تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

محمدزاده: خبرنگاری، نه یک حرفه که رسالتی پایان‌ناپذیر است

  • کد خبر : 31646
  • 17 مرداد 1392 - 12:10

    محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز- پنجشنبه- با ارسال نمابری به ایرنا روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته و خبرنگاری را نه یک حرفه که رسالتی پایان ناپذیر توصیف کرد. به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ، محمدزاده در بخش دیگری از […]

80767216-4664278

 

 

محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز- پنجشنبه- با ارسال نمابری به ایرنا روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته و خبرنگاری را نه یک حرفه که رسالتی پایان ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ، محمدزاده در بخش دیگری از متن تبریک روز خبرنگار آورده است، خبرنگاران، هواداران دانایی و روشنگری‌اند؛ همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده‌های باعظمت سوگند نمی‌خورد. همانان‌اند که حقیقت را بازتاب می‌دهند و بذر خوبی‌ها را می‌پراکنند و از این حیث، رسالتی پیامبروار دارند؛ همانان که در روزگاری نه ‌چندان دور، بیرق بیداری و آگاهی بر دوش افکندند و در نگارش خبر از خون خویش مایه گذاشتند.
براساس این گزارش در بخش دیگری از این متن تبریک اشاره شده که خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فراتر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. برترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند. همانان که از پس سال‌ها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت درپوشیدند.
محمدزاده همچنین در بخش دیگری از متن تبریک روز خبرنگار یادآور شده خبرنگار، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به
رفعت جایگاه خبرنگار از منظر فرهنگ اسلامی اشاره و تاکید کرده است آن‌گاه به‌راستی تحقق می‌یابد که به اخلاق و منش پیام‌آوری آراسته باشد. در این صورت است که بالاترین شأن و جایگاه از آن خبرنگار خواهد بود.
محمدزاده در بخش دیگری از متن تبریک خود آورده است: امروز و از پس قرن توفان‌زده گذشته، رسانه‌های بومی و منبعث از فرهنگ و تمدن‌های اصیل در جای‌جای جهان در حال رشد و رویش‌اند. رسانه‌هایی که در روزگاری نه‌چندان دور در شرایط تقلید از جوامع غربی زاده شدند، امروز به برکت بیداری ملت‌ها، روی در مسیر خودباوری و هویت‌یابی دارند و فراتر از آن به الگوها و روش‌هایی نو برای گفت‌وگو با مخاطبان بومی می‌اندیشند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی چشم‌انداز رسانه‌های کشور، حرکت به‌سوی تهذیب و تعالی رسانه‌ای متناسب با ارزش‌های الهی است؛ افقی که جز با قلم توانای خبرنگاران متعهد و حق‌جو ترسیم نخواهد شد. اگر امروز از مسوولیت رسانه‌ای سخن می‌گوییم، جلوه‌گاه آن قلم خبرنگاران و تعهد خبری آنهاست و اگر به تهذیب رسانه‌ای و گسترش چتر فرهنگ بر صفحات مطبوعات و خبرگزاری‌ها امید می‌بندیم، عنصر اصلی و بنیادین آن، قلم خبرنگاران است.
وی در پایان متن تبریک خود آورده است، قلم خبرنگار، وجدان بیدار جامعه‌ای است که علاوه بر هویت ملی با آرمان‌هایی فراتر از خاک و خون پیوند دارد. تقارن شمیم عید رمضان را با روز خبرنگار که روز «انباء» و پیام‌رسانی است، با این امید گرامی می‌داریم که قلم خبرنگاران کشورمان همواره در مسیر حق‌جویی، شایسته سوگند خداوند و امانت اعتماد ملت باقی بماند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31646

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵
  1. ازادبخت عزیز سلا و ارادت

    یک سئوال چرا هر موقع ما در جمعی به اقای محمدزاده میرسیم و یا در تهران در جلسات میدیدیم با او لری حرف میزدیم و این بزرگوار با زبان و لهجه فصیح فارسی جوابمان را میدادند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • چون ایشان نویسنده هستند و فارسی را پاس میدارند

      • دوست خبرنگار لرستانى
        ابتدأ روز خبرنگار برشما مبارک سپس عید تون مبارک
        خدمت شما عرض کنم که آقاى محمد زاده درجایگاه معاون وزیر است وچون تمام مصاحبه هاى ایشان جنبه رسمى دارد پس مجبورن به احترام تمام ملت ایران فأرسى صحبت کنند.
        موفق باشید

  2. دوست ناشناخته ام سلام

    حرف حضرتعالی درست است لکن مگر ما در این مملکت وزیر و و کیل ترک و وووووووورا نداریم پس انها چگونه حتی در جمع با زبان مادری خود با همتبارانشان ارتباط برقرار میکنند…………هزاران نمونه هست….پس خواهشا توجیه نفرمایید ……..

  3. من هم یک خبر نگارم تا حالا که چند بار با محمدزاده مصاحبه و ملاقات داشته ام ندیدم فارسی بگه تا ایام عید هم که در برنامه زنده تلویزونی لرستان شرکت کرد به احترام همه مردم لرستان هم لری حرف زدند هم لکی .حرف همکار خبر نگارم کمی دور از واقعیته یا محمدزاده رو ندیدند یا نمی شناسند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.