- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر فرشاد حیدری : پتروشیمی نقطه ی امیدی برای توسعه ی کوهدشت / کوبیدن خشت اول توسعه بر سر محرومیت کوهدشت /تقدیر ویژه ی حیدری از غایب بزرگ همایش

 999

 

 

دکتر فرشاد حیدری در مراسم آغاز عملیات احداث پتروشیمی کوهدشت گفت : یک گام بزرگ برداشته نخواهد شد مگر آنکه با همکاری و همدلی همراه باشد .

به گزارش خبرنگار میرملاس نیوز ؛ مدیرعامل بانک ملی ایران در مورد احداث پتروشیمی کوهدشت و سرمایه گذاری بانک ملی ایران اظهار داشت : با توجه به اینکه سرمایه گذاران بزرگ رغبت و تمایلی به سرمایه گذاری در مناطق محروم و بلاخص شهرستان کوهدشت تا کنون نداشته اند ، وظیفه خود دانستیم به نیابت از مردم این دیار از طریق گروه توسعه ی بانک ملی ایران سرمایه گذاری مجتمع پتروشیمی کوهدشت را به سرانجام برسانیم.

دکترحیدری بیان داشت : این سرمایه گذاری شامل ۲ واحد تولید پتروشیمی با سرمایه ای بالغ بر ۴۸۰ میلیون دلار و حدود ۵۰۰۰ میلیارد ریال با طول احداث به مدت ۴۸ ماه به بهره برداری خواهد رسید. که در طول اجرای پروژه حدود ۲۰۰۰ نفر و بعد از بهره بردای ۴۰۰ نفر به صورت ثابت اشتغالزایی خواهد شد ، که امیدواریم با اتمام این پروژه تمام تحصیلکردگان فنی، مهندسی و علوم پایه در محل زندگی اشان با شغل مناسب زندگی در شان فرزندان کوهدشت فراهم شود .

وی خاطر نشان کرد : بعد از انجام سرمایه گذاری در پتروشیمی کوهدشت با توجه به مصوبات دولت ما واحد صنعتی سیمان کوهدشت را نیز در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رساندیم و هم اکنون در حال انجام مطالعات می باشد که بزودی یک کارخانه ی تولید سیمان سفید به ظرفیت یک میلیون تن را در کوهدشت پس از جانمایی و مراحل مطالعاتی آن به امید خدا مرحله ی اجرایی آن را آغاز خواهیم نمود.

ایشان همچنین از سرمایه گذاران دعوت نمود که باتوجه به احداث مجتمع پتروشیمی کوهدشت  در مجموعه های   پایین دستی پتروشیمی آمادگی داشته باشند و مطالعاتی انجام دهند و بانک ملی ایران آمادگی این را دارد که تسهیلاتی در اختیار آنها جهت احداث صنایع پایین دستی پتروشیمی در کوهدشت قرار دهد.

دکتر حیدری در ادامه گفت : بیشترین نرخ بیکاری در کشور مربوط به استان لرستان می باشد که شهرستان کوهدشت هم در استان رتبه اول بیکاری را دارد ، با سرمایه گذاری که بانک ملی در این منطقه انجام داده است امیدواریم درصد قابل ملاحظه ای از  بیکاری این منطقه مرتفع گردد.

وی در ادمه  از اهدای یک واحد آموزشی مجهز به آموزش و پرورش کوهدشت خبر داد.  همچنین حواله ی ۲۰۰۰ میلیارد ریال را برای احداث مصلای کوهدشت اهدا و به حجت الاسلام طهماسبی امام جمعه ی شهرستان تقدیم نمود .

دکتر حیدری در پایان با اشاره به غیبت و جای خالی حجت الاسلام شاهرخی قبادی نماینده ی اسبق مردم کوهدشت در همایش گفت : با ید تشکر ویژه ای از جناب شاهرخی نماینده ی سابق کوهدشت که تلاش و نقش بسزایی در پیگیری ومصوب نمودن این پروژه ایفا کرده اند داشته باشم .