برای شما که برای کسانی بود که به اینجا سر می زنن. با سپاس از این که موجب شدید چند خطی در اینجا آورده بشه.

  5. نکته ای که برای خانم لیلای گرامی که موجب این رویداد خوب در اینجا شدن اینه که لیلا خانم امروزه در جهان زباله با نام دیگری “طلای سیاه” شناخته شده است. اندکی اندیشه و اندکی پژوهش شما رو از این که این گفته رو در اینجا آوردید خوشنود خاهد کرد. چون موجب دستیابی شما به آگاهی های بیشماری درباره ی زباله می شود.

  6. البته درتایید وادامه صحبتهای اقای امیری چولاندیم اضافه میکنم که بعضی ازمواد درطبیعت دیرتجزیه میشن که ممکنه سالها طول بکشه ویا حتی مواردی که هم بازیافت میشن به مواد دست چندم تبدیل میشن مثل پلاستیکها ونایلونها …که در اثرقرارگرفتن درمحیط یا نور اجزای این مواد دچارفعل وانفعلات میشن که ما خواسته یا ناخواسته ازاین مواد استفاده میکنیم وبسیارهم بد است من فکرمیکنم ما بیشتر باید به مصرف درست وپرهیز ازمصرف گرایی بپردازیم ونظافت عمومی شهرهامون .که این دست جشنوارها وفعالیتها واقعا نیازه
    کوهدشت با این درختان زیبا وبرگهای قشنگش حیف به جای لدت بردن از اونا زیر دستمال چرک مدفون بشه.
    من همیشه مسافر به کوهدشت بودم ورودی این شهر ازسمت پلدختر هرفصلی باهات به سخن گفتنه ولی درعوض ترمینال متروکه ودیوارهاپراز نوشته وخاکریزهای دورمیدون با ته ماندهای دست فروشها والمان وسط میدون پراز نوشتهای رنگار نگ همه رو در خود بلعیده
    من درختان بلند رو توذهنم مرور میکنم تابرسد فردایی که حسرت خیابانها ومحلها ی شهرهای اروپایی رونخوریم وبدونیم طبیعت پامال شدمون ردپای ماست که رو شونهاش مونده

    • سلام خانم هلنا
      بله مواد چند دسته اند ولی هدف ما در اینجا اینه که محیط رو از آلودگی پاک کنیم و موادی که دیر تجزیه یا بازیافت میشن رو برای آفریده های هنری به کار ببریم.
      برنامه جشنواره ما هم به این پایان نمی پذیره و اینجا تنها و تنها یک فراخان آورده شده. روز جشنواره برنامه های کناری هست که به امید خدا و با تلاش دوستان، هموندان گروه، شرکت کننده گان در جشنواره، مردمی که در طبیعت هستن، و فراخانده شده گان اداره محیط زیست تلاشمون اینه که اجرا بشه و بازخوردهای اون رو در آینده مردم ما خاهند دید.
      به امید خدا

      • انشا…
        میبخشیداگه پرگویی کردم ازبس هرجارفتم سراین قبیل موضاعات صحبت کردم
        نمونه ش ایستگاه پلدختربرای کوهدشت دیگه نگم چه منظره ای دیدم وقتی میری پای
        کارچیامیشنوی البته من ازصحبت هم نتیجه گرفتم ولی خب این چیزا صبوری میخواد ویه مبارز
        عاشق که مهرسراپای وجودش گرفته باشه وروان چون رود به اینده ای روشن بیندیشه امیدواریم
        باامید طی مسیرمیکنیم
        باسپاس

  7. پوستر جالبی شده آقای بیرانوند/ ایده تون هم برای برگزاری این جشنواره قشنگه ولی کاش مکانش مرکز استان بود تا همه میتونستن بیان// ازاستاد حسین پور بسیار متشکرم بخاطر زحماتشون /// موفق باشین.

  8. راستی چرا ۷شهریور؟ (اینو از آقای حسین پور پرسیدم)

    • با سلام به شما دانشجوی محترم
      خدمت شما باید عرض کنم که:
      اول اینکه جشنواره جمعه ۸ شهریور برگزار می شود، که فبلا به علت اشتباه چاپی ۷ شهریور درج شده بود.
      دوم هم با توجه به تصمیم گیری دوستان و شورای برنامه ریزی تصمیم بر این شد جشنواره در ۸شهریورماه برگزار گردد.
      ——-
      موفق باشید

  9. آخرین مهلت ثبتنام کی میشه؟

    • سلام زهرا خانم.
      ثبت نام همگانی تا روز جشنواره است. ولی بهتره با دوستان کوهدشتی هماهنگی های لازم برای جابجایی و رفت و آمد انجام بدید. ولی برای هموندان گروه تا پیش از ۱ شهریور هستش.

  10. ای کاش کوهدشت برگزار میشد

    • به امید خدا یه روز هم تو کوهدشت برگزار می شه. ولی شهرهای استان لرستان همه مانند همه و ما باید برای همه دوستان باشیم چه خوب چه بد که امیدوارم هیچگاه بد نباشیم و همیشه خوبی دیباچه و نوشته کتاب زندگیمون باشه.
      هر کس هم که دلش بخاد می تونه بیاد چه کودک چه پیر خوبی اون با هم بودنه.

  11. مرسی.شرمنده خجالت میکشم بپرسم “هموندان”یعنی چی؟

    • سلام زهرا خانم
      دشمنتون شرمنده بشه. هیچگاه از این که چیزی رو نمی دونی و می پرسی شرمنده نباش. این از خوبی و خاستن توست برای دانایی و به دست آوردن دانش که می پرسی.
      هموند = عضو (عربی) و هموندان (اعضا)
      ببخشید که با شرمندگی تلاشم بر اینه که واژه های عربی یا انگلیسی و یا هر زبان دیگه رو در گفتگوها و نوشته های همگانی از زبانم پاک کنم و ریشه و بنیاد خودم پارسی گویی رو دنبال کنم. گرچه صددرصد رخ نده ولی دست کم عربی انگلیسی فرانسوی پارسی گویی نمی کنم، بلکه پارسی عربی انگلیس فرانسوی گویی می کنم (:
      باز هم خاهش می کنم هرگاه پرسشی بود بی پرده بپرس که موجب خرسندی من خاهد شد که پاسخگو باشم.
      خداوند نگهدار همه دوستان و شما خانم بزرگوار

  12. ممنون.آخه فکر کردم منظور “وند” آخر بعضی فامیلی هاست.

  13. سلام.
    نوشته های عمودی این پوستر واقعن آزار دهنده ست…من پوسترشو توی ارشاد دیدم.چشمام چپ شد تا خوندمش : )

  14. سلام می خواستم بدونم برگزاری جشنواره قطعی شده یا نه؟

  15. منم اطلاع رسانی کردم
    http://www.negarkhaneh.ir/~fafana/PicDetail-227584/

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.