- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محمدزاده: خبرنگاری، نه یک حرفه که رسالتی پایان‌ناپذیر است

80767216-4664278

 

 

محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز- پنجشنبه- با ارسال نمابری به ایرنا روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفته و خبرنگاری را نه یک حرفه که رسالتی پایان ناپذیر توصیف کرد.

به گزارش میرملاس به نقل از ایرنا ، محمدزاده در بخش دیگری از متن تبریک روز خبرنگار آورده است، خبرنگاران، هواداران دانایی و روشنگری‌اند؛ همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده‌های باعظمت سوگند نمی‌خورد. همانان‌اند که حقیقت را بازتاب می‌دهند و بذر خوبی‌ها را می‌پراکنند و از این حیث، رسالتی پیامبروار دارند؛ همانان که در روزگاری نه ‌چندان دور، بیرق بیداری و آگاهی بر دوش افکندند و در نگارش خبر از خون خویش مایه گذاشتند.
براساس این گزارش در بخش دیگری از این متن تبریک اشاره شده که خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فراتر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای هدایت و مدیریت خواست‌ها و نیازهای جامعه است. برترین بندگان خدا، پیام‌آوران او بوده‌اند. همانان که از پس سال‌ها تزکیه و تقوا و مرارت و مجاهدت به افتخار خبررسانی نایل آمدند و کسوت نبوت درپوشیدند.
محمدزاده همچنین در بخش دیگری از متن تبریک روز خبرنگار یادآور شده خبرنگار، بیرق چنین رسالتی را بر دوش دارد.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به
رفعت جایگاه خبرنگار از منظر فرهنگ اسلامی اشاره و تاکید کرده است آن‌گاه به‌راستی تحقق می‌یابد که به اخلاق و منش پیام‌آوری آراسته باشد. در این صورت است که بالاترین شأن و جایگاه از آن خبرنگار خواهد بود.
محمدزاده در بخش دیگری از متن تبریک خود آورده است: امروز و از پس قرن توفان‌زده گذشته، رسانه‌های بومی و منبعث از فرهنگ و تمدن‌های اصیل در جای‌جای جهان در حال رشد و رویش‌اند. رسانه‌هایی که در روزگاری نه‌چندان دور در شرایط تقلید از جوامع غربی زاده شدند، امروز به برکت بیداری ملت‌ها، روی در مسیر خودباوری و هویت‌یابی دارند و فراتر از آن به الگوها و روش‌هایی نو برای گفت‌وگو با مخاطبان بومی می‌اندیشند.
وی تاکید کرد: در چنین شرایطی چشم‌انداز رسانه‌های کشور، حرکت به‌سوی تهذیب و تعالی رسانه‌ای متناسب با ارزش‌های الهی است؛ افقی که جز با قلم توانای خبرنگاران متعهد و حق‌جو ترسیم نخواهد شد. اگر امروز از مسوولیت رسانه‌ای سخن می‌گوییم، جلوه‌گاه آن قلم خبرنگاران و تعهد خبری آنهاست و اگر به تهذیب رسانه‌ای و گسترش چتر فرهنگ بر صفحات مطبوعات و خبرگزاری‌ها امید می‌بندیم، عنصر اصلی و بنیادین آن، قلم خبرنگاران است.
وی در پایان متن تبریک خود آورده است، قلم خبرنگار، وجدان بیدار جامعه‌ای است که علاوه بر هویت ملی با آرمان‌هایی فراتر از خاک و خون پیوند دارد. تقارن شمیم عید رمضان را با روز خبرنگار که روز «انباء» و پیام‌رسانی است، با این امید گرامی می‌داریم که قلم خبرنگاران کشورمان همواره در مسیر حق‌جویی، شایسته سوگند خداوند و امانت اعتماد ملت باقی بماند.