تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
7

بالاخره شهرستان شدیم…

  • کد خبر : 31748
  • 18 مرداد 1392 - 1:44

      عزت اله امیری (امرایی) / میرملاس : و بالاخره رومشگان شهرستان شد… شاید هیچ خبری به اندازه شهرستان شدن رومشگان که توسط نماینده محترم شهرستان کوهدشت اقای ملکشاهی اعلام شد، نتوانسته تا این حد خوشحالی را به تمام سطوح جامعه رومشگان و تمام شهرستان و حتی استان بیاورد.خبری که تقاران ان با عید […]

untitled

 

 

  عزت اله امیری (امرایی) / میرملاس :

و بالاخره رومشگان شهرستان شد…

شاید هیچ خبری به اندازه شهرستان شدن رومشگان که توسط نماینده محترم شهرستان کوهدشت اقای ملکشاهی اعلام شد، نتوانسته تا این حد خوشحالی را به تمام سطوح جامعه رومشگان و تمام شهرستان و حتی استان بیاورد.خبری که تقاران ان با عید سعید فطر توانسته بذر امید وخوشحالی را بین خانواده های محترم رومشگان وشهرستان کوهدشت پدید اورد. شاید ارزویی که همیشه در اذهان مردم رومشگان نقش بسته بود که چرا رومشگان با توجه به داشتن شرایط مناسب نمی تواند همچون بخش های دیگر استان به شهرستان تبدیل شود این روز ها به واقعیت پیوسته است واین باعث می شود که من بعد رومشگان به حق قانونی وجایگاه واقعی خود برسد.
اگر چه رومشگان می بایست در سال های پیش به شهرستان ارتقاء پیدا کند اما به دلایلی نامعلوم هرگز اقدام مناسبی که بتواند منتج به نتیجه خاصی شود صورت نگرفته بود.
با ایجاد شهرستان شدن رومشگان می توان امید وار بود که مشکلات رومشگان در طی چند سال اینده تا حدودی که به این امر مربوط می باشدحل شوند. ایجاد ادارات متعد د دولتی اولین مزیتی است که یک شهرستان نسبت به قبل می تواند داشته باشد.با توجه به نرخ بیکاری بالای استان لرستان افتتاح فرمانداری رومشگان حداقل می تواند تعدای از افراد واجد شرایط و بومی را در این ادارات مشغول بکار نماید.ضمن این که ایجاد این ادارات به صورت غیر مستقیم می تواند شغل های دیگری را برای ساکنان منطقه رومشگان به دنبال داشته باشد.
از جمله مزیت های دیگر شهرستان شدن تصمیم گیری مناسب وبه موقع مسئولان در مورد مشکلات مردم می باشد.چرا که به دلیل داشتن مسئولیت مستقیم و دارا بودن قدرت تصمیم گیری بدون اجازه از مقامات مافوق می توان تصمیمی مناسب ودر زمان مقتضی برای حل مشکلات مردم گرفت که در صورت شهرستان نبودن این تصمیمات ممکن است تحت تاثیر نظر ات افرادی که در شهرستان هستند ودر پیچ وخم های بوروکراسی دولتی نتواند به موقع مشکلات مردم را حل نماید.
به دلیل استفاده از افراد بومی جهت تصدی مناصب شهرستان رومشگان در اینده این افراد به دلیل شناختی که از شهرستان دارند وهم چنین به دلیل اشنا بودن به اداب ورسوم اخلاقی واجنماعی مردم می توانند بهترین تصمیم را جهت پیشبرد اهداف مورد نظر در زمینه های گوناگون بگیرند.
عدم مراجعه به شهرستان کوهدشت برای پی گیری کار های اداری می تواند ضمن صرفه جویی در وقت از نظر مالی هم به مردم منطقه رومشگان کمک نماید. با ایجاد شهرستان رومشگان می تواند در اینده امید وار بود که مراکز اموزش عالی ودانشگاهی در این شهرستان تشکیل شود چرا که وجود شهرستان یکی از شرایط ایجاد مراکز اموزش عالی می باشد

هر چند تا کنون مشخص نیست که چه مناطقی غیر از رومشگان به این شهرستان الحاق خواهد شد اما کاملا مشخص است که هر منطقه ای به شهرستان رومشگان الحاق شود می تواند برای مردم ان منطقه و برای مردم رومشگان بسیار مفید باشد.فرضا اگر بخش کونانی به رومشگان اضافه شود ضمن کوتاه شده مسافت کونانی تا مر کز شهرستان به دلیل رفت امد مردم کونانی به رومشگان وبالعکس می تواند از نظر اقتصادی به هر دو منطقه رونق ببخشد.در ضمن پی گیری امورات اداری مردم رومشگان وکونانی در شهرستان رومشگان به دلیل کمتر بودن جمعیت نسبت به کوهدشت با روند مطلوبتری انجام خواهد گرفت.
با مقایسه جمعیت شهرستان کوهدشت قبل از منفک شدن شهرستان رومشگان از کوهدشت می توان گفت که اکنون شهرستان کوهدشت به علت کم شدن مناطق تحت پوشش ان می تواند خدمت رسانی بهتری به مردم ان داشته باشد .
از دیگر مزایای شهرستان شدن می توان به رفع برخی محدودیت ها برای ایجاد براخی ارگان ها ونهاد های دولتی اشاره نمود.به عنوان مثال برای احداث بیمارستان نرم خاصی از جمعیت باید در منطقه ساکن باشند وهم چنین باید فاصله مناسبی با سایر شهرستا ها یی که بیمارستان دارند وجود داشته باشد اما با شهرستان شدن دیگر رعایت این شرایط برای احداث بیمارستان لازم نیست.
به هر حال با ارتقا ء رومشگان به شهرستان انچه بیش از حد خود را در بین اقشار مختلف مردم نشان می دهد اقدام نماینده محترم شهرستا ن اقای ملکشاهی در گرفتن مصوبات لازم برای ایجاد شهرستان می باشد.موضوعی که توانسته است مهمترین وعده ایشان به مردم رومشگان را جامه عمل بپوشاند وارزویی که سال های متمادی مردم رومشگان به دنبال ان بودند توسط اقای ملکشاهی به سر انجام رسید.امیدوارم که با ارتقا رومشگان به شهرستان مشکلات دیگر مردم نیز حل شوند هر چند که با ایجاد شهرستان خودبخود تعدادی از مشکلات مردم حل شده است که این می تواند باعث رضایت مردم رومشگان از اقای ملکشاهی باشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=31748

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.